190 op de teller op het oberhausen straight met een 33 type 3 1.7ie en toen liep 'ie warm omdat ik nog niet zoveel sleutelervaring had en dacht dat je de ontsteking ook wel op het gehoor af kon stellen
m'n type 2 1.7 QV carbs had volgens de rollenbank van speedcentre (
) weliswaar 122 pk maar ging niet harder dan 195 op de teller. Ook nooit echt lang geprobeerd trouwens, in de jaren daarvoor al genoeg drijfstanglagers in m'n handen gehad.
en de 33 type 1 met 16v blok liep met een hele korte bak 200 op de teller bij 7000 toeren. Die teller gaf eerder te weinig dan teveel aan dus dat klopte wel aardig denk ik. 2 km later werd ik gelaserd, 100 waar je 80 mag...
met de OMGWTF niet harder gereden dan ca. 150. veel harder wil hij ook niet en dan heb je het idee dat de cardan er elk moment onder vandaan komt stuiteren
non alfa:
240 op de teller (226 GPS) met m'n 120d. Hij wilde nog iets harder maar die ML 420 CDI voor me ging niet aan de kant. Van 140 tot 200 liep dat hok bij me weg (700Nm!) maar boven de 200 kroop ik er weer naartoe. Maar de 1-serie is ook niet helemaal standaard meer.