Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: een "1 seconde uitvallen" 33

ma jul 07, 2008 00:33

dus: wat te vinden in het contactslot? dat is in mijn ogen of goed - of defect...en niet variërend.
Nou, iemand?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: een "1 seconde uitvallen" 33

ma jul 07, 2008 00:46

dus: wat te vinden in het contactslot? dat is in mijn ogen of goed - of defect...en niet variërend.
Nou, iemand?
Het komt zo nu en dan voor dat er (door wat voor reden dan ook) een te hoge weerstand in de stekkerverbinding van het contactslot ontstaat. Hierdoor smelt de stekker, en krijg je dus narigheid. Zoals je zelf al aan geeft is dit gewoon met het oog waarneembaar.
Wat ik me daarnaast nog voor kan stellen, is dat er zich IN het contactslot narigheid af zou kunnen spelen. Dat is denk ik ook waar men hier op doelt..
Laatst gewijzigd door Speeder op ma jul 07, 2008 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

ma jul 07, 2008 00:52

Kijk! En daarom wilde ik meer info - want het zou kunnen dat ik iets niet zie wat essentiëel zoiu kunnen zijn....(zie mijn bijdrage aan een soortgelijk probleem hier in het topic)

Dus kunnen we Algemene Technische Vragen rubriek eens meer gewicht gaan geven.... :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: een "1 seconde uitvallen" 33

ma jul 07, 2008 01:09

Kijk! En daarom wilde ik meer info - want het zou kunnen dat ik iets niet zie wat essentiëel zoiu kunnen zijn....(zie mijn bijdrage aan een soortgelijk probleem hier in het topic)

Dus kunnen we Algemene Technische Vragen rubriek eens meer gewicht gaan geven.... :wink:
Hehe, mooi uitspraak. Hoe het contactslot er vanbinnen uit ziet weet ik eerlijk gezegd niet.
Het motronic systeem van de 16V is trouwens uit te lezen dmv knippercode. Heb je dit al geprobeerd?
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: een "1 seconde uitvallen" 33

ma jul 07, 2008 07:39

Kijk! En daarom wilde ik meer info - want het zou kunnen dat ik iets niet zie wat essentiëel zoiu kunnen zijn....(zie mijn bijdrage aan een soortgelijk probleem hier in het topic)

Dus kunnen we Algemene Technische Vragen rubriek eens meer gewicht gaan geven.... :wink:
Hehe, mooi uitspraak. Hoe het contactslot er vanbinnen uit ziet weet ik eerlijk gezegd niet.
Het motronic systeem van de 16V is trouwens uit te lezen dmv knippercode. Heb je dit al geprobeerd?
Er zit geen motronic in de 1.5 IE toch? Alleen in de allerlaatste 1.7 16V heb ik begrepen...
Dan nog zal als er motronic op zit er weinig uit te lezen zijn waarschijnlijk, die geeft alleen aan als er een verkeerde meetwaarde uit een sensor komt, niet waar of er een contactbreuk zit. Bij het uitlezen van fouten bij een sensor zal de motor doorlopen, dus ik geef je weinig kans dat je iets nuttigs uit een motronic gaat halen met deze symptomen. Een hall-gever die niets meer roept zal door de ECU als stilstaande motor worden geinterpreteerd en gaat geen foutcode genereren.

Het is lastig dat dit niet echt vaak voorkomt, anders zou je nog de moeite kunnen nemen om een (dure) digitale scoop met memory op een aantal punten op je auto aan te sluiiten en te kijken waar je signalen wegvallen als de symptomen zich voordoen.

Gebruikersavatar
Frank
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 20:03
Locatie: Veldhoven

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

di jul 08, 2008 07:37

Gisteren heb ik het contactslot vervangen, maar nog geen verbetering. :cry:
Giulia
33 SW
156

Andretti Molletti

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

wo jul 09, 2008 19:42

De bobine en of module is altijd een gevolg schade van slechte bougies en of kabels... heb je die dus al gecheckt?

Wat belangrijk is, is vaststellen wat er wegval"t:
1) ontsteking\
2)inspuiting
3) voeding vd ecu

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

zo aug 03, 2008 16:57

Precies hetzelfde gehad met een 1.4 ie 33 en een 155 td 2.4 VM

Oplossing bij mij : bdp sensor vervangen. Kijkt van boven op je vliegwiel.

Mijn symptomen waren uitvallen voor even met als opvallende dat de toerenteller dood valt.

Wat het ook kan zijn, en die is klasiek.. massa probleem. Dat heb ik toevallig nu met mijn 75, ik zie de vonken uit mijn bobine naar de massa slaan ipv door de bougies. Vervelend want het veroorzaakt ook allerlei andere problemen.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Andretti Molletti

Re: RE: een "1 seconde uitvallen" 33

zo aug 03, 2008 18:47

Wat het ook kan zijn, en die is klasiek.. massa probleem. Dat heb ik toevallig nu met mijn 75, ik zie de vonken uit mijn bobine naar de massa slaan ipv door de bougies. Vervelend want het veroorzaakt ook allerlei andere problemen.
Dat is dan geen massa-probleem, de weerstand vd bougies is dan te groot... bougies zijn dan versleten of er is een kabelbreuk/slechte bougiekabel.
Dat geeft idd wel massas problemen, dat dan wel :wink:

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

zo aug 03, 2008 22:12

bougies nieuw want dat was mijn eerste gedachte, kabels 1 jaar oud massa strip beetje gescheurd.... probleem bij beide bobines maar heb nog wel reserve kabeltje liggen om dat ook uit te sluiten

Weet jij misschien wat de weerstand door een bougie kabel, of laat ik zeggen de kabel van de bobine naar de verdeler moet zijn? sorry voor off topic
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: een "1 seconde uitvallen" 33

zo aug 03, 2008 22:18

Ik vergeet er nog bij te zeggen dat ik bij de 33 en de 155 het probleem pas kreeg als de auto warm werd. Bij wat ik nu heb totaal willekeurig
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Terug naar “Algemene Technische vragen”