Vreemd heb me er recent nog even in verdiept en voor klassieke autos is dit naar mijn beste inzicht niet nodig. Voor een klassieker moet je zo goed mogelijk de herkomst kunnen aantonen en er staat expliciet dat hier bijv een aankoopfactuur van de auto voldoet, of andersoortige documentatie. Ik zou het nog maar eens goed uitzoeken, want volgens mij vergist de beste keurmeester zich hier. Hij mag op basis van de kopieen een kentekenbewijs afgeven....Zo, inmiddels terug van vakantie. Helaas mag ik nog niet rijden. Carburateurs zijn netjes gesteld, kleppen ook en nokkenassen stonden ook niet helemaal op tijd. Op de terugweg reed de auto dus echt een stuk beter, nog een kleine hapering rond 2000 RPM. Maar goed, dag voor m'n vakantie had ik de afspraak bij de RDW. Auto was helemaal in orde, keuring stelde niets voor en de beste man vond het er allemaal prima uitzien. Zei wel 10x "en dat voor een Alfa" ... Liep er even onderdoor, keek er even in en dat was het eigenlijk. Stond versteld van de remmentest, links en rechts helemaal gelijk ondanks nauwelijks ingereden te hebben.
Maarrrrrrrrrr helaas waren de kopietjes van het Portugeese kenteken niet voldoende voor invoer.... Ik moet een origineel document vanuit portugal hebben met daarop een verklaring dat deze auto daar op die en die datum voor het eerst geregistreerd is geweest. En moet een stempel van die instantie erop hebben. Tja... Maar even bellen met Portugal dus. Intussen maar wat poetsen dan... En foto's maken, die volgen binnenkort.
Hier de link waar je het bij de RDW kan nalezen - de keurmeester zit fout - er geldt een uitzondering voor historische voertuigen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... tuigen.htm