Inderdaad een mooie slag geslagen Dink!Mooie slag geslagen met die Picolino's Dink! Dat wordt priegelen
Maar wil je met zulke kitjes gaan priegelen? Dat vraag ik mij steeds vaker af, ook al ben ik een liefhebber daarvan... Wat vinden de andere miniatuurliefhebbers eigenlijk?
Nagenoeg alle Alfa modellen zijn tegenwoordig als die-cast verkrijgbaar voor redelijke prijzen. Oudere handbouw-kitjes kunnen daar vaak niet tegenop, zowel qua kwaliteit als qua prijs.
Vroeger waren kitjes exclusief, want veel modellen waren niet anders verkrijgbaar. En handbouw heeft een bepaalde charme, zeker weten !
Maar als die-cast modellen verkrijgbaar zijn en de kwaliteit is beter dan van een kitje en de bouwer daarvan, want zie je dan liever? Ik heb de nodige kitjes liggen, maar steeds vaker koop ik dan toch een kant-en-klaar model erbij en laat ik het kitje juist liever ONgebouwd. Dat vind ik dan weer charme hebben.... Is dat een bijzondere afwijking of denken anderen daar ook zo over?
.
Het klinkt misschien opschepperig, maar als ik een kit bouw wordt hij wel degelijk mooier dan de meeste diecast. Daarnaast kan je ook je eigen voorkeuren voeren in bijvoorbeeld de kleurstelling of de precieze uitvoering. Tenslotte is verreweg het meeste wat ik als kit heb staan zeker nog niet verkrijgbaar als diecast. Denk maar aan bijvoorbeeld de ABC range, Gila, FB Model, Klaxon. Waar vind je dat als diecast?
Ik heb een grote hoeveelheid kits staan die nog gebouwd moeten worden, maar elke kit daarvan is gekocht met het stellige voornemen om hem ooit te bouwen. Maar, uiteraard, ieder zijn meug.