Blu Ollandese
Full Member
Full Member

Stationair lopen revisited

di mei 17, 2005 16:17

Dames & Heren,

onlangs liet ik weten dat mijn Giulia 1300 ti (na volledige motorrevisie) nogal hoog liep qua stationair toerental (+/- 1500). Sinds het om een enkele Solex valstroom setup gaat, werd het bijhorende stangenstelsel als de mogelijke boosdoener aangegeven.

Nu ben ik vorige vrijdag naar de Carbu man geweest (die ook de Solex volledig had gereviseerd) om de situatie eens met hem te bekijken. Na enkele minuten was het wat hem betrof wel duidelijk, er word ergens valse lucht aangezogen, hierdoor was het mengsel te arm, en moest ik dus mijn stationlair toerental zo hoog afregelen...

Hij heeft nu de sproeier (origineel 45) vervangen door een 65, draait nu nog veel soepeler, en stationair rond de 1000 giri.(nog steeds te hoog dus)

De remservoleiding is het niet, hebben we uitgetest, dus wss ergens een pakking die niet 100% afsluit. Men heeft me verteld dat ik met een spuitbus remmenreiniger op de pakkingen moet spuiten als de motor draait, en ik het zou het wel merken aan het geluid van de motor, als er valse lucht word ingezogen...

Iemand nog suggesties of hints...Waar begin ik te zoeken? (ik dacht aan pakking tss inlaatspruitstuk en cylinderkop...)

Kan het kwaad om voor 2500 km met een te arm mengsel gereden te hebben?

Bedankt!

Robin
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Stationair lopen revisited

di mei 17, 2005 17:18

ja te arm kan wel degelijk kwaad maar het aantal km's is geen 100% garantie. het is ook de manier waarop er gereden wordt.
Bus remreiniger kopen (ong.5 euro) en gewoon op je gemak, met een draaiende motor, alle pakkingen inspuiten en luisteren of het toerental veranderd. Zodra het toerental veranderd heb je de lekke pakking gevonden......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Algemene Technische vragen”