mechanisch staat de boel niet op tijd.
dan denk je met de oude verdeler ging het goed daar had u geen "last"van de voorgeprogammeerde timing van de 123 ontsteking.
Dus even alles nalopen qua marks en uittimen bdp en nokstokjes.
suc6
Ik ken de 123 zelf niet maar mij lijkt het dat als je de strobsoscoop er bij pakt dat je kwa vervroeging (min en max) hetzelfde of bijna hetzelfde effect hebt. Zo wel heel raar zijn als dat sterk afwijkt.dan denk je met de oude verdeler ging het goed daar had u geen "last"van de voorgeprogammeerde timing van de 123 ontsteking.
De essentie is zelfs dat als je het equivalente programma kiest uit de lijst... dat je exact dezelfde curve hebt... alleen nu dus electronisch....Ik ken de 123 zelf niet maar mij lijkt het dat als je de strobsoscoop er bij pakt dat je kwa vervroeging (min en max) hetzelfde of bijna hetzelfde effect hebt. Zo wel heel raar zijn als dat sterk afwijkt.dan denk je met de oude verdeler ging het goed daar had u geen "last"van de voorgeprogammeerde timing van de 123 ontsteking.
Als je met de stroboscoop afstelt, gebruik je dan de bobine draad voor de opnemer of die van cilinder 1?De oude verdeler erbij gepakt... enige verschil is dat de rotor daar haaks op de "oliepompaansluiting" zit, zeg maar, en op de 123 zit ie gelijk... scheelt dus 1 cylinder kwam bougiekabeltiming (is dat nog te begrijpen?).
Op zich geen probleem denk ik...
Ha, weg .. ik kwam erachter dat ik een denkvout maakte ...Huh? Waar is Alfa6 / Chris zijn bericht nou gebleven?
Cylinder 1Als je met de stroboscoop afstelt, gebruik je dan de bobine draad voor de opnemer of die van cilinder 1?De oude verdeler erbij gepakt... enige verschil is dat de rotor daar haaks op de "oliepompaansluiting" zit, zeg maar, en op de 123 zit ie gelijk... scheelt dus 1 cylinder kwam bougiekabeltiming (is dat nog te begrijpen?).
Chris
Dat was mijn denkvout dus, ik was van mening dat de 123 veel te laat onstak, maar als je op cilinder 1 meet en dan niet bij een vonk op "F" een goede loop krijgt ... is er iets anders mis.Cylinder 1Als je met de stroboscoop afstelt, gebruik je dan de bobine draad voor de opnemer of die van cilinder 1?De oude verdeler erbij gepakt... enige verschil is dat de rotor daar haaks op de "oliepompaansluiting" zit, zeg maar, en op de 123 zit ie gelijk... scheelt dus 1 cylinder kwam bougiekabeltiming (is dat nog te begrijpen?).
Chris