Andretti Molletti

RE: Onderstel Alfetta GTV en 75TS en (race)modificaties

vr mei 04, 2007 20:26

Is idd de dempingskarakteristiek die verschilt ivm het verschil in gewicht en sterkte veren. Al is het minimaal hoor.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Onderstel Alfetta GTV en 75TS en (race)modificaties

vr mei 04, 2007 21:15

Bij dikke torsies hoort ook dit speeltje:

Afbeelding

Dan pas kan je het goed afstellen. Ik vraag me af wat dit kost... verkrijgbaar bij www.bianchi-kopp.de

Groeten, Pieter
Geen must, je kunt met de normale bevestiging immers ook tot op 1,5mm naukeurig afstellen. Duurt alleen 'iets' langer. 8)
Het is daarentegen wel veel goedkoper. In jouw geval zijn kosten belangrijker dan een beetje hobbytijd, toch? :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

_Pieter_
Guru
Guru

za mei 05, 2007 20:22

Bij dikke torsies hoort ook dit speeltje:

Afbeelding

Dan pas kan je het goed afstellen. Ik vraag me af wat dit kost... verkrijgbaar bij www.bianchi-kopp.de

Groeten, Pieter
Geen must, je kunt met de normale bevestiging immers ook tot op 1,5mm naukeurig afstellen. Duurt alleen 'iets' langer. 8)
Het is daarentegen wel veel goedkoper. In jouw geval zijn kosten belangrijker dan een beetje hobbytijd, toch? :roll:
Klopt, 100% precies uitwegen waarschijnlijk ook niet nodig als je niet de allerdikste torsies gebruikt.
Ik zit er nog steeds aan te denken om dikkere torsies te gebruiken. Het is al eens vaker gedaan onder een race GTV.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

alfadwaas

di aug 05, 2008 22:36

hoi,
ik heb die site eens bekeken, bedankt voor die link.
Op de site staat een setje om je versnellingspook aan te passen
(monkey shifter)
Weet iemand waar je dit in nederland kan kopen??

alvast bedankt.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 06, 2008 08:06

Ik zit er nog steeds aan te denken om dikkere torsies te gebruiken. Het is al eens vaker gedaan onder een race GTV.
maar je hebtnu toch een RS setje? of is dat voor geen coil-over? of heb ik iets verkeerd begrepen?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru

wo aug 06, 2008 09:00

maar je hebtnu toch een RS setje? of is dat voor geen coil-over? of heb ik iets verkeerd begrepen?
Oud topic dit! :D
SCARB # 4710

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 06, 2008 11:49

:oops: :oops: :oops: even op verkeerde been gezet door de neiuwe vraag. om daar dan maar even op terug te komen: nee weet niet waar verkrijgbaar. de challenge jongens maken zelf iets, maar dan loopt ie binnendoor. Verder zou ik zeggen: gewoon zorgen dat alles zonder speling functioneert, waar rubber zit zo mogelijk harder rubber of kunststof bus. Op mijn racer had ik vroeger een setje van Shankle, daar zat enig verschil met de lengte meen ik. stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, en met verder alles strak wel goed schakelen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru

wo aug 06, 2008 12:33

:-) geen probleem hoor. Ondertussen heel tevreden met mijn Koni 'geel'...

Wbt race spulletjes voor Alfa: Itt de braadworstauto's is er bijna niks 'van de plank' te koop voor ons geliefde merk.
AW Delta is 1 van de fabrikanten die wel dingen maakt, maar voor een prijs. Kwestie van kleine markt en dus heel veel ontwikkelkosten per verkochte unit.
De meeste tuners/racers fabrieken idd zelf, en testen zelf of iets werkt of niet, en passen waar nodig aan. Er zijn bij sommige race preparateurs ook diverse 'standaard' oplossingen te koop voor verschillende Alfa problemen mbt circuitgebruik.

Maar voor een straatauto (en de meeste racers) is het gewoon zaak om je isostatische mechaniek en je pook gewoon 100% fris en spelingvrij te maken. Er zijn revisiesetjes te koop zodat je alle busjes, pennetjes, clipjes in 1 keer hebt. (performatek in de US heeft dat, maar ik denk in NL ook)
Als je dat onder je 25+ jaar oude transaxle hebt gezet, herken je de pook niet meer terug.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Technisch”