
Als basis instelling heb ik het aantal slagen geteld dat ik de kogel op de arm draaide en dat zelfde aantal slagen aan de andere kant ook gebruikt


Succes ermee!
Heb meerdere keren 105 castor kogels gemonteerd op 75's en heb nog nooit iets ingekort. Die alu vulplaat kan je zo zelf maken. Stelt allemaal niks voor. Voordat je begint ff goed meten hoe bovenste draagarm staat en dan kun je bezoek aan de uitlijnboer ook overslaan. (ervan uit gaande dat hij eerst goed stond natuurlijk)Dat is wel waar hoorDa's niet waar hoor, pas nog gemonteerd zonder inkorten. Okee, heb je iets meer caster dan standaard, maar wie wil dat nu niet?De 105 kogels moet je nog wel inkorten anders past het niet.
Ik heb het geprobeerd maar bij mij kwam de originele trekstang met originele 105 kogel tegen de draagarm aan. Of je moet hele dunne schokbrekers monteren
Ik heb nu ook maximaal caster (dat kun je zien aan de ruimte tussen schokbreker en draagarm)
@Pieter: ik zou zeggen: je hebt nu twee verhalen dus probeer het ff uit dan weet je zeker wat bij jou van toepassing is...
Nou ... Ravado heeft gelijk.dan zal het wel aan mij lliggen
overigens kun je met een niet ingekorte arm nooit aan de oiriginele camber instelling komen, mocht je dat ooit willen..
ligt eraan hoe extreem de auto verlaagd is.maar er word gezegd met in-en uit veren van de wagen. ik las wel ergens dat dre zij dat je met inveren juist meer ruimte zou krijgen.
ja dat bedoelde ik hier boven ook uit te leggen.. op een iets krommere manierligt eraan hoe extreem de auto verlaagd is.maar er word gezegd met in-en uit veren van de wagen. ik las wel ergens dat dre zij dat je met inveren juist meer ruimte zou krijgen.
Volledig uitgeveerd staat de stang onder een hoek omlaag. Als omhoog beweegt wordt de stang stang langer, tot aan de horizontaal stand en bij verder inveren wordt hij weer korter
Nee, gaat niet werken, je mist mist wat vrijheidsgraden, dus je hebt of speling of het zit onder spanning in elkaar en krijg op korte termijn speling.nu zat ik trouwens met nog een vraag over de watt-stang,
als ik de orginele bussen verwijder en ipv powerflex of kogels deze nu voorzie van 100% teflon bussen...... is toch ook mogelijk?
heb nog een grootblok teflon liggen en gebruik dan gewoon de orginele binnen bussen zet die in de teflon en dan zou dit toch ook positief moeten werken of word dit te stug qwa bewegings vrijheid?
Met standaard rubbers vind ik dit een gevaarlijke aktie! De rubbers zijn zo slap dat die 5mm erg weinig zijn.De castorstangen zijn tot ca 5mm van de schokbreker uitgedraaid, (nog) geen uniballs, wel een ring tussen onderste
draagarm en balk. Uitgelijnd op het zicht met een beetje uitspoor.
Is 25mm verlaagd. Stuurt to ca 100kmh echt strak, boven de 130 moet je bij de les blijven.
Moet het uitspoor dus ietwat minder stellen