DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

vr jun 13, 2008 12:42

Ik gebruik dezelfde methode, alleen dan met veel minder druk. Maar iets van 0.2 a 0.3 bar overdruk. Dan druk je de vloeistof er heel rustig met minder kans op bellen/schuim door het systeem. Gaat meestal prima. Soms wel eens een hardnekkige luchtebelletje. Betje kloppen met hamer en of ik ga een stukje rijden over een erg slechte weg.
Maar een transaxle ontluchten blijft getob.
Wat ook wel eens wil helpen is de auto scheef zetten, ik bedoel niet op de neus maar met de linker of rechterkant flink omhoog.

Gr,
DJ

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr jun 13, 2008 13:03

Bedenk me net dat met de extra pijperij die hebt aangelegd een bel zich makkelijk in een bocht kan vangen......zorg ervoor dat de nippel echt het hoogste punt is!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Het-Licht
Guru
Guru

vr jun 13, 2008 13:15

Geen bellen bij de remdruk regelaar ??? Ik ben ook omgegaan naar 105-klauwen maar ook flink gezeur met ontluchten. Gebruik ook Eezibleed, maar die raden max 1.3 bar aan bij het ontluchten...

Andretti Molletti

vr jun 13, 2008 13:27

Over en uit.... :cry: :cry:

teveel getobt en zometeen moet ik de kids gaan halen.
Die heb ik onder gebracht bij mijn zus dit weekend om te kunnen racen.
Ook al een hotelletje geboekt en dus is het drama des te groter....

Mijn gezond verstand zegt niet met een pedaal gaan rijden wat zo diep zit. Geen idee wat nog de mogelijkheden zijn vanavond, maar gezien de files de kids van hut naar her rijden en nog eens de planning voor 22 u op het circuit en dan naar het hotel is er geen tijd meer om te sleutelen.

:needcoffee:

Allemaal bedankt voor het meedenken :thumbs:
(een ontluchtnippel halverwege en evt ontluchtingsleidingen maken op de kaluwen die bereikbaar zijn in de achterbak oid gaat nu door me heen...grrrr

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 13, 2008 13:57

Jammer, jammer, maar niet kunnen remmen is ook zo wat.... Je wil na het weekend de kids ook weer op kunnen halen tenslotte. Is zeker belangrijker!

Zet je toch 1x de Giallo op de baan........... :wink: Sorry! 8)
Dirk - Giulia2000TS

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

vr jun 13, 2008 16:06

Hee hee hee! Don't you dare quit on me Andretti!

Neem dat gebakje gewoon mee naar het SRW!
Ik heb de Eezibleed bij me. Takel m achterwaarts op de LT, dan laten we m iets zakken tot op de rijplaten en staat ie max voorovergebogen. Wedden dat de nippels dan hoog zat zijn!
Ik kruip er wel onder met sleuteltje 7. Dan is het echt zo gepiept!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Maurizio
Guru
Guru

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

vr jun 13, 2008 16:18

Hee hee hee! Don't you dare quit on me Andretti!

Neem dat gebakje gewoon mee naar het SRW!
Ik heb de Eezibleed bij me. Takel m achterwaarts op de LT, dan laten we m iets zakken tot op de rijplaten en staat ie max voorovergebogen. Wedden dat de nippels dan hoog zat zijn!
Ik kruip er wel onder met sleuteltje 7. Dan is het echt zo gepiept!

Groeten, Pieter
:thumbs:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 13, 2008 17:10

en anders een goed remvloeistoreservoirtje op de kop tikken en met dik 2 bar gaat het zeker lukken :thumbs:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 13, 2008 19:13

Kijk van je vrienden moet je het hebben. :) Gewoon gaan Dre, desnoods de wegenwacht bellen, die komen je altijd helpen! :lol:

Andretti Molletti

vr jun 13, 2008 20:12

Net nog geprobeerd... T-stuk in het hoogste deel gemaakt. Daarna onderd ruk en ook nog eens trappen... er kwam idd aan alle kanten lucht uit!
Maarrrrrr het mocht niet baten... pedaal blijf onderin zitten! Misschien toch meer aan de hand?
Morgen gaan we wel kijken op CPZ.
Er naar toe en maar hopen dat het daar lukt is geen optie. Ik vertrek met een goede auto of niet, zo'n weekend is al duur genoeg en al genoeg stress zonder stukke auto ;)

Iedereen die gebeld heeft en wilde helpen etc etc onwijs bedankt!!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 16, 2008 16:21

hell ik moet het ook nog doen :evil: en voorzie nu ook al weer een weekend ellende....

en als je de kont omhoog zet, het systeem op druk en het pedaal op druk trapt met de achterste nippels open en de remkrachtverdeler ook helemaal open? ff met z'n 2e dubbel gen**it houd beter zeggen ze toch.... is maar een hard op denkend idee he :wink:

en jammer dat de foto's in het begin het niet meer doen ben net goed 2 uur aan het lezen geweest alleen weinig foto's deden het nog :(
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Andretti Molletti

RE: No BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

za jul 26, 2008 13:28

Tank te koop.... RS Set te koop...Al meerdere wedstrijden niet meer geweest...
Gezien de toch wel grote aantallen vragen omtrent de dre(eser) en de toekomst ervan even een update.
2 weken geleden ben ik zwaar door mijn rug gegaan, ik kan amper zitten in een racestoel (grappige is dat het wel beter gaat dan een normale zachte stoel..) ach kan gebeuren.
Herstel gaat tot nu toe erg (lees veel te ) traag. Daarnaast heb ik low budget willen racen maar nu is het bijna NO budget door allerlei huisverkoop"schandalen" :?

Het seizoen zit erop voor mij. Ik ga op therapeutische basis zodra het weer kan wat sleutelen aan de dreeser. Ik reken op eerste inzet volgend jaar.
Op het SSAR zal ik aanwezig zijn met de Giallo Ocra en wat groep A rijden, dan kan ik stoppen als het niet meer gaat en de racers in het SI van kommentaar voorzien :lol: .
Mocht alles meezitten en ik me weer super fit voelen en de kaboutertjes de dreeser weer op punt gezet hebben dan... dan heel misschien wil ik een poging wagen op het SSAR, maar realistisch is nu het seizoen als voorbij beschouwen. Tis niet anders.
Bedankt iig voor de interesse

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 26, 2008 14:13

moet ik anders dinsdag een paar uurtjes eerder komen Dré? :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 26, 2008 14:45

Sh@t man...met name die rug.. een gezond lichaam is goud waard, dat merk je meestal pas als het anders is...

En hopelijk een rechtsbijstandsverzekering voor de huisperikelen?? Fijn dat soort zaken, komt ook altijd gelijkertijd..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 26, 2008 15:21

Sterkte met je rug! :thumbs: weet hoe het is helaas... :?

Moeilijke keuze maar een wijs besluit. 8) =D> Gewoon maar rustig afwachten en vooral niet overhaasten. [-X

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”