Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

do jun 19, 2008 21:43

Hierbij even een pic van de Navi

10/41 achteras nu 208km/h, rechte, vlakke weg.

Met 10/43 as iets boven 220.

Afbeelding

pas maar op met die snelheid dat huis voor je is erg dichtbij :jumping: :jumping: :jumping:



lijkt wel of elke alfa ong 200 loopt :roll:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

do jun 19, 2008 23:32

Beide onderstaande auto's doen 200 op de teller en dan 192 tomtom-km's.
Bij de QV moet je 200 op de teller dan wel ruim zien :lol:
Inmiddels is dit achterhaald en heb ik de zakenfiets op 193 échte gehad, en de QV op 208 échte.
Die laatste was echter wel slipstreamend achter een Ibiza :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 01:20

Hoe snel is net 5.000 rpm in z'n 5 in een BB512i? De tellerkabel lag er af...

Het remmen is trouwens net zo indrukwekkend als het optrekken....

Opmerkelijk hoe asociaal je (ik dus, zal alleen voor mezelf spreken...) met zo'n karretje gaat rijden als je hem maar 2 uur tot je beschikking hebt met de mededeling "is WA verzekerd dus brokken is dokken en voor de rest amuseer je je maar.." 8)

Heb van dezelfde man ook wel eens zijn in perfecte staat verkerende DB5 en XK150 drophead meegekregen... rij je toch automatisch een stuk rustiger in dan in die BB... Die XK was erg gaaf... het vroor dat het kraakte dus dik ingepakt en dan de kap naar beneden en maar toeren... en in een DB5 voel je je helemaal 007 natuurlijk.... Heb die geen van drieen ECHT voluit gehad...

Als ik geld had.... :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 01:26

Ach, blijft een Boxer he :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
il biscione
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 23:25
Locatie: Limburg (Belgie)

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 02:36

Met de 164super 2.0TS
op de teller 215km/h 8)
Alfa Romeo 164 TS Super
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24V Super
Alfa romeo 4C Edizione Speciale

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1226
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 09:29

Leuk item liegen/overdrijven over je snelheid.

Heb niet alles gelezen maar volgens mij wordt er hier en daar weer aardig overdreven. Ouwe gebakjes met een 1.8 of 2.0 4 cil. blokje die 'dik' over de 200 gaan right ](*,)
Ps wat tomtom aangaat, GPS heeft een lokatie nauwkeurigheid van maar 'liefst' 10 meter! Zo goed is dat dus niet. De Amerikanen willen hiermee voorkomen dat je met TomTom navigatie zeg maar een geleide raket exact op je doel krijgt.

GPS snelheid geeft dus duidelijk slechts een traject gemiddelde +/- 10 meter x3 (driehoek berekening, worst case scenario afwijking). Daarnaast heb je een berekening nodig die je Palmtopje of tomtom apparatuur dan in een waarde over 'een gedeelte' omtovert. Afhankelijk van hoe vaak de berekening plaats vind dus meer of minder nauwkeurig (bepaald het aantal meetpunten =sample rate).

Kortom ook best wel wat afwijking, maar vaak over een langere periode wel beter dan je teller, omdat hij dan langer met de zelfde afwijking gaat rekenen (heft elkaar meer op, wiskunde).


Mijn GTV liep op in beide gevallen dezelfde nwe. type F1 goodyears 205/50/16 250 op de teller en nu met F1's 225/45/17 240. V6 met turbo fabrieksopgave 235km/u, gezien de leeftijd inmiddels zal die snelheid wel in echte km's niet helemaal meer gehaald worden vermoed ik.
Laatst gewijzigd door ebbr op vr jun 20, 2008 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Alfa155
Full Member
Full Member
Berichten: 382
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:32
Locatie: Ljouwert

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 09:34

eeuhm.. harder dan 260 met de thema ben ik nooit meer gegaan.

mijn alfa's:

155 1.8 8v. 195
155. 1.6 16v 210
155.2.0 16v 220
145 1.4 190

allemaal in duitsland :wink:
GTV 2.0 16v

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 09:50

Ps wat tomtom aangaat, GPS heeft een lokatie nauwkeurigheid van maar 'liefst' 10 meter! Zo goed is dat dus niet. De Amerikanen willen hiermee voorkomen dat je met TomTom navigatie zeg maar een geleide raket exact op je doel krijgt.
Kun je goed merken als je een tomtom uit de auto haalt en hem gewoon meeneemt als je een stuk gaat wandelen... weet ie zich geen raad meer... tempo ligt te laag en dan icm met die afwijking slaat ie op hol... weet niet welke kant je op gaat... hoe snel je je verplaatst etc...

Toch heb ik het gevoel dat ie in de auto of op de motor een redelijk nauwkeurige snelheid aangeeft...

Ik gebruik hem in de 80KM trajectcontrole zones als leidraad om niet boven de 83 KM/H te gaan en tot nu toe gaat dat prima (geen bekeuringen dus).

En de paranoia van de Yanks... tsja... wereldberoemd... en hypocriet... "vroegah" moesten de redelijk geavanceerde (voor die tijd dan...) arrayprocessoren in medische computers muurvast in de frames van de computers gelast worden (die hadden toen nog het formaat van een klerenkast) om te voorkomen dat een of andere booswicht uit het oostblok ze eruit zou halen en daar hele enge dingen mee zou doen... Inmiddels kan de gemiddelde mobiele foon hetzelfde en waar zijn ze nu? Als je er toen enge dingen mee kon doen... moet dat toch nog steeds kunnen? 8)

Terug naar gelogen topsnelheden...

De rode Zaag mept het zwabberende tellertje naar ergens rond de 190 en dat is een 2000 blok met verder een 1300 set-up op 185/70 14 banden. Loopt dus domweg uit zijn toeren. Nog nooit de tomtom daar in gehad dus kan niet zeggen wat die aangeeft.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 10:00

wat tomtom aangaat, GPS heeft een lokatie nauwkeurigheid van maar 'liefst' 10 meter! Zo goed is dat dus niet. De Amerikanen willen hiermee voorkomen dat je met TomTom navigatie zeg maar een geleide raket exact op je doel krijgt.
Op 10 meter afstand wil ik die raket ook niet hebben hoor :mrgreen:


Kheb zelf m'n Prugna Bertje ooit op 200 op den teller geklokt.... met een 2-liter bak en 1300 achteras en de wetenschap dat de teller bij 100 km/u al zeker 12 km te veel aanwees :wink:
Het zal in reality niet meer dan 175 geweest zijn vrees ik....

Gebruikersavatar
Alfa155
Full Member
Full Member
Berichten: 382
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:32
Locatie: Ljouwert

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 10:08

To help prevent civilian GPS guidance from being used in an enemy's military or improvised weaponry, the US Government controls the export of civilian receivers. A US-based manufacturer cannot generally export a GPS receiver unless the receiver contains limits restricting it from functioning when it is simultaneously (1) at an altitude above 18 kilometers (60,000 ft) and (2) traveling at over 515 m/s (1,000 knots).[48] These parameters are well above the operating characteristics of the typical cruise missile, but would be characteristic of the reentry vehicle from a ballistic missile.

lijkt me dat wij niet zo hard gaan en ook niet zo hoog... :D

Depending on the quality of the receiver, the environment, the type of measurements made, and how the measurements are processed, the positioning accuracy of GPS (latitude and longitude within the true position, 19 times out of 20) can vary from a few metres to below 1 centimetre, permitting a wide range of positioning applications from vehicle navigation to studies of the motion of the Earth's tectonic plates.

tomtom is civiel en zeker niet de nauwkeurigste. TT is tot 5 meter nauwkeurig hoe harder je gaat hoe minder nauwkeurig. heeft ook te maken met de snelheid waarmee de data wordt verwerkt en ververst.
GTV 2.0 16v

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1226
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 11:02

Zou idd ook 5 meter kunnen zijn dacht zelf van een kolonel vd luchtmacht 10 te hebben gehoord. 3 sats: zou dus 3x5 of 3x10 meter afwijking op kunnen leveren.

Precies dat is wat ik bedoelde met sample-rate. Hoe hoger je eigen snelheid en ook des te moeilijker de kaart op dat moment (rekenwerk), des te lastiger krijgt het de gemiddelde Palmtop of TT, waardoor hij niet meer met regelmaat snelheidsmetingen kan afmaken, dus onnauwkeuriger wordt.

ps. Als ik sommige laagvliegers lees hier die denken en geloven volgens mij wel dat ze die raket hoogtes halen :blue_lol:


Laten we het zo zeggen ging pas geleden een collega met een Audi A6 2.7 TDi voorbij die altijd beweerde dat die 260 liep...hij verkondigd nu dat mijn GTV toch echt wel 270 moet halen 'yeh right'. :jumping:

230-235 echte km's that's it denk ik, ga d'r es vanuit dat 'ie de opgegeven vaak optimistische fabrieksspeed v. 235 na 180.000km op de klok niet meer haalt.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 11:09

Topsnelheid van je auto en de lengte van je je-weet-wel... Ik zie overeenkomsten. Toegeven dat het iets minder is is zoooooooooooooooo moeilijk :biggrin:

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 11:28

1.8 8v - 215 teller....
2.0 16v - 228 teller....
2.5 V6 12v - Teller uit... (teller gaat tot 240) TomTom op Nokia E61 zei 232 gps :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1226
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 11:39

Topsnelheid van je auto en de lengte van je je-weet-wel... Ik zie overeenkomsten. Toegeven dat het iets minder is is zoooooooooooooooo moeilijk :biggrin:
Inderdaad wij mannen he! :wink:

Hierboven weer 1, hoe kan een 2,5 V6 155 met 40PK minder bijna net zo hard gaan als een veel beter gestroomlijnde GTV V6 met turbo met 203PK van hetzelfde merk?

Zie gegevens 155 top 215km/u:

TECHNISCHE GEGEVENS
Motor
brandstof benzine
cilinders 6 in V-vorm
kleppen/cilnder 2
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 2492 cc
max. vermogen 120 kW/163 pk bij 5800 tpm
max. koppel 216 Nm bij 4500 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving voor
transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
remmen voor/achter gev. schijven/schijven
banden 205/50VR15
draaicirkel wielen 11,0 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 4,44 m/1,73 m/1,42 m
wielbasis 2,54 m
gewicht 1321 kg
laadvermogen 579 kg
aanhangermassa geremd/ongeremd 1400 kg/530 kg
kofferruimte 525-525 l
tankinhoud 63 l
Prestaties
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 9,0 s (8,4 s)
acceleratie 80-120 km/u in D - s
brandstofverbruik test 12,2 l/100 km (fabrieksopgave: 9,3 l/100km)
CO2 uitstoot - g/km
geluidsniveau bij 100/120 km/u 69,5 dB/71,0 dB
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote 'liegen over mijn topsnelheid' topic.

vr jun 20, 2008 11:51

lijkt me dat wij niet zo hard gaan en ook niet zo hoog... :D
Oh nee?

EGWEL!

:lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Het Forum Café”