Zo eindelijk even tijd om 'n verslagske te posten :
De kwalificatie hebben we opgevat als een voorzichtige proefgalop, want we hadden sowieso de bedoeling om uit de box te starten om zo auto, piloot en brandstof maximaal koel te houden en met'n zo vol mogelijke tank van start te gaan . Jef is de kwalificatie gestart en heeft rondjes van 2.02, 2.01 kunnen rijden na ca. 9 rondjes heeft Franky dan overgenomen : in z'n 3e rondje draaide Franky 1.59 in de 4e en 5e ronde 2.01 en 2.00 dan is Franky eerder binnengekomen om de auto te sparen en heb ik overgenomen : Ik heb eerst 2 rondjes de boel laten afkoelen en dan er eens voor gegaan ; 2.00, weer 3 rondjes laten afkoelen en weer 'n poging 1.58'9, weer 3 rondjes laten afkoelen om er voor te gaan : 1.59 rondje verknald door'n Porsche die er op 't einde van de rechte lijn na de Bianchi naast kwam rijden om vervolgens voor m'n neus aan' slakkegangetje door de Sacramentschicane te gaan en ook zo door de Villeneuve
dan 4 rondjes de boel goed laten afkoelen (neus begon weer te schuiven) om er nog eens goed voor te gaan zitten, maar...de sessie werd vlak voor m'n neus afgevlagd...
Het verhaal van Jef kennen jullie al min of meer :
Jef hebben we bewust uit de box laten vertrekken om de auto en de piloot koel te houden en maximaal brandstof te bewaren . In de 1e code 60 periode heeft Jef 1x 3.46 rondetijd gereden(rest allemaal boven de verplichte 4 minuten) wat ons 'n stop&go heeft gekost : niet zo erg hoop en al 1 minuut verlies .
Bij het begin van m'n relais waren de banden al niet zo fris meer daarom heb ik niet geforceerd ook bij 5500rpm al opgeschakeld om de temperatuur te laten zakken ; de meter gaf 120° aan bij m'n vertrek en verder dan 105°-110° graden kon ik'm niet laten zakken . Ik zat dan ook in de auto te smeken voor 'n code 60 om die temperatuur omlaag te krijgen maar die kwam er niet, ook als er 'n concurrent smerig uitremde ging ik bewust niet terugschakelen om de snelheid er weer in te krijgen maar liet ik de motor rustig weer op toeren komen .
Met niet verder door te trekken dan 5.500rpm ipv 6.000 kon ik de temperatuur nog aanvaardbaar op 105°-110 houden maar beter dan 2.00.931 zat er niet in aan dit toerental .
Na ca. 2u45min race kreeg ik 'n klapband bij het insturen van de Jacky Ickx chicane : eerst heb ik wat kunst en vliegwerk moeten doen om niet de
muur in te knallen of dwars in de grindbak te komen met't risico op'n koprol, daarna was't te laat om nog in de pitstraat te geraken dus ben ik voortgesukkeld tot vooraan de pitmuur waar 'n opening is (lepe gast
) : Eerst deden ze nog teken van je mag niet achteruit, maar omdat ik op 'n hindelijke plaats(bewust gekozen...) stond wenkten ze me na 'n paar minuten toch om achteruit binnen te rijden
!
Dan op'n sukkeldrafje tot aan onze box 7 geraakt (gelukkig niet box 42...) en dan toch maar nieuwe voorbanden gemonteerd ; wel nog'n hoop tijd verloren omdat de rechtervelg niet meer los wou...(waarschijnlijk van scheefhangen) en Franky vroeger dan gepland laten overnemen . Tussendoor hebben ze wel de bandentemperatuurmeter in de koelvloeistof gehangen en die bleek maar 95° terwijl de meter 110° aangaf... dus 't probleem is de meter niet de temperatuur
Franky kon dus wél voluit gaan, we hebben wel na 3 rondjes checkup toch maar 35 Liter bijgetankt (er zit nu nog 20Lit in ! na 4u10min race) en Franky heeft zo nog rondjes van 2.01 2.02 2.00.173 als beste gereden en plaats 10 terugepakt (daar lagen we voor de misérie) maar plaats 9 was te ver gegrepen ; we eindigden wel in dezelfde ronde en voor de misérie had ik 2 ronden voorsprong op die concullegas (Verheyen & Vital Borkelmans (ex. voetbalprof Club Brugge & Rode duivels bijgenaamd het brommerke(dixit De Saedeleer) ) op nr. 5 lagen we 5 ronden achter op Nr.3 lagen we 7 ronden achter : reken maar 15min verlies à goed 2 min per ronde... nog'n stop&go er af en mijn tempo omhoog met 6.000rpm ipv 5.000rpm ... Vijgen na Pasen zekers, maar toch...
Voor SpaItalia hebben we alleszins niet veel werk en daar gaan we geen Dunlops oprijden maar mogelijk de iets hogere Dunlops wel testen in't vooruitzicht van de Truck Grand Prix : tijdens de 24u meeting rijden we onze resterende 4 lage Dunlops op .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .