Hi Huib,
welkom in 105 land!
-
koplamphoogte niet goed
dat moet simpel op te lossen te zijn, evt zonder de chromen ringen door de apk
Is het niet gewoon te stellen? Denk dat de ring weinig uitmaakt?
-
ruitenwisser versleten
ook dat is niet zo'n punt, als het spul gewoon leverbaar is maar dat lijkt me wel
Als je originaliteit op prijs stelt (!) kun je gewoon ergens een willekeurig nieuw blad kopen dat lang genoeg is, dat slopen en het oude blad voorzichtig ontdoen van het oude rubber. Dan het nieuwe rubber monteren en op lengte afknippen. Is prima te doen. Het spaart je de jacht op een correct blad...
-
stabi ophanging voorzijde gescheurd
Rik ik bel je binnenkort ff voor een afspraak, fijn dat je er wat tijd voor wil vrijmaken
Blijf dit tegenkomen bij alle auto's die een forse stabi hebben... houdt me wel tegen om die stap ook te maken... rij nu 12 jaar met de Berlina en wat er ook allemaal begint te desintegreren aan de body... de stabi ophanging blijft super... maar die is dan ook nog standaard... Lassen is idd de enige oplossing... Rik lief aankijken en vragen of ie hem meteen van Krupp Panzer Stahl wil maken...
-
bovenste draagarm rechtsvoor speling
daar moet ik me eerst ff in verdiepen. dit betekent waarschijnlijk nieuwe rubbers erin persen?
Nope... betekent versleten bovenste fuseekogel... tenzij hij speling heeft op het oog waarmee ie aan de body vast zit (onwaarschijnlijk...). Betekent een nieuwe draagarm (camberarm). Ken de auto niet dus weet niet of ie al verstelbare (camber)armen heeft maar als je toch gaat vervangen, is dat misschien een (iets duurdere) optie. Kun je hem net even een tikje negatief camber meegeven voor het lekkere sturen EN eventuele verschillen tussen rechts en links opheffen.
-
schijven achter voor een te groot gedeelte met roestaanslag (remwerking wel goed)
met andere woorden de blokken worden niet gelijkmatig tegen de klauwen aangedrukt. Waren de klauwen achter ook gereviseerd? Anders ga ik dat eerst doen en komen er nieuwe schijven en blokken op. Zijn er verschillende types remklauwen voor 105'jes? Of heb ik aan alleen het type auto en het bouwjaar voldoende om de juiste revisiesetjes te krijgen?
Een pot nat volgens mij en prima zelf te doen tenzij de zuigers muur en muurvast zitten (is zelden het geval). Revisiesetjes zijn gewoon leverbaar (Ate). Schijven idem.
Ik haal al zo lang ik 105jes heb (13 jaar nu) mijn onderdelen bij Opa Violier (Arese) om de doodeenvoudige reden dat ik hem netjes qua prijzen en betrouwbaar vind (maar dat is een persoonlijke mening). Als je aankomt met wilde plannen, zal ie je eerlijk zeggen wat wel slim en wat minder slim is om te doen, ook al snijdt hij zich in zijn eigen vingers omdat ie je iets afraadt waar ie goed aan had kunnen verdienen. Maar, zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke mening & ervaring.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...