Ben voorzichtig begonnen met schuren op de roestplekken... de hoeveelheid schuurstof die dat oplevert is schrikbarend!
Het positieve is het grotendeels nog redelijk naar blank staal te schuren is... uiteraard krijg je met gewoon schuren niet de hele oxidelaag weg maar het valt me alleszins mee... Er zitten echter een paar littekens... die, naar ik schat, zo'n 0,3 mm diep zijn... echt fors diep dus... zal daar toch moeten borstelen vrees ik...
Ook een mild afbijtmiddel losgelaten op de resterende lakplakken... kan een deel er afsteken maar het grootste deel zit schrikbarend vast...
Het is echt fantastisch om te zien (en te horen!) hoe dat spul zijn werk doet! Je ZIET de lak loskomen... zal morgen proberen of het te filmen is...
Wel een forse klus want er zitten 7 (!) zeer harde laklagen op het dak... (blank, kleur, primer, blank, kleur, primer, primer) Schuren is geen doen... al geprobeerd maar dan ben je echt een uur bezig met 5cm2... zo hard is het... nadeel nu is dat ik ongeveer 5 x afbijt moet smeren en vervolgens afsteken... gelukkig niet erg inspannend want het spul doet zelf het werk maar wel tijdrovend...
Ook opmerkelijk is hoeveel kleine roestnetjes er onder nog ogenschijnlijk goede lak vandaan komen... tientallen... echt "tinworm" zoals de Engelsen het zouden noemen... langzaam kruipend...
Moet vrijdag toch al wel een eind zijn want voor 's-middags even een afspraak gemaakt met de APK boer om het mengsel op LPG te laten afstellen... We hadden na het bezoek van de TechnoStig (wie?????) nog gerommeld met een leeggehaald luchtfilter maar dat liep voor geen meter... lopen rommelen met de LPG stelschroef... werkte ook niet... dus oude luchtfilter weer terug... daarna was de pit (die toch intussen royaal aanwezig was!) er een beetje uit... in overleg met de DE TechnoStig de bougies gelezen en die hadden nauwelijks aanslag ondanks de intussen toch bijna 1000 KM op de klok sinds de "operatie".... VEEL te arm dus... levensgevaarlijk voor je kleppen!
Wat lopen proefrijden en rijker lopen stellen... kan wel het punt vinden waar rijker stellen vermogen KOST... maar de echte pit kan ik niet meer vinden... dus... geen risico's... en aan de CO meter ermee Vrijdag! Al afgeproken dan ook het lege luchtfilter mee te nemen om te kijken of we dat toch goed kunnen krijgen....