De velgen zijn ondertussen terug van het poedercoaten en er zit een dikke laag op! Eens kijken of ik mijn half vergane naafdopjes er weer op krijg... Ondertussen heb ik nieuwe P6000's besteld 195-60-14, ik kan niet wachten om te zien hoe dat staat...
Er zitten hier en daar wat blaasjes onder de lak maar dat zou in het metaal gezeten hebben, vertelde de poedercoatboy. Met het bakken komt dat dan vrij en reageert met de lak. Ze mochten over nieuw maar ach, het zijn geen nieuwe.. En super mooi zijn ze ook niet want ze zijn hier en daar een beetje beschadigd door corrosie en een stoeprandje.. Maar..ik ben er blij mee!
Vandaag op de brug gestaan met de Giulietta, eerste punt waren de remmen.. Voorste klauwen zijn al vervangen en ik wilde nu eens kijken hoe de achterkant er uit zag... Wel: blokjes helemaal op en de klauwen vast. kon ook niet anders he?

Dus even een lijstje gemaakt: gereviseerde klauwen komen eraan, nieuwe blokjes liggen klaar en ik ga nog 3 nieuwe rem slangetjes regelen ergens. Het hoesje over de schakelpook onde de auto is kapot, zo ook het hoesje over de gaffel van de koppeling in de bak. Het koppelingshulpcylindertje ziet er erg eng uit dus die vervangen we op voorhand maar, "we zijn dan toch bezig...".
Verder heb ik een heel klein scheurtje in de middendemper dicht gemaakt met uitlaat pasta. Normaal helemaal geen fan van

maar ik kon dit goed schoon maken en het was nog zo klein dat dat voorlopig maar even moet zo.. Bij de spruitstukken miste 1 moertje en er zat er eentje los. Al met al scheelt het wel, zeker met de nieuwe ANSA einddemper.
Hij zit precies onder de mistlamp en niet op de originele plaats... Raar...

Maar niks aan te doen.. Zou het eigenlijk voor een type 3 zijn, zijn die bumpers anders qua uitlaat? Ik geloof er niks van... Ik kan twee langere ophangrubbers pakken dan zakt hij iets maar misschien zakt het nog wel wat.. Leuk geluidje trouwens, en nu hoor ik dat hij toch wel iets lekte op het spruitstuk. Al met al veel beter dus, zeker voor dat geld! Zo'n einddemper kost bijna niets!
Ook de mistlampen voor en achter weer gefixet, achter deed het niet omdat een verscholen stekkertje achter de bumper niet helemaal sportief was en vóór zat de voeding voor het relais niet aan gesloten.
Afgelopen week heb ik een uurtje besteed aan het schoon maken van de motor, en meteen olie en filter vervangen, 2HL's gemonteerd met nieuwe kabels. Ondertussen heb ik de Belgische papieren binnen (waren we door de schrik vergeten mee te nemen toen we de auto gingen halen in Belgie

) dus zodra de remmen goed zijn maken we een afspraak bij de RDW..
Ik had de auto nog nooit goed aan de onderkant bekeken maar dat ziet er echt prima uit! kriksteunen zijn profi vervangen en verder geen roest! Echt netjes naar mijn idee.

75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971