do jul 10, 2008 21:23
Informeer eens bij Janssen Chroom in Enschede, Moet niet duur zijn voor particulieren.
Om het zelf te gaan doen raad ik ten zeerste af! stroom en sterke zuren gaan niet samen vooral gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent!!!! als gepassiveerde onderdelen bruin worden is het te sterk gepassiveerd (dus zwak na die tijd!!!) de kracht is uit het materiaal, het moet echt glimmen als het terugkomt van de chromateerder en lijken op messing GEEL dus, (dus niet op koper TE ROOD) het verkleuren op de duur (dof worden) is geheel normaal!!!
Hoe weet ik dit allemaal??? ik werk in het magazijn van een grote trailerbouwer!!(wie toch????) zeg ik lekker niet!!!!
Dagelijks krijg ik verzinkte en gechromateerde ond. te zien! na jaren lange ervaring en nieuwschierige vragen stellen ben ik er achter gekomen aan datgene wat ik zojuist heb opgeschreven,
Ook heb ik informatie gekregen van bovensaande bedrijf die al het chromateer werk doet voor het trailer bedrijf waar ik werk!
Chiao Dries106
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet