Doix

Het einde van een mythe....

wo mei 18, 2005 22:14

Toyota roept wereldwijd 860.000 auto's terug:

http://forum.fok.nl/topic/702456 8) :twisted:

Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?

Grtz,

Aad

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Het einde van een mythe....

wo mei 18, 2005 23:23

Om ze voor altijd te vernietigen misschien? :P

Keith

wo mei 18, 2005 23:46

dat zou mooi meegenomen zijn :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Het einde van een mythe....

do mei 19, 2005 01:33

:

Een eerste deukje in hun vrijwel al dan niet terechte ondoordringbare imago van betrouwbaarheid?
Tja, die Toyota's zitten natuurlijk goed in elkaar... maar een reputatie van betrouwbaarheid en een goede score in de pechstatistieken is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bestuurders dat een bepaald merk aantrekt. Wat dat betreft zit Toyota natuurlijk van oudsher goed, omdat er verhoudingsgewijs veel (wat) oudere en (dus) wat rustiger bestuurders in rijden, die bovendien vaker geneigd zullen zijn onderhoud stipt volgens het boekje te laten doen. Dat soort dingen doet een auto gewoon goed. Let wel, ik noem een Toyota geen ouwe-lullenbak, voor je weer zo'n discussie krijgt, maar toch... 'Spannender' auto's zullen ook 'spannender' worden gereden, dus dan zal er allicht eerder eens een mankement optreden. Toch?

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Rens 1.7QV
Guru
Guru

do mei 19, 2005 12:00

ik ben het helemaal met je eens. Rijden idd vaak oudere mensen in, die rijden ook vaak rustiger en dan is het niet zo gek dat et allemaal wat langer meegaat. Als je 10.000 km per jaar rijdt, dan is het onderhoud per jaar ook minder duur.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do mei 19, 2005 12:09

Ik heb als voorloop lease wagen 9 maanden een Avensis 2.0TD gehad. Ongelooflijk saaie/luie wagen, maar wel erg degelijk. Nodigt ook niet uit om mee te racen/raggen, maar is een gewoon vervoermiddel. Deed het altijd (itt de Glof die ik daarna kreeg). De toyota is gewoon erg goed en netjes afgewerkt. Niks meer en niks minder.

Adios, JR

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 19, 2005 12:31

Wie zijn degenen die een klanttevredenheidsonderzoek invullen?? Zulk onderzoek heeft
naar mijn mening percentueel een veel hogere respons onder Toyota rijders.

Ik zou zoiets nimmer invullen.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do mei 19, 2005 12:32

Yuri,

Theorie van 'spannend rijden' gaat niet helemaal op. Ik heb namelijk een japanse motorfiets en daar wordt (weleens) spannend op gereden. Dat ding rammelt of trilt niet en blijft heel.
Tijdje terug is er een programma geweest die iets dieper inging over de materie waarom japanse produkten zo goed zijn. Dit had (was hun conclusie) te maken met de japanse traditie en het streven naar perfectie. Dit zit gewoon in hun genen. Laat de Lexus in italie bouwen en je zult meer fabrieksfouten krijgen. (was hun conclusie)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 19, 2005 13:16

Precies de reden waarom ik geen Japanse/Duitse auto auto/motor wil rijden. De aanpak
van zaken spreekt mij totaal niet aan hoewel in beide landen zeer goede auto's worden
gebouwd. Alle oneffenheden worden tijdens ontwerp fase eruit gepoetst en ontwerp
gaat door zo veel handen dat het uiteindelijk veelal conservatief en saai is.
Perfectie is voor mij weinig aansprekend. Gaat voor mij meer om dat mensen vertrouwen
op ingevingen en geinspireerd zijn. Mazda bouwt de MX-5 die op een Lotus Elan moet
lijken en waar de versnellingsbak moet klinken ware het een Triumph Spitfire.
Zo'n auto is geboren in pure droefheid.
Enige stimulatie heeft een auto/motor ook door je wat lastig te vallen met onvolkomendheden.
Enige onvolkomendheden geven je tenminste nog het gevoel dat er sprake is van mensenwerk. Lexus zuigt.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do mei 19, 2005 14:41

@Bert

In dat programma gingen ze nog een stapje verder dan alleen auto's.
Jappanners willen ALLES in harmonie en perfectie hebben.
Denk aan bonsai boompjes, kaligraferen, koi karpers, tuinen, karate, boogschieten etc etc etc
Duitsers halen dit niveau van perfectie ook niet (evenals chinezen en koreanen).

Het zit de japanners gewoon in de genen.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 19, 2005 17:55

Ik weet het, het gaat niet 1 op 1 op, die 'ouwe-lullen-redenering', maar zeker bij auto's heeft dat er wel wat mee te maken. Aan de andere kant, het Japan/perfectie verhaal snijdt ook wel hout, want Honda heeft als ik me niet vergis al 15 miljoen best wel complexe VTEC-motoren gebouwd, en die systemen schijnen echt NOOIT stuk te gaan (zul je net zien dat iemand hier wel zo'n geval kent :wink: ), en daar wordt idd ook van alles mee uitgespookt.

Yuri

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Het einde van een mythe....

do mei 19, 2005 17:57

Lexus zuigt.
Nou ja, ik heb wel eens met een IS300 gereden, en da's echt geen straf hoor... KOPEN zou ik hem niet, maar dat is inderdaad een ander verhaal. Ik zou hem echter wel iedereen aanraden die een fijn sturende 6-cilinder sedan zoekt, serieus (OK mannen, kom maar op met het commentaar :wink: )

Yuri

Floor
Guru
Guru

do mei 19, 2005 21:03

:

Tja, die Toyota's zitten natuurlijk goed in elkaar... maar een reputatie van betrouwbaarheid en een goede score in de pechstatistieken is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bestuurders dat een bepaald merk aantrekt. Wat dat betreft zit Toyota natuurlijk van oudsher goed, omdat er verhoudingsgewijs veel (wat) oudere en (dus) wat rustiger bestuurders in rijden, die bovendien vaker geneigd zullen zijn onderhoud stipt volgens het boekje te laten doen. Dat soort dingen doet een auto gewoon goed. Let wel, ik noem een Toyota geen ouwe-lullenbak, voor je weer zo'n discussie krijgt, maar toch... 'Spannender' auto's zullen ook 'spannender' worden gereden, dus dan zal er allicht eerder eens een mankement optreden. Toch?

Yuri
Helemaal eens :!:

Zou mijn tekst kunnen zijn, komt ook altijd bij me op als ik achter zo'n toy-joto rij....
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Doix

do mei 19, 2005 21:06

:

Yuri
Eindelijk iemand die dit ook durf te zeggen, als je eens wist hoevaak ik tegengesproken ben of voor gek verklaard werd als ik bovenstaande beweerde!

Grtz,

Aad

AlfAnke

Re: RE: Het einde van een mythe....

do mei 19, 2005 21:21

ik ben het helemaal met je eens. Rijden idd vaak oudere mensen in, die rijden ook vaak rustiger en dan is het niet zo gek dat et allemaal wat langer meegaat. Als je 10.000 km per jaar rijdt, dan is het onderhoud per jaar ook minder duur.

Rens
Die man van mij heeft een Toyota MR2 en dat is beslist geen oude lullebak en hij rijdt er in rond als een duivel. De auto staat nu weer bij het schadebedrijf en ook op technisch gebied mankeert er af en toe het nodige aan. :sick: Kost een paar centen hoor die onderdelen van Japanners zijn mega-duur, geef mij maar Alfa \:D/

Terug naar “Het Forum Café”