Ook toen al een voorkeur voor "oude meuk"... ouder iig dan waar de gemiddelde klasgenoot op reed... Het nieuwe spul kon me niet bekoren...
Ben ook daarmee op een gegeven moment een beetje aan het verzamelen geslagen wat ook weer uit de hand liep... (was allemaal voor mijn 18e dus...)
De brommer waar ik de meeste kilometers mee gemaakt heb was een Honda PS 50 L uit 1972 zoals deze:
Een waanzinnig zuinig brommertje dat al 4-taktend rond de 1 op 40 haalde... Ik was voor een retourtje Assen - Groningen nauwelijks 1,5 liter benzine kwijt... Ik heb hem nog steeds en hij staat weg te kwijnen bij mijn moeder in de garage..
Verder uiteraard de obligate "Puch met hoog stuur" en de Tomos versie daarvan. De Puch heb ik nog steeds.
Het was toen rond 1980 en dit soort meuk kocht je voor een appel en een ei... De Honda heeft me geloof ik 15 ouderwetse Guldens gekocht toen ik hem van de eerste eigenaar kocht...
Voor 20 Gulden kocht ik een Berini M21 uit ca. 1959 die ik ook nog steeds heb:
In Frankrijk kocht ik op een sloperij een niet-lopende Solex Flash, de enige Solex met achterwielaandrijving (met cardan!) en een schijfrem (!) achter. Ook deze heb ik nog steeds hoewel die helemaal uit elkaar ligt...
De foto's heb ik allemaal even van intenet geplukt want ik heb de mijne nooit gefotografeerd...
Duidelijk allemaal "truttige" brommertjes maar wel juweeltjes van vervoer uit vervlogen tijden...
Toen het tijd werd om wat stoerder te gaan rijden heb ik een Kreidler Florett aangeschat... die is helaas jaaaaaaaaaaren geleden gestolen... zoiets als deze:
Tegenwoordig brommer ik hier op, ook al weer een outdated ding dus...
Er hebben nog veel meer brommertjes de revue gepasseerd maar dan met ik echt diep in mijn geheugen gaan graven...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...