Toyota roept wereldwijd 860.000 auto's terug:
http://forum.fok.nl/topic/702456
Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?
Grtz,
Aad
Tja, die Toyota's zitten natuurlijk goed in elkaar... maar een reputatie van betrouwbaarheid en een goede score in de pechstatistieken is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bestuurders dat een bepaald merk aantrekt. Wat dat betreft zit Toyota natuurlijk van oudsher goed, omdat er verhoudingsgewijs veel (wat) oudere en (dus) wat rustiger bestuurders in rijden, die bovendien vaker geneigd zullen zijn onderhoud stipt volgens het boekje te laten doen. Dat soort dingen doet een auto gewoon goed. Let wel, ik noem een Toyota geen ouwe-lullenbak, voor je weer zo'n discussie krijgt, maar toch... 'Spannender' auto's zullen ook 'spannender' worden gereden, dus dan zal er allicht eerder eens een mankement optreden. Toch?:
Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?
Nou ja, ik heb wel eens met een IS300 gereden, en da's echt geen straf hoor... KOPEN zou ik hem niet, maar dat is inderdaad een ander verhaal. Ik zou hem echter wel iedereen aanraden die een fijn sturende 6-cilinder sedan zoekt, serieus (OK mannen, kom maar op met het commentaar )Lexus zuigt.
Helemaal eensTja, die Toyota's zitten natuurlijk goed in elkaar... maar een reputatie van betrouwbaarheid en een goede score in de pechstatistieken is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bestuurders dat een bepaald merk aantrekt. Wat dat betreft zit Toyota natuurlijk van oudsher goed, omdat er verhoudingsgewijs veel (wat) oudere en (dus) wat rustiger bestuurders in rijden, die bovendien vaker geneigd zullen zijn onderhoud stipt volgens het boekje te laten doen. Dat soort dingen doet een auto gewoon goed. Let wel, ik noem een Toyota geen ouwe-lullenbak, voor je weer zo'n discussie krijgt, maar toch... 'Spannender' auto's zullen ook 'spannender' worden gereden, dus dan zal er allicht eerder eens een mankement optreden. Toch?:
Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?
Yuri
Eindelijk iemand die dit ook durf te zeggen, als je eens wist hoevaak ik tegengesproken ben of voor gek verklaard werd als ik bovenstaande beweerde!Tja, die Toyota's zitten natuurlijk goed in elkaar... maar een reputatie van betrouwbaarheid en een goede score in de pechstatistieken is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bestuurders dat een bepaald merk aantrekt. Wat dat betreft zit Toyota natuurlijk van oudsher goed, omdat er verhoudingsgewijs veel (wat) oudere en (dus) wat rustiger bestuurders in rijden, die bovendien vaker geneigd zullen zijn onderhoud stipt volgens het boekje te laten doen. Dat soort dingen doet een auto gewoon goed. Let wel, ik noem een Toyota geen ouwe-lullenbak, voor je weer zo'n discussie krijgt, maar toch... 'Spannender' auto's zullen ook 'spannender' worden gereden, dus dan zal er allicht eerder eens een mankement optreden. Toch?:
Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?
Yuri
Die man van mij heeft een Toyota MR2 en dat is beslist geen oude lullebak en hij rijdt er in rond als een duivel. De auto staat nu weer bij het schadebedrijf en ook op technisch gebied mankeert er af en toe het nodige aan. Kost een paar centen hoor die onderdelen van Japanners zijn mega-duur, geef mij maar Alfaik ben het helemaal met je eens. Rijden idd vaak oudere mensen in, die rijden ook vaak rustiger en dan is het niet zo gek dat et allemaal wat langer meegaat. Als je 10.000 km per jaar rijdt, dan is het onderhoud per jaar ook minder duur.
Rens