Weer wat gesleuteld gisteren in het zonnetje.
Eerst maar eens het laswerk aan het front wat nog onbehandeld was, netjes afgewerkt.
Een klein randje uit de onderrand geslepen voor de symmetrie, geschuurd, geborsteld en alles in een Owatrol - S2U blend gesopt. Het is wel even werk maar alles ziet er nu weer fraai uit, en de elementen gaan nu niet meer met het staal er vandoor.
Toen dat klaar was, toch maar even met de linker motorsteun bezig.
Met een voldoende divers arsenaal aan 13mm rateltjes en verlengstukjes kan je redelijk eenvoudig bij alle 4 moeren en de ene bout.
De krik links onder het carter gezet met een plank hout ertussen en dan flink opkrikken.
Het demonteren van de finaal ingezakte steun (ook in onbelaste stand stond ie echt totaal uit het lood) gaat dan simpel.
Om de verse steun er weer tussen te doen, moet je iets meer opkrikken, want er is meer ruimte nodig. Dan even heel hard duwen, maar dan schiet ie er wel tussen. Vervolgens de krik iets laten zakken, alle moertjes en het ene boutje er weer op, vastdraaien en de krik eronder vandaan.
Dit had ik veel eerder moeten doen, want deze motorsteun is vele malen beter, het blok staat nu echt 2cm hoger. Ik denk dat de motor ook een stuk steviger staat, hij ging redelijk te keer eerst.
Voor de SI race van 3 augustus moet ik nu alleen even:
1. mijn veerwegkettinkjes achter wat langer stellen
2. zes slicks van pickup ontdoen (ik ga op mijn 'oude' set rijden)
3. gordelogen 5e en 6e punt verplaatsen naar onder de stoel
En dan kunnen we weer
Groeten, Pieter