Wat een fantastische dag gisteren. Mooi startveld met Alfa's en gevechten overal op de baan. Ik begin nu eindelijk de slicks een beetje onder de knie te krijgen dus nu mijn rondetijden weer eens verbeteren zodat ik langzaam de aansluiting met de middenmoot kan maken.
Dit keer een leuk gevecht gehad met Pieter de laatste race (eerste race ging niet omdat Pieter het nodig vond om lichter dan de rest weg te gaan
) Jammer van de Squadra van Sandor, maar ik begrijp dat dat weer in orde komt en hopelijk is hij er de volgende keer ook weer bij. Ik heb het idee dat de groep onderling ook steeds gezelliger/hechter wordt en dat is ook de bedoeling. Zoals mijn broer (rosolo) al zei vanavond de foto's
Het was idd een erg geslaagde SI dag. Ik denk dat de DNRT nooit zouden hebben kunnen denken dat de SI ooit nog het MAV startveld (Mazda-Alfa-Volvo) zou domineren in aantallen, maar dus toch! Echt super zo'n veld, en het was ook beregezellig in de pits. Veel dank aan Gerben en Arie voor de gastvrijheid!
Sportief gezien was het bij mij niet helemaal top, ik denk dat 2 nachten op rij minder dan 6 uur slaap niet echt de juiste voorbereiding is. Snelste rondje was 2:17.0 waarmee ik 1,6 sec liet liggen tov het SRW. De scherpte bij mij ontbrak denk ik.
Enorm lopen pushen in race 1 op zoek naar die 1,6 sec waardoor ik er uiteindelijk in de Mastersbocht met hoge snelheid af schoot. Na een flink eind stuiteren in het grind kon ik gelukkig de baan weer op, wel 1 plek kwijt maar de auto nog heel. Een lichte fuel load hielp ook niet, dus na ronde 10 van de 12 was ik klaar en moest ik voor Audi S wachten op de sleepdienst.
Bij de 2e race verschakelde ik me bij de start, en kon dus van achteraan aan de race beginnen. De Volvo's snel te grazen genomen, en toen een prachtig gevecht tot in de laatste ronde om de laatste plaats met Juultje gehad, waar ook nog 1 Volvo tussen zat die ook heeft gezien dat Alfarijders m soms gewoon wel laten staan
Al met al was het een superdag, zeker in de 2e race een enorm heftige maar faire strijd precies zoals het in de SI hoort.
De strijd was om de laatste plaats, de lol was er niet minder om.
Goed om te lezen dat Sandor's auto weer gauw terug is, jammer van die pets, ik zag t in mijn spiegel gebeuren. Gauw oplappen en weer mee komen knallen!
Groeten, Pieter