Dames & Heren,
onlangs liet ik weten dat mijn Giulia 1300 ti (na volledige motorrevisie) nogal hoog liep qua stationair toerental (+/- 1500). Sinds het om een enkele Solex valstroom setup gaat, werd het bijhorende stangenstelsel als de mogelijke boosdoener aangegeven.
Nu ben ik vorige vrijdag naar de Carbu man geweest (die ook de Solex volledig had gereviseerd) om de situatie eens met hem te bekijken. Na enkele minuten was het wat hem betrof wel duidelijk, er word ergens valse lucht aangezogen, hierdoor was het mengsel te arm, en moest ik dus mijn stationlair toerental zo hoog afregelen...
Hij heeft nu de sproeier (origineel 45) vervangen door een 65, draait nu nog veel soepeler, en stationair rond de 1000 giri.(nog steeds te hoog dus)
De remservoleiding is het niet, hebben we uitgetest, dus wss ergens een pakking die niet 100% afsluit. Men heeft me verteld dat ik met een spuitbus remmenreiniger op de pakkingen moet spuiten als de motor draait, en ik het zou het wel merken aan het geluid van de motor, als er valse lucht word ingezogen...
Iemand nog suggesties of hints...Waar begin ik te zoeken? (ik dacht aan pakking tss inlaatspruitstuk en cylinderkop...)
Kan het kwaad om voor 2500 km met een te arm mengsel gereden te hebben?
Bedankt!
Robin