guntha
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: SPA-Italia 2008 28-29 juni (wie gaat hier heen!)

zo jun 29, 2008 22:35

zwoemba heeft ook zen rit gehad :D Had het een beetje warm gehad vermoed ik
:P
Heu, waarom denk je dat?

:P
omdat het eigenlijk buiten al redelijk warm was. Mooie weer. Maakt het ook altijd warm in de auto.
mja idd raidillon is iets indrukwekkend. Deed hem ook voor het eerst. echt vet
Afbeelding

DENNIS
Guru
Guru

RE: SPA-Italia 2008 28-29 juni (wie gaat hier heen!)

zo jun 29, 2008 23:57

Meer foto's KLIKKERDEKLIKKOS :P
Mooie Pic's :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

il biscione
Member
Member

zo jun 29, 2008 23:59

T'was gezellig maar had er veel meer van verwacht ..
geef mij maar spettacolo :lol:
Alfa Romeo 164 TS Super
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24V Super
Alfa romeo 4C Edizione Speciale

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 30, 2008 08:16

ik sluit mij helemaal 100% bij Il Biscione aan. Had er eerlijk gezegd VEEEEEL meer van verwacht.
Wel gezellig gehad, afgesproken met oa een Britse Berlina rijder.

En een verbrand koppie meegenomen. Lekker weer!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

tommaso
Guru
Guru

ma jun 30, 2008 08:31

Was weer eens leuk.
Afgelopen jaren paar keer geweest en een keer met de 33 op de baan gereden.
Nu dus met de Q4.

Vroeg op en lekker via Antwerpen naar Spa gereden. Dat rijdt best snel dus vrij vroeg aanwezig.
Auto bij de Alfa's geparkeerd en nummer opgehaald.
Daarna rondkijken bij het concours d'elegance en de Lamborghini's. Speciaal de Diablo Pregunta.
Mijn vrouw is gek van de Diablo en vond dit ook een bijzondere verschijning.

Toen even koffie met wafel en langs de andere merken wandelen.
Stonden mooie auto's bij.
Zag bij de Delta's een Tipo met Delta motor.
Verder naar boven gelopen en bij de Buga Alfa rondgekeken en Peter de hand geschud.
Zag dat H&S Corse een bijna volledig raceteam met diverse auto's runde. Mooi hoor.

Tegen 1300 was het tijd om met de auto de baan op te gaan.
Dus bijtijds door de mensen heen naar het opstelpunt. Scheelt wel dat ik tegenwoordig een EPS uitlaat heb. Mensen gaan wat eerder aan de kant.
Achter de pacecar ging het de baan op en de eerste ronden.
Al snel ontstonden gaten zodat je redelijk in eigen tempo rond kon rijden.
De Lambo SV-R racer kwam ook nog even langs. Mooi geluidje hoor.

Echter ook een paar pechgevallen die voor code rood of geel zorgden.
Radillon ging uitstekend met de Q4. Je hebt genoeg power om bovenin nog door te trekken.
Bij de 33 moest je puur op wegligging naar boven met veel snelheid meenemen.

Op een gegeven moment had ik genoeg van de rijders die totaal geen lijnen reden en bijna een gevaar voor anderen werden.
Mijn benzinemeter begon te knipperen en liet de boel afkoelen en reed de pitstraat weer in.

Was toch leuk om de baan te verkennen. Kende alleen met de 33 de oude configuratie van de bus stop chicane.
Nu dus die rare chicane die serieus bergop gaat wat je alleen vanuit de auto merkt.
Weet nu ook wat de Fia GT rijders te wachten staat bij de 24h.

Nadat de auto weer geparkeerd stond nog even rondgelopen en op de tribune in de schaduw wat gedronken toen uitgerekend de prototypen
met de Ferrari motor gingen rijden.
Die maken net zoveel geluid als een F1 onder die tribune.

Tegen een uur of drie vonden we het welletjes en zijn rustig naar huis teruggereden.
Kwamen nog twee andere Spa Italia gangers tegen op weg naar Antwerpen.

Was weer eens leuk om geweest te zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 09:47

Er was 'n cozitje voor je geweest maar ik vond je niet meer Thomas...

't was gezellig, wel 'n hoop mensen tussen de Scuderia sessies die echt niet weten hoe je op 'n circuit in't verkeer omgaat :? . Sommige hadden goedkoper af geweest in de Parade waar ze ook zouden kunnen volgen hebben...

Voor ons was't ook lang wachten tussen de 2 Scuderia sessies, maar 't was ook flink aanschuiven bij de Snackstandjes .
Toch veel mooi materiaal gezien en gehoord : die Gtv6 met deels Boule d'or design reclame was dat 'n echte Luigi groep A ? Ik heb'm helaas niet van dichtbij kunnen bekijken .
Die IndyCar Lights(March chassis) met V6 Busso maakte echt 'n oorverdovend lawaai (knallen dat 't 'n lust was) maar daar was ook duidelijk wat fout mee .

Toch leuk dat de Raidillon nu à fond in 5e gaat en Blanchimont à fond in 6e . Wie reed er met de witte 156 racer (met 3.2gta mekaniek) ? De auto ging vlot : de piloot iets minder... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 30, 2008 11:34

ik sluit mij helemaal 100% bij Il Biscione aan. Had er eerlijk gezegd VEEEEEL meer van verwacht.
Wel gezellig gehad, afgesproken met oa een Britse Berlina rijder.

En een verbrand koppie meegenomen. Lekker weer!
heb volgens mij je berlina gezien! was toch met bruin interieur, zonder bumpers? cool ding 8)

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 11:54

Hier staan ook nog wat foto's : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31566&page=3 bekende forummers bij trouwens :wink:

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

ebbr
Guru
Guru

ma jun 30, 2008 17:32

Hoi Peter BUGA,

Heb je auto nog wel gespot, 2x in je box geweest maar je denk ik gemist jammer jammer! 2e keer zag ik je net wegrijden uit de pit.

Nog erg bedankt voor de tip B&B 'Entre Deux Pays' van Erika en Rob bij Manhay was echt top!

Leuke dag gehad, maar een paar knake lui hebben mijn alfa ventieldopjes weggejat onder zicht van een drukke eettent ongelooflijk wat kinderachtig!

Gr Rene

ps. probeer je hier nu een Ferrari er uit te sprinten :wink:
Afbeelding
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Markfa
Member
Member

ma jun 30, 2008 17:37

Wij hebben ook van die dopjes, alleen om die reden zitten die nog in het doosje. Echt jammer dat mensen dat doen.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 17:58

Hoi Peter BUGA,

Heb je auto nog wel gespot, 2x in je box geweest maar je denk ik gemist jammer jammer! 2e keer zag ik je net wegrijden uit de pit.

Nog erg bedankt voor de tip B&B 'Entre Deux Pays' van Erika en Rob bij Manhay was echt top!

Leuke dag gehad, maar een paar knake lui hebben mijn alfa ventieldopjes weggejat onder zicht van een drukke eettent ongelooflijk wat kinderachtig!

Gr Rene

Afbeelding
Euhm : de passagiers zullen het beamen : Er was er niet 1 zelfs de Ferrari-proto's niet, die over 'n volledige ronde sneller was dan wij met de 156 of nu ik, Franky of Jef aan't stuur zat (wel op't laatst met de meca's aan't stuur uiteraard) . Ik kan de foto hier niet zien maar vooral in't 2e gedeelte van de klim na de Raidillon kwamen er wat V8, V10 & V12 voorbijgesneld die we nadien weer te pakken namen in de remzones en de bochtencombi's... :wink: Op de Raidillon gingen we véél sneller dan de rest én flatout !
Jammer dat we mekaar mislopen hebben ; 19 september zijn wij weer bij Rob & Erika te gast :!: :D

ebbr
Guru
Guru

ma jun 30, 2008 18:16

Ze waren ook erg blij met de link die ik later nog es heb geplaatst :lol: Rob was pleased met het hoge alfa gehalte op zijn oprit:
-Ook een SCARB stel met een hele fraaie Duetto hebben daar overnacht, die ik hierboven op jouw idee wees. Gezellig! (Frenk: duetto1750veloce)

Ps. Jij zat achter het stuur op deze foto, zag je net (naam op de helm) wegrijden uit de pits...balen heb wat gemist had graag mee gereden als dat zou kunnen, kicken auto!

Groetjes Rene en Ellen

B&B parking:
Afbeelding
paar fotokes SPA 2008:
Afbeelding
Afbeelding
Hoog Ferrari gehalte:
Afbeelding

Kanttekening, de first run en Ferrari's van 14.00-16.00 duurde veel te lang. Jammer dat het zelf rijden zo prijzig is en niet midden op de dag plaastvindt. Juist voor publiek leuk om te zien...vanalles wat!
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 18:58

Hoi Peter BUGA,

Gr Rene

Afbeelding
Net thuis en kijken : niet uitgesprint, wel uitgeremd en op de Raidillon zoek gereden...

guntha
Full Member
Full Member

ma jun 30, 2008 19:01

Euhm : de passagiers zullen het beamen : Er was er niet 1 zelfs de Ferrari-proto's niet, die over 'n volledige ronde sneller was dan wij met de 156 of nu ik, Franky of Jef aan't stuur zat (wel op't laatst met de meca's aan't stuur uiteraard) . Ik kan de foto hier niet zien maar vooral in't 2e gedeelte van de klim na de Raidillon kwamen er wat V8, V10 & V12 voorbijgesneld die we nadien weer te pakken namen in de remzones en de bochtencombi's... :wink: Op de Raidillon gingen we véél sneller dan de rest én flatout !
Jammer dat we mekaar mislopen hebben ; 19 september zijn wij weer bij Rob & Erika te gast :!: :D
Kristof heeft ook maar een proto moeten voorlaten hoor :shock: Rest was uitkijken met inhalen ( verhaal met de ritmo :? )
Wel kicken als je onze 'kleine' alfa zo een ferrari f430 ziet voorbij snellen.

Deze keer stond lamborghini in de picture. Toch heb ik niet veel lambos gezien. Wel een hele parking met ferrari's. Stonden wel een paar speciale lambos in de paddock maar toch niet veel. Heb ik een parking gemist of waren ze gewoon minder talrijk?
Is dit alleen mij opgevallen? :?:
Afbeelding

LPJ
Newbie
Newbie

ma jun 30, 2008 20:28

Die 156 van jullie ging echt wel snel inderdaad ^^

Was er zaterdag, en vooral jullie 156 en natuurlijk die Murciélago vielen wel op qua snelheid ;-)

Vermits de Montreal niet op tijd klaar geraakte de scuderia sessie maar moeten doen in een 147. Te weinig power natuurlijk, en dan steken die prutsers met hun V8's je voorbij na la source om je dan in de raidillon op te houden ... ^^

Vond het buiten die Scuderia sessie ook wel wat tegenvallen eigenlijk.

Terug naar “Evenementen”