Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

vr jun 27, 2008 23:44

in die slang komen de inlaat aan je kop en het inlaat gedeelte waar je gasklephuis op zit bij elkaar het huis staat op een steun met een silint blok op de motorsteun de 2 delen worden in de inlaatrubbers van elkaar gehouden door de al eerder opgegeven opstaande rand in het rubber dit rubber zit hier omdat er altijd trillingen zijn. als dit stuk er niet zou zijn zouden de 2 alu delen tegen elkaar trillen en dus stukjes afbreken. dit kan fatale gevolgen hebben voor je motor....

had dit ff over het hoofd gezien. en weet nu das dat samco hier niet mogeleijk lee, verstandig is. ik zat aan samco te denken omdat het oog ook wat wil en de orginele rubbers uitdrogen op den duur dus door samco te gebruiken dacht ik hier vanaf te wezen. maar omdat er dan dus geen rand inzit is dit niet mogelijk.... zoals ik hier boven al zei :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

knoppe

RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 08:50

ahaa ok

Weer wat geleerd

Maar er zijn wel heel verschillende rubbers te krijgen met een randje erin
Maja moet wel net de goeie maat zijn

Viel sucses verder met de 75

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 10:00

Die rand heeft nog een doel, zorgen voor een "gladde" overgang tussen carbs en inlaatspruitstuk. Een richel daar verstoort de luchtstroom en kost vermogen.

Er is wel een oplossing met slang te verzinnen hoor, neem een stuk slang met binnendiameter hetzelfde als je inlaatspruitstuk en carbs binnendiameter en als buitendiameter de binnendiameter van de slang die je wilt gebruiken om de carbs aan het spruitstuk te zetten. Snij daar 4 ringen van en stop die in de grote slang. Ik zou even kijken of je een gladde overgang krijgt tussen je carbs en je spruitstuk door je spruitstuk even te demonteren en de boel op de werkbank proef te passen. De nieuwe puzzel wordt dus een passende slang te vinden voor de binnenringen. :)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 16:01

Die rand heeft nog een doel, zorgen voor een "gladde" overgang tussen carbs en inlaatspruitstuk. Een richel daar verstoort de luchtstroom en kost vermogen.

Er is wel een oplossing met slang te verzinnen hoor, neem een stuk slang met binnendiameter hetzelfde als je inlaatspruitstuk en carbs binnendiameter en als buitendiameter de binnendiameter van de slang die je wilt gebruiken om de carbs aan het spruitstuk te zetten. Snij daar 4 ringen van en stop die in de grote slang. Ik zou even kijken of je een gladde overgang krijgt tussen je carbs en je spruitstuk door je spruitstuk even te demonteren en de boel op de werkbank proef te passen. De nieuwe puzzel wordt dus een passende slang te vinden voor de binnenringen. :)
carb's?

geld voor knoppe neem ik aan...
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 18:06

Die rand heeft nog een doel, zorgen voor een "gladde" overgang tussen carbs en inlaatspruitstuk. Een richel daar verstoort de luchtstroom en kost vermogen.

Er is wel een oplossing met slang te verzinnen hoor, neem een stuk slang met binnendiameter hetzelfde als je inlaatspruitstuk en carbs binnendiameter en als buitendiameter de binnendiameter van de slang die je wilt gebruiken om de carbs aan het spruitstuk te zetten. Snij daar 4 ringen van en stop die in de grote slang. Ik zou even kijken of je een gladde overgang krijgt tussen je carbs en je spruitstuk door je spruitstuk even te demonteren en de boel op de werkbank proef te passen. De nieuwe puzzel wordt dus een passende slang te vinden voor de binnenringen. :)
carb's?

geld voor knoppe neem ik aan...
Geld ook voor inlaatplenum hoor. Is truuk die wel vaker wordt gebruikt bij motorfietsen.

knoppe

RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 18:33

Heb ook geen Carb's

It's electronic injection

Maar het is idd een idee maar hij kan verdraaien hou niet echt van een losse tussen stukje binnen in een slang
toch wordt het nat en je weer maar nooit

Verder wel een goed idee

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: inlaatrubbers vervangen voor samco

za jun 28, 2008 19:37

Heb ook geen Carb's

It's electronic injection

Maar het is idd een idee maar hij kan verdraaien hou niet echt van een losse tussen stukje binnen in een slang
toch wordt het nat en je weer maar nooit

Verder wel een goed idee
Verdraaien zou geen probleem mogen zijn als het mooi rond is, maar in het ergste geval zou je met de juiste lijm de ring natuurlijk in de slang vast kunnen maken. Op zich zie ik ook niet waarom het zou gaan draaien, het zit best vast daar.

Terug naar “Tuning onderwerpen”