nee, maar voor de apk monteer je dan even alleen de achterste demper hetgeen een kwartiertje werk is.....
Keurmeester van mij heeft het speciaal opgezocht en er stond nergens in het handboek vermeld dat er geluidsnormen zijn, idd alleen gasdicht en deugdelijk bevestigd.Voor APK gelden ook dB eisen, alleen kunnen de meeste garages die niet meten.
Op het schuine deel na het eerste originele dempertje heb ik de pijp doorgeslepen en er een Duitser tussen gemonteerd om het laatste deel nog de-en montabel te houden. Daardoor kan ik door het achterste deel te draaien in deze mof ook nog een klein beetje spelen met de oogte van de demper. Eindstuk is ook aangepast en hangt nu goed.
Voor een niet-gasdichte uitlaat kun je ook een boete krijgen .... heb ik een paar jaar terug gehad, was iets van 180 gulden.Even voor de duidelijkheid, APK goedkeur stelt andere eisen aan een uitlaat dan oom agent met een decibel-meter. Voor de APK moet de uitlaat gasdicht zijn, of je dempers hebt of rechte pijp is niet interessant. Voor oom agent mag je niet meer dan een bepaald aantal decibellen maken en of je uitlaat lekt of niet kan ze niet zoveel schelen.
Zo hee, dan had je echt een agent die spijkers op laag water zocht. Ze mogen het doen maar het is echt zeldzaam dat ze ook schrijven voor een lekke pijp.Voor een niet-gasdichte uitlaat kun je ook een boete krijgen .... heb ik een paar jaar terug gehad, was iets van 180 gulden.Even voor de duidelijkheid, APK goedkeur stelt andere eisen aan een uitlaat dan oom agent met een decibel-meter. Voor de APK moet de uitlaat gasdicht zijn, of je dempers hebt of rechte pijp is niet interessant. Voor oom agent mag je niet meer dan een bepaald aantal decibellen maken en of je uitlaat lekt of niet kan ze niet zoveel schelen.
zoiets heb ik nog gemaakt liggen, is 1 week gemonteerd geweest en gemaakt van een nieuwe demper.Sidepipe gaat me dan weer net iets te ver
Als ik het zo zie dan is het een kwestie van de demper er tussenuit slijpen en dan een vrijwel rechte buis met 2 klemmen of schuifmoffen aan de 2 originele delen van het middenstuk vastmaken?
Of vergis ik me en is de buis een lastige vorm?
heb de bekeuring ook gehad voor een lekke pijp, echter in beroep werd in in het gelijk gesteld...Zo hee, dan had je echt een agent die spijkers op laag water zocht. Ze mogen het doen maar het is echt zeldzaam dat ze ook schrijven voor een lekke pijp.Voor een niet-gasdichte uitlaat kun je ook een boete krijgen .... heb ik een paar jaar terug gehad, was iets van 180 gulden.Even voor de duidelijkheid, APK goedkeur stelt andere eisen aan een uitlaat dan oom agent met een decibel-meter. Voor de APK moet de uitlaat gasdicht zijn, of je dempers hebt of rechte pijp is niet interessant. Voor oom agent mag je niet meer dan een bepaald aantal decibellen maken en of je uitlaat lekt of niet kan ze niet zoveel schelen.