Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:26

Dan vraag ik me meteen af, passen die ook op de andere 155's?? Want dat zou dan wel eens een veel goedkopere oplossing kunnen zijn :roll:
Weleens van "Whiteline" gehoord? Stuk goedkoper dan Eibach, en bij slim inkopen wordt ook verzenden een stúk aantrekkelijker :wink: ehh ja dus :lol:

Qua onderhoud: Frans van Poppel, kleine dingen: ikke, moeizame kleine dingen: ikke en medeforummers (al dan niet "van hier" 8) )


Ik heb geen idee wat Whitelines kosten, iemand een directe link? Dat is namelijk een van de weinige mods welke ik nog aan mijn auto wil doen.

Edit: gevonden; €390.00 incl verzenden, niet heel goedkoop, scheelt maar 40 euro met de Eibachs (welke binnen een paar dagen geleverd zijn).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:34


mod edit: citaat verwijderd
Daar is "omheen" te werken hoor.... (vraag maar aan H... eh... Whizzman :wink: )

http://www.balancemotorsport.co.uk/ ... hier staan ze, ergens. Zij hebben ze iig geleverd.
We hadden een "special deal" mbt de verzendkosten.
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:41


mod edit: citaat verwijderd
Daar is "omheen" te werken hoor.... (vraag maar aan H... eh... Whizzman :wink: )

http://www.balancemotorsport.co.uk/ ... hier staan ze, ergens. Zij hebben ze iig geleverd.
We hadden een "special deal" mbt de verzendkosten.
Hmm, zelfs als ik 50 Pond extra verzend kosten reken (boven op de 10 pond welke ze zelf al rekenen) dan is het nog een stuk goedkoper als vanuit Australië, vooral ook omdat er bij een UK bestelling geen invoerbelasting meer betaald hoeft te worden. Hebben jullie trouwens de 22 of 24mm achter?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:43

Dan zal ik maar niet melden dat wij het tegen binnenlandse verzendkosten geleverd hebben gekregen :wink:

Oeps :oops: , doe ik het tóch :oops: :oops: :wink:

22 mm is dik zat voor straatgebruik (van horen zeggen; boel zit er nog niet onder bij de mijne)
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:51

Hmm, even mn bonus afwachten komende maand en dan eens kijken of ik daar een hobby(dagelijke lpg)auto voor aanschaf of ga investeren in de 155. Dit zou mn 155 wel echt afmaken qua rijgedrag, dan kan ik nog meer rondjes om de 480 Turbo van mn broertje maken :P (welke iets sneller is op de tussensprint, maar een dwijl in de bochten).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ALFA 155. Het topic.

di jun 10, 2008 23:56

Imho is zo'n stabi-upgrade best wel ultiem: je ziet er niks van maar je kan lekker wél iets sneller door de bocht. Én het is van ijzer, dus géén tupperware-"tuning" 8) :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 00:04

De enige "tuning" waar ik over twijfel is de 45mm verlaging van de vorige eigenaar. Ik zit serieus te overwegen die veren er onderuit te gooien en zachtere 35mm veren er onder te doen (want standaard hoogte is net te hoog) :oops: dan wordt die ook minder stuiterig. De originele schokbrekers zitten er nog onder voor zover ik kan zien. Verder is alles wat er aan de auto is gedaan nuttig of origineel.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 00:10

Heb er over nagedacht, verlagen... Ziet er wel leuk uit maar praktisch? Nou nee. En dan moet je weten dat ik sinds onze verhuizing nog maar 1 drempel moet overwinnen.
Wat ik ook sinds de verhuizing elke dag zie, zijn 3 mini-rotonde's en 1 turbo-rotonde. En dán lijken me die dikke stabi's wel leuk :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 00:18

Mn voorbumper is over de gehele breedte 1cm korter en de hoeken zijn helemaal weg :evil: maar op dit moment heeft vervangen van de bumper geen zien, aangezien ik de grond soms nog steeds raak! Dit dankzij de drempels in Hilversum centrum (waar mn vriendin woont). Daarom wil ik em dus omhoog gooien, nu lopen de wielen soms ook in de wielkasten :angry: en ik moet er wel mee op vakantie van de zomer.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 06:48

Lancia anti-rollbars zijn vooral interessant voor Q4 mensen aangezien die andere rollbars hebben. Bij hun loopt er namelijk een aandrijfas naar achteren en is het subframe ook anders achter, er zijn voor hun geen "aftermarket" anti-rollbars te koop. Als zij wat willen moeten ze dus zoiets doen of custom laten maken.

De 22-24 whitelines zijn voor de voorkant, niet voor de achterkant. Ik heb de 22 genomen omdat de 155 vanuit de fabriek onderstuurt, als je dan de balans nog verder op onderstuur gaat zetten met een dikkere ARB voor wordt het er volgens mij niet beter op.

Rob, jij hebt 215 banden en je auto is geen widebody, als je 205 of 195 zou monteren (205 want je hebt speedlines) zou het een stuk beter gaan met aanlopen.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 08:44

Rob, jij hebt 215 banden en je auto is geen widebody, als je 205 of 195 zou monteren (205 want je hebt speedlines) zou het een stuk beter gaan met aanlopen.
Ik heb ook 215/40/17 op mijn small body Q4 zitten. Bovendien ook nog eens 50m verlaagt, gaat prima. Loopt alleen aan als je als een debiel over drempels, door kuilen gaat lopen scheuren.
Het vraagd een iets andere rijstijl in dit kikkerlandje vol met "bergen" uit de ergste categorie :( Kortom, bij beetje aanpassen prima mee te rijden, loopt niet aan bij in en uitsturen.

Wat die stabi's betreft, ik ga de wegligging eerst maar eens proberen te verbeteren door een betere schokbrekerset/schroefset te plaatsen. Daarna kan ik altijd nog iets laten fabriceren wat beter past.
Bovendien ga ik de ervaringen even afwachten van onze Australische vriend ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 09:28

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op za jun 13, 2009 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 10:27

Lancia anti-rollbars zijn vooral interessant voor Q4 mensen aangezien die andere rollbars hebben. Bij hun loopt er namelijk een aandrijfas naar achteren en is het subframe ook anders achter, er zijn voor hun geen "aftermarket" anti-rollbars te koop. Als zij wat willen moeten ze dus zoiets doen of custom laten maken.

De 22-24 whitelines zijn voor de voorkant, niet voor de achterkant. Ik heb de 22 genomen omdat de 155 vanuit de fabriek onderstuurt, als je dan de balans nog verder op onderstuur gaat zetten met een dikkere ARB voor wordt het er volgens mij niet beter op.

Rob, jij hebt 215 banden en je auto is geen widebody, als je 205 of 195 zou monteren (205 want je hebt speedlines) zou het een stuk beter gaan met aanlopen.
Er staat op de website zeer duidelijk (zovel op die van Whiteline als op de site van balancemotorsport) dat 22 en 24mm voor de achterkant zijn en dat 27 of 30mm voor de voorkant is. En het onderstuur kan je opheffen door aan de achterkant ook een zwaarder ARB te monteren.
Laatst gewijzigd door Robkg op wo jun 11, 2008 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 10:28

155 (bj. 1997) stuurt met anti-roll bars voor/achter (Eibach)* net zo neutraal als daarvoor, niet meer onder- of overstuur. grote verschil is dat het nare overhellen weg is; de wagen blijft recht, stabiel, zonder stress, wel bij iets minder comfort.

praktisch betekent dat dat je (ongemerkt) veel harder uit een bocht komt of een rotonde. dat betekent ook dat je ongewild (..) veel harder gaat rijden. merk je dan wel weer in bandenslijtage.

anti-roll bars op een 155: een aanrader.

let op: montage is arbeidsintensief + daarna uitlijnen.


* onderstel: sportveren (-40mm) en -dempers OSRAV (middenstand), veerpootbrug Sparco, bandenmaat 205/45-16 Pirelli PZeroNero (V: 2.8; A: 2.5). bandenmaat 205/40-17 maakte de 155 weer iets stijver maar geeft weer minder comfort, iets meer bodemvrijheid en een grotere omtrek - laatste schijnt mooi te zijn maar je hebt er geen reet aan als je snel vooruit wilt. zal deze zomer eens 215/40-17 laten monteren (ja echt Roel). ben gewoon benieuwd hoe dat rijdt. zal dan ook eens standaard 205/50-15 proberen. en daarna laat ik de schroefset monteren, al was het maar omdat aernoudt dat adviseert :-) moet wel een straatauto blijven.
Weet je zo hoeveel MM de Eibachs zijn? Dat kon ik niet vinden gister avond namelijk.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

wo jun 11, 2008 11:32

Er staat op de website zeer duidelijk (zovel op die van Whiteline als op de site van balancemotorsport) dat 22 en 24mm voor de achterkant zijn en dat 27 of 30mm voor de achterkant is. En het onderstuur kan je opheffen door aan de achterkant ook een zwaarder ARB te monteren.
Ah! Ze hebben tegenwoordig ook zwaardere achter ARBs! Dat was vorig jaar nog niet zo, als ik dat had geweten had ik een zwaardere achter genomen en de lichtere voor.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”