kop vlakken verhoogt je compresie... meer vermogen krijg je er niet echt door tenzij je ook je in en uitlaat kanalen aanpast en eventueel je uitlaat.
ben persoonlijk wel benieuwd naar die kopere pakkingen.. Moet binnenkort een setje bestellen voor mijn nieuwe 2.0 16v.
Meer compressie geeft wel degelijk meer vermogen hoor. Je loopt alleen meer risico op pingelen/detoneren/nagelen. Houdt er rekening mee dat je met het verhogen van de compressie ook je ontstekingscurve aan moet passen om dat pingelen te voorkomen, op een 155 TS 8V wordt dat dus chippen. Even ter indicatie, op de 3.0 12V V6 is zo'n 5 pk winst op een standaardmotor (2.5%) in je piekvermogen te pakken door de compressie van 9.5 naar 10.0 te verhogen en de mapping van je ontsteking daarop aan te passen. (er is sowieso al een en ander te halen door je ECU te chippen, dit is dus wat er extra te halen is door ook de compressie te verhogen)