Wat een leuke dag was het vandaag weer eens in Squadra Italia land. Voor een toeschouwer was het erg vroeg, op zondag om 9.00 op het circuit.
Als meededinger naar de roem van de dag, heb ik echter begrepen dat er mensen waren die v o o r 4 uur vanochtend waren opgestaan.
Het startveld was enorm. Ik denk wel 15 man/ vrouw. Want ja, er was ook een vrouwelijke SI' ster. Er was een vrije training, een kwali en 2 races. Wie wat gewonnen heeft zal iedereen zelf vertellen. Ik wilde alleen hier graag kwijt, dat het een lust voor het oog is, om dergelijke gevechten op het circuit te zien. Zeer goed gestreden, ging ook goed hard en was vooral heel erg bereikbaar voor aspirant SI' ers. Want dat is het zeker: bereikbaar. Er was heel veel (bijna) standaard spul op het circuit, natuurlijk voorzien van kooi en benodigdheden, maar vrijwel standaard. Dus erg goed te doen voor mensen die overwegen om ook in de SI te rijden.
Ik zag een groot aantal 75's 2.0 TS'en gezien die heel attractief racen lieten zien, heel veel plezier hadden en erg competetief konden racen met elkaar. Sstandaard 75 meets de Squadra Bianca. De ene keer in het voor deel van de 75, de andere keer was het de Squadra die won. Maar altijd was Mr FUN de winnaar.
Natuurlijk werd er ook hard vooraan gereden, met materiaal dat duidelijk verder ontwikkeld was dan in de middenmoot. Maar ook daar werd erg van genoten (GTA vs 75 V6, das alles wat ik daarvan kwijt wil
) dus ook snel materiaal is meer dan welkom. De strijd dus de snellere jongens, was vandaag weg gelegd voor maarliefst 3 tot 4 snelle alfas. Daarmee kreeg je dus strijd voorin, midden en tegen de Volvo's.
GTA, V6, 2.0TS, 1.8 Turbo, 2.0 Liters, noem het maar op. Ieder was weer welkom vandaag, en is welkom voor de toekomst. Mooi om te zien dat monteurs iedereen helpen, daar wat het kan. Dus heb je twee linker handen, dan is dat ook mooi opgelost.
Geweldige dag. Geweldige races, en beeeeere gezellig. Kom ook racen!
Andere fotos:
http://s265.photobucket.com/albums/ii23 ... %20290608/