Altijd leuk die vader - zoon liefde....
Thom
probeer een beeld te krijgen van het systeem.....Blieft
tja wat moet jeer nog meer van laten zien stalen bakkie ter grote van een luciferdoosje ongeveer met 3 aansluitingen
grt rogeralfa
thanks zal eens ff gaan rond neuzen. vind het zoiezo wel leuk hier wat meer van te weten. heb jij nou een reservior op je handrem cilinder ? ja dat moet wel ..... toch?Dat dacht ik al en had ik een paar pagina`s terug proberen uit te leggen
let op
het is een hydraulische wisselklep echt heel simpel
2 aansluitingen waar je een drukleiding op aan kunt sluiten en een leiding in dit geval naar de remcilinders.
drukleiding 1 remvoetpedaal
remleiding 2 handrem
tussen deze leiding zweeft een kogeltje als er druk van 1 kant komt wordt het kogeltje naar de andere drukleiding vervoerd en sluit deze af.
inmiddels is de leiding naar de remcilinder dan vrij gekomen daar gaat dus de olie naar toe.
retour is dus geen probleem de kogel ligt nog aan 1 kant en de olie gaat normaal retour.
ook als je beide bediend werkt het systeem ok
anders even googelen op hydraulische wisselklep oid.
grt rogeralfa
lijkt me niet ,je hebt te maken met 1 systeem dus kun je nooit 2 reserviors hebben, de retour gaat gewoon naar het bekende potje.heb jij nou een reservior op je handrem cilinder ? ja dat moet wel ..... toch?
lijkt me niet ,je hebt te maken met 1 systeem dus kun je nooit 2 reserviors hebben, de retour gaat gewoon naar het bekende potje.heb jij nou een reservior op je handrem cilinder ? ja dat moet wel ..... toch?
anders zou je geheid niveau verschil gaan krijgen en dat wil je nooit
Vanaf de slangtule loopt deze weer gewoon met een t stuk naar het bestaande reservior. met een remvloeistof bestendige slang.
Als je niet goed weet hoe het zit zou ik zeggen niet aan beginnen het is wel je remsysteem
grt rogeralfa
Dit klinkt heel simpel en goed, too good to be true? Want waarom doen fabrikanten dan zo'n moeite met aparte remtrommels voor de handrem op de achterwielen en ook de fans van oude Ferrari's 308 die opgewaardeerd worden met bijvoorbeeld Porsche remmen van Brembo die dan geen ingebouwde handrem hebben doen allerlei ingewikkelde dingen zoals het zelf maken van een extra kleine remklauw voor de handrem terwijl dat toch geen domme jongens zijn. Wat ik bedoel is dus, is het echt zo simpel en probleemloss en waarom doet niet iedereen dat dan?lijkt me niet ,je hebt te maken met 1 systeem dus kun je nooit 2 reserviors hebben, de retour gaat gewoon naar het bekende potje.heb jij nou een reservior op je handrem cilinder ? ja dat moet wel ..... toch?
anders zou je geheid niveau verschil gaan krijgen en dat wil je nooit
Vanaf de slangtule loopt deze weer gewoon met een t stuk naar het bestaande reservior. met een remvloeistof bestendige slang.
Als je niet goed weet hoe het zit zou ik zeggen niet aan beginnen het is wel je remsysteem
ja zo simpel is het Bert. Ik heb het al een paar jaar op mijn trofeosud. En rogier heeft het grotendeels 1 op 1 nagemaakt.Dit klinkt heel simpel en goed, too good to be true? Want waarom doen fabrikanten dan zo'n moeite met aparte remtrommels voor de handrem op de achterwielen en ook de fans van oude Ferrari's 308 die opgewaardeerd worden met bijvoorbeeld Porsche remmen van Brembo die dan geen ingebouwde handrem hebben doen allerlei ingewikkelde dingen zoals het zelf maken van een extra kleine remklauw voor de handrem terwijl dat toch geen domme jongens zijn. Wat ik bedoel is dus, is het echt zo simpel en probleemloss en waarom doet niet iedereen dat dan?lijkt me niet ,je hebt te maken met 1 systeem dus kun je nooit 2 reserviors hebben, de retour gaat gewoon naar het bekende potje.heb jij nou een reservior op je handrem cilinder ? ja dat moet wel ..... toch?
anders zou je geheid niveau verschil gaan krijgen en dat wil je nooit
Vanaf de slangtule loopt deze weer gewoon met een t stuk naar het bestaande reservior. met een remvloeistof bestendige slang.
Als je niet goed weet hoe het zit zou ik zeggen niet aan beginnen het is wel je remsysteem
ik heb ook een vrij korte slag, 2 tikjes en alles staat vast..ik vind dit persoonlijk wel fijn.ja zo simpel is het Bert. Ik heb het al een paar jaar op mijn trofeosud. En rogier heeft het grotendeels 1 op 1 nagemaakt.Dit klinkt heel simpel en goed, too good to be true? Want waarom doen fabrikanten dan zo'n moeite met aparte remtrommels voor de handrem op de achterwielen en ook de fans van oude Ferrari's 308 die opgewaardeerd worden met bijvoorbeeld Porsche remmen van Brembo die dan geen ingebouwde handrem hebben doen allerlei ingewikkelde dingen zoals het zelf maken van een extra kleine remklauw voor de handrem terwijl dat toch geen domme jongens zijn. Wat ik bedoel is dus, is het echt zo simpel en probleemloss en waarom doet niet iedereen dat dan?lijkt me niet ,je hebt te maken met 1 systeem dus kun je nooit 2 reserviors hebben, de retour gaat gewoon naar het bekende potje.
anders zou je geheid niveau verschil gaan krijgen en dat wil je nooit
Vanaf de slangtule loopt deze weer gewoon met een t stuk naar het bestaande reservior. met een remvloeistof bestendige slang.
Als je niet goed weet hoe het zit zou ik zeggen niet aan beginnen het is wel je remsysteem
Enige "probleem" wat ik heb, is dat de slag van de handrem erg kort is...