Duc
Guru
Guru

RE: lila bertjes...

zo jun 15, 2008 19:46

Mooi dat je er schik mee hebt Huib, maar had ook niet anders verwacht. BIG SMILE achter het stuur :wink:
Ff de kleine dingetjes recht zetten en op naar de nachtrit.
Dat aanlopen rechts zit hem denk ik in het feit dat de bert rechts ook iets lager staat. Hierover is in de diverse topic's ook al eens wat over geschreven. Een xtra vulringetje moet bv een oplossing zijn.

En tanken: gewoon nooit volgooien, valt er ook minder uit de (niet afsluitbare) tank te jatten :wink:

grtz Martijn
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 16, 2008 12:36

het is in iedergeval wel een forum familie auto aan het worden.... :lol:

en dan ook met zijn 3e een topic delen mooi man.

en wat die decibels betreft meestal hebben ze geen meetapparatuur bij zich of weten niet de corecte opstelling hier van zorg dat je wijzer bent als hun en op de hoogte dan zal je niet snel een bon krijgen voor geluid ze weten 9 van de 10 keer zelf niet eens hoeveel decibel het mag wezen en dan roepen ze maar wat. laatstaan dat ze het kunnen meten. want ook zij mogen niet gokken :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: lila bertjes...

ma jun 16, 2008 14:32

en dan ook met zijn 3e een topic delen mooi man.
4en ! :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 16, 2008 14:55

hahahaha :lol:

B-lex
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 19:04

Afbeelding

Na de 3-0 verlies van Oranje zullen ze in Italie vast heel blij zijn met dit Oranje Italiaantje :lol:
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Huib
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 23:25

apk update: afgekeurd :?

voornaamste punten de achterste remschijven zijn een beetje dun en de bevestiging van de stabi voor is gescheurd.

Dus nu ben ik op zoek naar een lasser en naar een adresje voor remdelen. Waar haal je 105 spullen? Arese? Prins Bredevoort? 105 workshop? AR parts?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 16, 2008 23:59

goos van pelt :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jun 17, 2008 22:16

Arese (opa Violier) is en blijft een goeie. Prins ook, maar altijd duur. ARparts: goed en goedkoop. Alfastrada: Altijd goeie service en scherp geprijsd.

En ik wil wel voor je de stabibalk lassen , maar niet meer deze maand!
Dr hangt inderdaad wel een meer dan serieuze stabi onder...

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Huib
Guru
Guru

wo jun 25, 2008 12:25

het complete APK verhaal

- koplamphoogte niet goed
dat moet simpel op te lossen te zijn, evt zonder de chromen ringen door de apk

- ruitenwisser versleten
ook dat is niet zo'n punt, als het spul gewoon leverbaar is maar dat lijkt me wel

- uitlaat lekt
vandaar dat 'ie af en toe klinkt als een grasmaaier. ik heb al onder de kap gekeken of er geen Honda 4pk lag... :jumping: even dichtsmeren was genoeg volgens de garage

- stabi ophanging voorzijde gescheurd
Rik ik bel je binnenkort ff voor een afspraak, fijn dat je er wat tijd voor wil vrijmaken

- bovenste draagarm rechtsvoor speling
daar moet ik me eerst ff in verdiepen. dit betekent waarschijnlijk nieuwe rubbers erin persen?

- schijven achter voor een te groot gedeelte met roestaanslag (remwerking wel goed)
met andere woorden de blokken worden niet gelijkmatig tegen de klauwen aangedrukt. Waren de klauwen achter ook gereviseerd? Anders ga ik dat eerst doen en komen er nieuwe schijven en blokken op. Zijn er verschillende types remklauwen voor 105'jes? Of heb ik aan alleen het type auto en het bouwjaar voldoende om de juiste revisiesetjes te krijgen?

Dus er zitten wel een paar klusjes aan dit monstertje maar niets ernstigs. Ik ga zaterdag maar eens op jacht naar de onderdelen.[/i]
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 25, 2008 14:41

het complete APK verhaal

-Spuit de zooi VEEL in met WD40. Die ... schroefjes zitten lelijk vast soms. Daar was ik iig erg blij mee toen ik de lampjes moest stellen bij de APK

- ruitenwisser versleten
ook dat is niet zo'n punt, als het spul gewoon leverbaar is maar dat lijkt me wel

-Mooie chromen verkrijgbaar bij autopartsbrummen of prinsbredevoort. Let op welk type je hebt, zijn 2 types.

daar moet ik me eerst ff in verdiepen. dit betekent waarschijnlijk nieuwe rubbers erin persen?

-als de kogel fucked up is nieuwe draagarm lijkt me, bussen zijn te vervangen. Eventueel koop je bussen van de onderste draagarmen en die pers je bovenin, heb ik ook. En powerflex rubbers in de casterstang

- schijven achter voor een te groot gedeelte met roestaanslag (remwerking wel goed)
met andere woorden de blokken worden niet gelijkmatig tegen de klauwen aangedrukt. Waren de klauwen achter ook gereviseerd? Anders ga ik dat eerst doen en komen er nieuwe schijven en blokken op. Zijn er verschillende types remklauwen voor 105'jes? Of heb ik aan alleen het type auto en het bouwjaar voldoende om de juiste revisiesetjes te krijgen?

-ook hier 2 types. Dunlop en ATE. Jij zal wel ATE hebben zoals de rest van nederland. Is maar een type ATE wat achterop zit.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 26, 2008 00:12

volgens mij had ik er nieuwe verstelbare draagarmen op gezet....
Die hebben veerspanning op de fuseekogel en dat weet de helft van de nl keurmeesters niet....

koplampen zijn prima deluxe te stellen. Helemaal gangbare spider koplampotten!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo jul 09, 2008 12:49

Hi Huib,

welkom in 105 land! :wink:

Is het niet gewoon te stellen? Denk dat de ring weinig uitmaakt?

- ruitenwisser versleten

Als je originaliteit op prijs stelt (!) kun je gewoon ergens een willekeurig nieuw blad kopen dat lang genoeg is, dat slopen en het oude blad voorzichtig ontdoen van het oude rubber. Dan het nieuwe rubber monteren en op lengte afknippen. Is prima te doen. Het spaart je de jacht op een correct blad...

- stabi ophanging voorzijde gescheurd
Rik ik bel je binnenkort ff voor een afspraak, fijn dat je er wat tijd voor wil vrijmaken

Blijf dit tegenkomen bij alle auto's die een forse stabi hebben... houdt me wel tegen om die stap ook te maken... rij nu 12 jaar met de Berlina en wat er ook allemaal begint te desintegreren aan de body... de stabi ophanging blijft super... maar die is dan ook nog standaard... Lassen is idd de enige oplossing... Rik lief aankijken en vragen of ie hem meteen van Krupp Panzer Stahl wil maken... :wink:

Nope... betekent versleten bovenste fuseekogel... tenzij hij speling heeft op het oog waarmee ie aan de body vast zit (onwaarschijnlijk...). Betekent een nieuwe draagarm (camberarm). Ken de auto niet dus weet niet of ie al verstelbare (camber)armen heeft maar als je toch gaat vervangen, is dat misschien een (iets duurdere) optie. Kun je hem net even een tikje negatief camber meegeven voor het lekkere sturen EN eventuele verschillen tussen rechts en links opheffen.

Een pot nat volgens mij en prima zelf te doen tenzij de zuigers muur en muurvast zitten (is zelden het geval). Revisiesetjes zijn gewoon leverbaar (Ate). Schijven idem.

Ik haal al zo lang ik 105jes heb (13 jaar nu) mijn onderdelen bij Opa Violier (Arese) om de doodeenvoudige reden dat ik hem netjes qua prijzen en betrouwbaar vind (maar dat is een persoonlijke mening). Als je aankomt met wilde plannen, zal ie je eerlijk zeggen wat wel slim en wat minder slim is om te doen, ook al snijdt hij zich in zijn eigen vingers omdat ie je iets afraadt waar ie goed aan had kunnen verdienen. Maar, zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke mening & ervaring.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Andretti Molletti

wo jul 09, 2008 16:28

volgens mij had ik er nieuwe verstelbare draagarmen op gezet....
Die hebben veerspanning op de fuseekogel ..
Volgens mij zuig jij te hard op dat dingetje in je mond... veerspanning????? op een fusee kogel???
De veer vd auto of een veer in de kogel?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 09, 2008 16:40

zaag maar eens een oud type bovenste draagarm open Dre, zit wel degelijk geveerd. Sterker nog, hij hoort enige speling te hebben. Meer dan 2mm is echter afkeur. De latere types draagarm zoals oa op Nuova hebben een ander type zonder veerspanning. Als die kars verrot zijn is het in situ niet merkbaar.
Hoe dan ook, ik heb er volgens mij destijds wel degelijk twee nieuwe verstelbare op gezet, ik dacht ook nog met een onderste draagarmbus in de carosseriezijde, dus met de gemaakte km's zou die nog gewoon goed moeten zijn.
Dus zal ie wel iets veren en de keurmeester weet dat niet.

As for the welding: It shall be done!
:wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo jul 09, 2008 17:18

In een duister verleden bezat ik een Toyota Celica TA22... kocht hem net nadat de APK ingevoerd was... (HEEL lang geleden dus), ging naar een onafhankelijke garage... afkeur wegens speling op onderste fuseekogel... op naar de toyota dealer voor een kogel... vragen waarom.... "apk afkeur"... "die kogel? zit onder veerspanning!"... daar gebracht voor apk... goedgekeurd...

Als je gaat wrikken zit er idd veerspanning / speling op...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Projecten”