Anyway .. qua roest is dit artikel wel een aardige ..
http://www.alfa90register.nl/alfa90/pic ... -20_1.html
Verder zijn de kriksteunen vrijwel altijd rot dus dat is niet bijzonder of zo .. wil je een 90 moet je daar doorheen kijken.
Als je de motorkap opentrekt, dan is de aansluiting van voorraam, schutbord vaak slecht. Zit normaliter een dempingsmat voor dus lekker uit het zicht, maar het zit er wel .. maar ook hier geld; dat is niet bijzonder of zo .. wil je een 90 moet je daar doorheen kijken.
Verder doen de lampjes het in de schakelaars meestal niet (99,9% kans) .. maar dat is verder niet bijzonder, dus .. moet ik het nog zeggen?!
Wat wel nuttig is, is om te controleren of alle elektrische zaken het doen, elektrische ramen (ook achter!), centrale deurvergrendeling, plafondverlichting (dat zijn er nog al wat!) en of de dashboard unit het doet.
Het is een transaxle dus grote kans dat de synchromesh van de 2e versnelling slecht is. Met beleid schakelen en eventueel tussengas c.q. double-clutchen verlicht de pijn en daardoor niet een onoverkomelijk probleem. Vervangen is natuurlijk een optie. De bak ligt lekker gemakkelijk achterin, los van de motor dus dat is goed te doen (als je het al eens eerder gedaan/gezien hebt).
Owjah .. hoe kan ik het vergeten .. controleer de voorspoiler even!!!
Maar ook hier geldt .. wil je een 90, dan moet je schoonheidsfoutjes voor lief nemen want je vind ze nu éénmaal niet op iedere hoek van de straat!
De meeste problemen zijn wel oplosbaar gelukkig!
Qua techniek kun je gelukkig bouwen op de techniek van de 75 ! Daarvoor is nog veel voorhanden en wordt nog vol op geleverd!
De 90-specifieke onderdelen zijn gewoon ontzettend moeilijk aan te komen. Blik-delen haal je alleen van slopers, maar vind er eerst één! Interieurdelen idem! Op marktplaats en eBay staan nog wel eens wat onderdelen, maar het blijft treffen. Een oproep plaatsen op dit forum kan natuurlijk altijd!!!