Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 18:52

Jij moet Autodemontage van Lankveld in Uden even bellen die heeft een aantal 75's staan
waar je qua front wel uit moet kunnen komen, er stond onlangs een vrijwel puntgave 75 1.8!
Helaas was daar het kenteken al van ingeleverd.
Bel ze even, geef door dat "Bubbles" je gestuurd heeft en het gaat zeker lukken.
Ze zitten direct aan de A-50 afslag Volkel - Uden Zuid. Vragen naar Paul van de Weideven.

Kruisweg 1
5406 PB Uden
Tel 0413 253636
Fax 0413 251294

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 19:46

Tja zonde van de 75. En doe gewoon je gordel om voortaan :evil:. Ik heb ook nog even met de gedachte rondgelopen om deze 75 wellicht aan te schaffen. Mijn eerste gedachte was dan ook: wat een id***t om die 75 tegen een paal aan te parkeren. tweede gedachte: Ik ben ook wel eens veel te enthousiast over een rondonde gevlogen alleen kon ik de tweede keer uitbreken ook opvangen :shock: :lol: (droog weer). In ieder geval succes met het herstel en laat het geen tweede keer gebeuren. 8) Hopelijk wordt het een leuk topic om te volgen :D

Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
Borry
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: za apr 01, 2006 12:14
Locatie: Wierden
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 19:53

Was er toen niet eens een keer een verhaal dat je je 75 weg deed (achterwielaandrijving) omdat je anders met blauwe petten te maken kreeg.....?
Was dat toen niet om de zelfde soort reden? Laten we zeggen jong....

Maar inderdaad heel kl*te van de schade, hopelijk krijg je hem samen met chris weer strak.

Gebruikersavatar
giulietta116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 528
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 22:23
Locatie: Hoogeveen ''Drenthe''

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 21:14

had het nou ook maar bij je VW gehouden :lol: , sterkte ermee ,

gr Hans

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 21:21

Tja zonde van de 75. En doe gewoon je gordel om voortaan :evil:. Ik heb ook nog even met de gedachte rondgelopen om deze 75 wellicht aan te schaffen. Mijn eerste gedachte was dan ook: wat een id***t om die 75 tegen een paal aan te parkeren. tweede gedachte: Ik ben ook wel eens veel te enthousiast over een rondonde gevlogen alleen kon ik de tweede keer uitbreken ook opvangen :shock: :lol: (droog weer). In ieder geval succes met het herstel en laat het geen tweede keer gebeuren. 8) Hopelijk wordt het een leuk topic om te volgen :D

Wouter
K*lverhaal natuurlijk. Ik rij al 8 jaar transaxle, eerst 75 TS en nu Alfetta ( ook in de winter ) en nog nooit gekke dingen beleefd. Het heeft allemaal met een te grote zelfoverschatting van de eigen stuurmanskunsten te maken. Of je nu een achter of voorwielaandrijver onder je achterste hebt. Afgelopen weekend hebben er ook weer een paar coureurs afscheid genomen van dit aardse bestaan in mijn omgeving.
Shit happens en het is mooi dat je de 75 weer nieuw leven gaat inblazen. Zoveel ( witte ) carburateurversies zijn er nu ook niet meer over.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 21:44

Een achterwieler is net wat meer tricky dan een voorwieler op nat.

En als je dan ook nog overmoedig en wild bent zit een ongeluk in een klein hoekje..........

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 22:02

Het is wel, iedere keer als ik er naar kijk, weet ik niet egt hoe ik er aan moet gaan beginnen, iemand tips??
Las je spul er aan vast en laat hem dan bij een professioneel bedrijf recht maken op een laserbank. Daarna moet je em uiteraard nog netjes spuiten en weer opbouwen. De kans dat er vervormingen in zitten die je zo op het oog niet ziet zijn echt heel groot en je wilt niet alle moeite doen en er dan achter komen dat het een wokkel is. Ik vermoed dat je blok er wel uit zal moeten om de boel goed te meten en recht te maken, maar vraag even bij het schadebedrijf of het moet.

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 23:09

Zow, vanavond maar nog wat meer spul eraf geslepen, en haar al wat terug in model getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet is de stabi zelf niet eens verbogen, is best stevig dat RS spul :)

Van t weekend is gaan kijken of ik dan ergens een ander front kan vinden, zal is in Uden gaan kijken.
Weet iemand hoelang de wacht tijden zijn voor een RDW keuring??

Grtz Jordi
"Tijdelijk Alfa loos..."

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

Re: RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 23:45

Tja zonde van de 75. En doe gewoon je gordel om voortaan :evil:. Ik heb ook nog even met de gedachte rondgelopen om deze 75 wellicht aan te schaffen. Mijn eerste gedachte was dan ook: wat een id***t om die 75 tegen een paal aan te parkeren. tweede gedachte: Ik ben ook wel eens veel te enthousiast over een rondonde gevlogen alleen kon ik de tweede keer uitbreken ook opvangen :shock: :lol: (droog weer). In ieder geval succes met het herstel en laat het geen tweede keer gebeuren. 8) Hopelijk wordt het een leuk topic om te volgen :D

Wouter
K*lverhaal natuurlijk. Ik rij al 8 jaar transaxle, eerst 75 TS en nu Alfetta ( ook in de winter ) en nog nooit gekke dingen beleefd. Het heeft allemaal met een te grote zelfoverschatting van de eigen stuurmanskunsten te maken. Of je nu een achter of voorwielaandrijver onder je achterste hebt. Afgelopen weekend hebben er ook weer een paar coureurs afscheid genomen van dit aardse bestaan in mijn omgeving.
Shit happens en het is mooi dat je de 75 weer nieuw leven gaat inblazen. Zoveel ( witte ) carburateurversies zijn er nu ook niet meer over.
in elke kleur worden ze erg schaars
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

di jun 17, 2008 23:58

ja ze worden erg schaars, maar ben laatst bij iemand op bezoek geweest, echt supergaaf, die had nog 6 alfa 75 carbs staan, en werkelijk in uitmuntende staat, en het mooiste van alles was dat er 3 van de 6 een 2.0 liter waren en 3 stuks 1.8, werkelijk te mooi om waar te zijn.
Maar helaas viel over geen van deze auto s te praten met de eigenaar :cry: , verkoop was niet ter sprake, was een hemeltje op aarde :wink:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

wo jun 18, 2008 00:04

Geen wachttijden bij de RDW meer... gewoon zorgen dat je er om 8 uur voor de poort staat ( of nog eerder om echt de eerste te zijn...). Zijn wel mauwers daar :( , echt zorgen dat alles goed in orde is. Ook veel foto's maken van het herstel om te kunnen laten zien.

Officieel mag je het laswerk trouwens ook niet afwerken en moet je hem ongespoten komen keuren zodat ze goed kunnen beoordelen of hij goed gelast is :? . Heeft de politie foto's gemaakt van de schade? zo ja dan heeft de RDW die en weten ze waar de schade gezeten heeft en waar ze dus extra goed moeten kijken. :?

In Uden moet je wel een front kunnen scoren inderdaad :) , heb er wel eens een setje TS techniek uit een 75 gesloopt. Ik heb evt wel een reciprozaag die je kunt lenen, moet je alleen even daar regelen dat ze hem ergens vooraan neerzetten zodat je stroom hebt. flink ruim afzagen!

Groeten Remco

P.s. driften moet je gewoon doen met een auto met een (werkend) sper, dan is het tenminste te controleren. met een 1.6 kon ik ook dwars, maar alleen met grof geweld en niet netjes terwijl je met een TS met sper wel netjes kunt vegen. :D

De makkelijkste auto die ik ken om te driften is de C kadett station van een maatje van mij, 300 PK en 100% sper :twisted: . Zo makkelijk haaks te houden. is maar goed dat die niet van mij is, kon ik een abonnement bij de bandenboer nemen. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

wo jun 18, 2008 18:39

Vandaag die lui in uden gebelt, volgens hun hadden ze geen 75 staan :?
Heb dat wel vaker gehad met hun, kom je via de afrit van de snelweg erlangs rijden, en zie de 75's staan.
Verklaren ze bij de poort vervolgens dat ze er niks van hebben :?

Dan word het maar ff ergens anders gaan zoeken...
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

wo jun 18, 2008 18:40

Gewoon volhouden... zeggen dat je hem hebt zien staan vanaf de snelweg. vragen wanneer ze wel tijd voor je hebben. de aanhouder wint.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

wo jun 18, 2008 19:29

Ik zal Paul zo wel even bellen, komt wel goed.

Je hebt waarschijnlijk Dorus aan de telefoon gehad, aardige gozer, absoluut
Alfa-hater! Hij noemt mij altijd gestoord dat ik er ooit aan begonnen ben, om vervolgens te
proberen mij in een Mercedes te krijgen.
Als ik dat wil, dan bel ik wel een taxi!

Ik weet vrijwel zeker dat er 3 koetsjes staan, dus dat gaat lukken. Ik meld me zo weer.....

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Witte 75 1.8 Carbs..(Schadeherstel??)

wo jun 18, 2008 19:32

........mij in een Mercedes te krijgen.
Als ik dat wil, dan bel ik wel een taxi!
Geheel off topic:
ik zie tegenwoordig meer Chevrolet's/Daewoo's als taxi rijden... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Projecten”