Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Info 500km

wo jun 04, 2008 22:07

Rechtdoor rijden is niet aan Franky besteed... :lol:

We hebben zondag box 7 die we delen met oude bekende Luc Vande Casteele (& Bruno Vermeeren) : onze tank hebben we vorig jaar van Luc gekocht omdat die Sprinters Cup reed had hij geen grote tank meer nodig, na't stopzetten van de SprintersCup heeft Luc terug een nieuwe 100Lit. tank mogen aankopen voor z'n Mégane :lol: (de snelste in onze klasse : 1.49 :shock: ) .
Onze buren in box 8 is de Mazda RX8 van Van Herck .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Info 500km

wo jun 04, 2008 22:40

Rechtdoor rijden is niet aan Franky besteed... :lol:

We hebben zondag box 7 die we delen met oude bekende Luc Vande Casteele (& Bruno Vermeeren) : onze tank hebben we vorig jaar van Luc gekocht omdat die Sprinters Cup reed had hij geen grote tank meer nodig, na't stopzetten van de SprintersCup heeft Luc terug een nieuwe 100Lit. tank mogen aankopen voor z'n Mégane :lol: (de snelste in onze klasse : 1.49 :shock: ) .
Onze buren in box 8 is de Mazda RX8 van Van Herck .
Daarom wil ik foto's zien. Men broerke wist me dit te vertellen heeft een tijdje staan wacht bij franky maar je was niet te vinden :lol:
Intressante buren in de pitsen. Zeker eens een kijkje gaan nemen :lol:
Afbeelding


Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

do jun 05, 2008 21:52

De site : Giallo Corse is weer bijgewerkt .

De tijden geen idee, maar wel snel : Jef zat ernaast in't cozitje en vooral in de Bianchi waar ik slechts uit voorzorg (passagier, volle tank, bandjes in rodage...)even loste en voorts vol in 5e ga wist hij niet dat het zo snel kon . Voor de chicane naar de sacramentshelling zit ik nog te twijfelen : Ik rem nog teveel af waardoor ik maar 4000rpm in 4e doe en 4.500rpm zou ideaal zijn, in 3e kan ook maar't schakelmaneuver kost ook tijd en je remt onnodig veel af op de motor + verbruik gaat omhoog, zo ook temperatuur alsook belasting v.bak ... Voor 'n qualifying lap in 3e te proberen, voor de endurance race houden we volgende versnellingen aan ;
1e Linkse in 4e, even naar 5e dan terug naar 4e lichtjes remmen voor 1e rechtse, vlak voor de kanaalbocht naar 5e en dan tot de Bianchi vol door in 5e rechte stuk even in 6e, dan 5e, 4e chicane, bovenop de heuvel in 5e, 4e, 3e door de hele Villeneuve vlak voor rechtse naar 4e, nadien naar 5e, 4e, 3e door de 90° (2e is echt te laag), 4e, 5e, 4e, 3e door de Jacky Ickx en 4e,5e 4e en opnieuw hetzelfde .

Qualifying gaan we trouwens met volle tank starten en niet echt forceren ; we overwegen nu al om uit de pitlane te starten owv evt. twijfels bij bandenkeuze bij wisselvallig weer + Supervolle tank + Auto & Piloot(Jef start) maximaal koel houden voor 'n lange race .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : RendezVous 500km

vr jun 06, 2008 17:53

Zaterdag wordt alles geladen + laatste details en tussen 12u en 18u kan alles al in box 7
Zondag vertrekken we met de crew om 8u aan Buga, evt. 2e shift om 9u :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Info 500km

vr jun 06, 2008 19:25

ik ga rechtstreeks zie je daar:D

Eerst vlug regendansje doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

za jun 07, 2008 21:13

Alles staat klaar in box 7 : live timing ? www.raceresults.nu ? www.ris-timing.be ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 16:38

vlugge update voor die het volgen.

Tijdens de trainingen hebben we WEER dun(f)lops kapot gereden. Heel slip in de band en tet erop.

Race zijn we vertrokken vanin de pits. We hadden benzine bijgetankt en dus in de pits vertrokken. Jef was vertrokken met de auto. Zijn tijden waren rond de 2 minuten. Er zijn ondertussen ook al 2 code 60 geweest van elke ongeveer 15 min. Dit ten gevolge van wat ongevallen op de baan.

NA een 1.5 uur is jef binnen gekomen en is peter achter het stuur gekropen. Klein probleem :!: motor 120° we zitten dus nog altijd met een probleem van oververhitting. Jef had hierdoor wat rondje gas moeten terug nemen.

Zover ik weet reden ze p15 toen ik vertrok. Peter zal wrs deze avond nog een heel verhaal posten van de rest van de race.

SPIDERVELOCE1750 heeft voor foto's gezorgd deze zullen weldra op de site en forum te zien zijn.


(sorry voor spel fouten tis in rapte geschreven:D op naar antwerpen nu)
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 17:12

17.10 bericht van peter.:

peter heeft juist gereden. Is vroeger moeten binnen komen door een lekke band. Hierdoor hebben we 3 ronden verloren.
We hebben ineens ook 35l getankt.

Teruggevallenv an p10 naar 11 ( wat ik nog altijd zeer goed vind)

Nog altijd heeft het alfatje het zeer warm heeft tegen de 100° en meer.

Franky is nu vertrokken en zal de alfa naar de geblokte vlag rijden.




Rest volgt later deze avond
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 20:03

10e gefinished op 5 ronden van de 5de en 8ronden van de 3de. Trekt er 15 min af door de lekke band en onverbodige tankstop had er misschien top 5 ingezetten.

Op naar spaitalia
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 21:33

Peter ik hoor weer verhalen over u en uw lekke band :? . Naar schijnt achterwaarts de pits binnen gereden :lol: :shock:
Klopt dit?
Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 21:43

SPIDERVELOCE1750 heeft voor foto's gezorgd deze zullen weldra op de site en forum te zien zijn.
Weldra zal ten vroegste voor morgen zijn . We hebben allebei een beetje een zonneslag . :oops:

Het was wel een aangename kennismaking . Al had ik de indruk dat je wat verschoten was van mijn lange staart . :lol: :wink:


De 156 is een schoon koersmachien . En er wordt met heel veel liefde voor gezorgd , dat heb ik vandaag met mijn eigen ogen kunnen waarnemen . :D

Meermaals gedacht : Pffff ... Wat een inspanning en dito inverstering . Sjapoo dus .

@Peter : We hebben niet zo veel met mekaar kunnen spreken , maar het was ook een waar genoegen !!! Nogmaals bedankt voor de uitnodiging en de " promotiestand " uiteraard . :wink: Tot de volgende !!!

Oh ja : Ik ben een klein beetje een "stoker " , dus ik kan het niet laten : Volgend jaar in de Pirelli Cup ? :mrgreen: :oops:

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

zo jun 08, 2008 22:35

SPIDERVELOCE1750 heeft voor foto's gezorgd deze zullen weldra op de site en forum te zien zijn.
Weldra zal ten vroegste voor morgen zijn . We hebben allebei een beetje een zonneslag . :oops:

Het was wel een aangename kennismaking . Al had ik de indruk dat je wat verschoten was van mijn lange staart . :lol: :wink:


De 156 is een schoon koersmachien . En er wordt met heel veel liefde voor gezorgd , dat heb ik vandaag met mijn eigen ogen kunnen waarnemen . :D

Meermaals gedacht : Pffff ... Wat een inspanning en dito inverstering . Sjapoo dus .

@Peter : We hebben niet zo veel met mekaar kunnen spreken , maar het was ook een waar genoegen !!! Nogmaals bedankt voor de uitnodiging en de " promotiestand " uiteraard . :wink: Tot de volgende !!!

Oh ja : Ik ben een klein beetje een "stoker " , dus ik kan het niet laten : Volgend jaar in de Pirelli Cup ? :mrgreen: :oops:
Hoeveel keer ik per jaar een ( als ik het zo mag zeggen) vrouw tegen kom die in auto's geinteseerd is en dan nogwel in alfa's kan ik tellen op 1 hand :shock: Was ook wat het noorden kwijt door die banden die wederom kapot gaan na amper uurtje rijden :shock: Vandaar wat verbazing :oops:

DIe pirelli cup :lol: ik denk als het zo doorgaat met die banden dat peter da op zen eigen gaat organiseren uit koleire :lol:

Inderdaad tot de volgende. Dat is spaitalia neem ik aan :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

ma jun 09, 2008 12:46

La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSMEC EnduranceCup : Klaar voor 500km

ma jun 09, 2008 13:26

Zo eindelijk even tijd om 'n verslagske te posten :
De kwalificatie hebben we opgevat als een voorzichtige proefgalop, want we hadden sowieso de bedoeling om uit de box te starten om zo auto, piloot en brandstof maximaal koel te houden en met'n zo vol mogelijke tank van start te gaan . Jef is de kwalificatie gestart en heeft rondjes van 2.02, 2.01 kunnen rijden na ca. 9 rondjes heeft Franky dan overgenomen : in z'n 3e rondje draaide Franky 1.59 in de 4e en 5e ronde 2.01 en 2.00 dan is Franky eerder binnengekomen om de auto te sparen en heb ik overgenomen : Ik heb eerst 2 rondjes de boel laten afkoelen en dan er eens voor gegaan ; 2.00, weer 3 rondjes laten afkoelen en weer 'n poging 1.58'9, weer 3 rondjes laten afkoelen om er voor te gaan : 1.59 rondje verknald door'n Porsche die er op 't einde van de rechte lijn na de Bianchi naast kwam rijden om vervolgens voor m'n neus aan' slakkegangetje door de Sacramentschicane te gaan en ook zo door de Villeneuve :x dan 4 rondjes de boel goed laten afkoelen (neus begon weer te schuiven) om er nog eens goed voor te gaan zitten, maar...de sessie werd vlak voor m'n neus afgevlagd...
Het verhaal van Jef kennen jullie al min of meer :
Jef hebben we bewust uit de box laten vertrekken om de auto en de piloot koel te houden en maximaal brandstof te bewaren . In de 1e code 60 periode heeft Jef 1x 3.46 rondetijd gereden(rest allemaal boven de verplichte 4 minuten) wat ons 'n stop&go heeft gekost : niet zo erg hoop en al 1 minuut verlies .
Bij het begin van m'n relais waren de banden al niet zo fris meer daarom heb ik niet geforceerd ook bij 5500rpm al opgeschakeld om de temperatuur te laten zakken ; de meter gaf 120° aan bij m'n vertrek en verder dan 105°-110° graden kon ik'm niet laten zakken . Ik zat dan ook in de auto te smeken voor 'n code 60 om die temperatuur omlaag te krijgen maar die kwam er niet, ook als er 'n concurrent smerig uitremde ging ik bewust niet terugschakelen om de snelheid er weer in te krijgen maar liet ik de motor rustig weer op toeren komen .
Met niet verder door te trekken dan 5.500rpm ipv 6.000 kon ik de temperatuur nog aanvaardbaar op 105°-110 houden maar beter dan 2.00.931 zat er niet in aan dit toerental .
Na ca. 2u45min race kreeg ik 'n klapband bij het insturen van de Jacky Ickx chicane : eerst heb ik wat kunst en vliegwerk moeten doen om niet de
muur in te knallen of dwars in de grindbak te komen met't risico op'n koprol, daarna was't te laat om nog in de pitstraat te geraken dus ben ik voortgesukkeld tot vooraan de pitmuur waar 'n opening is (lepe gast :wink: ) : Eerst deden ze nog teken van je mag niet achteruit, maar omdat ik op 'n hindelijke plaats(bewust gekozen...) stond wenkten ze me na 'n paar minuten toch om achteruit binnen te rijden :twisted: !
Dan op'n sukkeldrafje tot aan onze box 7 geraakt (gelukkig niet box 42...) en dan toch maar nieuwe voorbanden gemonteerd ; wel nog'n hoop tijd verloren omdat de rechtervelg niet meer los wou...(waarschijnlijk van scheefhangen) en Franky vroeger dan gepland laten overnemen . Tussendoor hebben ze wel de bandentemperatuurmeter in de koelvloeistof gehangen en die bleek maar 95° terwijl de meter 110° aangaf... dus 't probleem is de meter niet de temperatuur :!: Franky kon dus wél voluit gaan, we hebben wel na 3 rondjes checkup toch maar 35 Liter bijgetankt (er zit nu nog 20Lit in ! na 4u10min race) en Franky heeft zo nog rondjes van 2.01 2.02 2.00.173 als beste gereden en plaats 10 terugepakt (daar lagen we voor de misérie) maar plaats 9 was te ver gegrepen ; we eindigden wel in dezelfde ronde en voor de misérie had ik 2 ronden voorsprong op die concullegas (Verheyen & Vital Borkelmans (ex. voetbalprof Club Brugge & Rode duivels bijgenaamd het brommerke(dixit De Saedeleer) ) op nr. 5 lagen we 5 ronden achter op Nr.3 lagen we 7 ronden achter : reken maar 15min verlies à goed 2 min per ronde... nog'n stop&go er af en mijn tempo omhoog met 6.000rpm ipv 5.000rpm ... Vijgen na Pasen zekers, maar toch...

Voor SpaItalia hebben we alleszins niet veel werk en daar gaan we geen Dunlops oprijden maar mogelijk de iets hogere Dunlops wel testen in't vooruitzicht van de Truck Grand Prix : tijdens de 24u meeting rijden we onze resterende 4 lage Dunlops op .
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma jun 09, 2008 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”