5 jaar in bezit, gekocht met bekende historie (dealer-onderhouden) en 102000 km op de teller.
Onder garantie 1 draagarm vervangen.
Net buiten de garantie liepen de voorremmen aan, laten oplossen bij de dealer: er zat vuil in de remleidingen
€ 170,-
Daarna regulier onderhoud (olie, db-riem + aanverwanten enz.) bij een (
de) specialist, bougies via Marktplaats.
Reparaties:
1 x een wiellager, opgelost met de zeer waardevolle hulp van een ARTC-forummer...
1 x hulpKC. Erg vervelend! Maar door het vriendelijke werkplaatstarief achteraf niet on-overkomelijk.
1 x hogedruk-stuurbekrachtigingsleiding. Ook erg vervelend!!! Zelf oplossing geMcGyvert waarover
de specialist later (met een zwaar Brabants accent) bromde: "prima zo, niks meer aan doen".
Nu staat de teller op zo'n 211000 km, ik heb 2 x de db-riem & co laten vervangen (de volgende keer wordt ook de "water"pomp gedaan) en 1 x nieuwe bougies er in gedraaid (MP, € 117,-).
Binnenkort 2 nieuwe draagarmen (in combinatie met zwaardere stabilisatoren) en uitlijnen..
Defect op dit moment: de oliepeil-sensor en allebei de stadslichtjes (dus 2 lampjes aan op de arc
)
Maar... overall hoor je mij niet klagen
Ken je adresjes, blijf weg bij de echte dealer (daar zien ze
meestal een 155 liever gaan dan komen, maak gebruik van i-net en (meest belangrijk) koop geen "ragbak"!
Edith: oja, in den beginne maakte de kachelventilator wat veel geluid, opgelost via een SCARB-forummer die een TS-Giulia heeft