Ik ben met mijn 75 TS bezig en wil hier graag een sportluchtfilter op hebben. Wat raden jullie mij aan? En waar kan ik dit aanschaffen?
Groet Mathijs
zonder betweterig over te willen komen:Hallo ,
Zelf rij ik een 156 1.8 TS . Vorig jaar schafde ik de KN filter (57-0350) aan in het begin merkte ik veel verschil , zeer zeker ook het geluid . Wat mij is opgevallen is dat de Alfa er langer over doet om op toeren te komen....dit is natuurlijk niet altijd leuk !!
Nu , een jaar na aanschaf en een kleine 20.000 Km verder komt mijn auto bijna niet voorruit meer , tussen 3,7 en 44 tmp valt de motor werkelijk stil , na de 44 tpm gaat het wel weer. Nu heb ik een reinigings set van KN besteld en hoop dat er na het reinigen gewoon weer pit in zit , zoniet dan gaat de originele er weer terug op !
Ik houd jullie op de hoogte !
Bedankt voor je reactie , zelf heb / had ik ook het vermoeden dat er misschien wel iets heel anders aan de hand kan zijn. Heb alfa net terug uit garage Thiems en Nijboer , APK en grote beurt had dit probleem ook opgegeven bij inleveren van de auto . Bij het ophalen van de auto werd me verteld dat het openluchtfilter er voor zorgde dat mijn auto inhoud, ik moest het weer terug brengen in oude staat en dan kjken. Wat me is opgevallen na de grote beurt , bougies , olie de hele meuk weer tip top maar hij houd meer in dan voor de grote beurt. Zelf heb ik ook geprobeerd de lmm er tussen uit te laten , geen verbetering. Nu heb ik voor woensdag ochtend een afspraak bij de garage.zonder betweterig over te willen komen:Hallo ,
Zelf rij ik een 156 1.8 TS . Vorig jaar schafde ik de KN filter (57-0350) aan in het begin merkte ik veel verschil , zeer zeker ook het geluid . Wat mij is opgevallen is dat de Alfa er langer over doet om op toeren te komen....dit is natuurlijk niet altijd leuk !!
Nu , een jaar na aanschaf en een kleine 20.000 Km verder komt mijn auto bijna niet voorruit meer , tussen 3,7 en 44 tmp valt de motor werkelijk stil , na de 44 tpm gaat het wel weer. Nu heb ik een reinigings set van KN besteld en hoop dat er na het reinigen gewoon weer pit in zit , zoniet dan gaat de originele er weer terug op !
Ik houd jullie op de hoogte !
- als je Alfa er merkbaar langer over doet om op toeren te komen, dan zit A. je luchtfilter zo enorm verstopt dat er nog maar 1cm2 lucht door komt of B. je hebt te maken met een heel ander probleem en verwart dat met de aanschaf van je nwe luchtfilter
Het lijkt mij dat B. hier van toepassing is.