Dat is een mooie 166 die 2.5 met sportronic, genieten
Ik zelf zit in orientatie op nieuwe gezinsauto. Onze gezinslease bak gaat er uit vanwege baanwisseling. Dan ligt ineens de hele autowereld voor je open wat je dan wilt Dat kost aardig wat hoofdbrekens om na 12 jaar leasen een auto te moeten kopen (2e hands). Wat moet het zijn? Het moet een gave auto zijn (dat is lastig bij gezinsauto) maar ook ruim en betaalbaar om te kopen en te rijden. Heel wat opties zijn de laatste weken voorbij gekomen : Renault Scenic, Laguna, Skoda Octavia, Peugeot 807, Lancia Lybra, Ford C-Max, Toyota Avensis, Peugeot 307SW, etc. Die zijn allemaal niet echt gaaf of voorbeelden om eens op een verjaardagsfeestje als gespreksonderwerp op te brengen.
Sinds dit weekeinde staan de 166 en V70 op de shortlist. Rationeel gezien moet ik eigenlijk een V70 nemen (kan je ook een aardig aantal keer het klokje mee rond) maar de 166 lonkt
Va het weekeinde maar een proefrit mee gaan maken en dan even langs huis om te kijken of spullen als kinderwagen + vakantiekoffer, 3 kinderzitjes, e.d. erin passen. Het is wel een gek gevoel om zo'n stijlvolle sedan te gaan "misbruiken" als gezinsbak met stoeltjes erin. Met vakantie natuurlijk skibox e.d. erop...............dat past beter bij een V70
De 166 die ik op oog heb is de volgende :
Van binnen mooi wit/creme leer en een prachtig interieur. Het is een 2.0 TS uit 2003 met 60.000km erop. Daar kan je aardig mee vooruit.
Ik ben wel benieuwd naar de onderhoudskosten van de 166. Gewoon normaal of toch wel wat hoog of zijn er bekende gebreken