Heb net de oude, conventionele, Bosch verdeler weer ingebouwd... maar eerlijk gezegd... niet echt verbetering...
Zit dus toch in iets anders dan de ontsteking?
Heb de plugs getrokken en die zijn mooi gelijkmatig... PIKzwart.... erg veel roet dus... maar wel in alle 4...
Komt ws door de korte periodes dat ie steeds gelopen heeft tijdens het geklooi met de 123?
Zal zo de nokken timing controlleren...
Ben zo bang dat die vacuumslang toch schade heeft aangericht... hoewel ik niks bijzonders zie als ik door het bougiegat loer...
Edit:
Kleppendeksel gelicht en de nokken staan nagenoeg "perfect"...
Ander lampje erbij gepakt en de zuigerbodem van # 4 lijkt schadevrij te zijn....
Ik snap er steeds minder van... en als ie dit blijft doen kan ik natuurlijk nooit naar de TechnoStig toe want zo is het geen rijden...
Heb hier geen compressiemeter maar kan wel kijken of ik die voor morgen kan regelen....
Edit # 2:
Vond net nog een blauwe Bosch bobine... die gemeten... ook 3,9 Ohm (ik meet van plus naar min... dat is de enige combinatie die een reading oplevert dus ik neem aan dat dat correct is?).
Heeft het zin om die eens te monteren of staat dit probleem nu verder los van de ontsteking?
Edit # 3:
Net die blauwe Bosch bobine gemonteerd en dat maakt al een WERELD van verschil... sprong VEEL sneller aan... loopt VEEL stabieler stationair en lijkt minder te bokken... zo even een proefritje maken (dit is allemaal nog maar enkele tientallen meters heen en weer op het terrein...).
Kan de oude "gekookt" zijn door de 123?
En zijn de symptomen van het bokken typerend voor een gare bobine?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...