Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 15:43

In dat geval nemen we een 75 2.0 TS met de krukas van een 1.8 TS 155 en schroeven we daar een Turbo op en lepelen die in onze 105.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 16:02

Mijn held. =D>

Turbo's rule.... :P

Kunt ook zuigers van een BMW 325 pakken( ben alleen vergeten welk model precies, meen e30) dan heb je sterkere zuigers en lage compressie in een keer. :wink:

Volgend weekend klaar? :D
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 16:46

In dat geval nemen we een 75 2.0 TS met de krukas van een 1.8 TS 155 en schroeven we daar een Turbo op en lepelen die in onze 105.
Alleen jammer dat die krukas van een lampredi motor is en dat is weer geen nord motor.
past dus niet.

Pak nou gewoon die 75 2.0 TS motor. alles voor verkrijgbaar voor een redelijke prijs.
Goed te tunen en je hoeft het wiel niet meer uit te vinden. :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 16:50

1.8TS 8 klepper is toch geen Lampredi motor... :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 17:24

1.8TS 8 klepper is toch geen Lampredi motor... :?
Laat maar ................ik had dit verhaal in mijn achterhoofd :oops:
Quote//giuliettaevo In dat geval staat er bij "te koop" nog een mooie 16v Turbo motor te koop...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 19:59

In dat geval nemen we een 75 2.0 TS met de krukas van een 1.8 TS 155 en schroeven we daar een Turbo op en lepelen die in onze 105.
Hier heb ik ook naar gekeken, volgens mij kom je slag te kort met een 1.8 krukas van een 155:

155 1.8 8v: boring x slag = 84,0 x 80,0 mm
75 2.0 8v: boring x slag = 84,0 x 88,5 mm

Je komt dus 4,25mm minder ver boven, is dat niet teveel?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 20:04

veel te veel.... :(

Blok en bussen daarna 2-2,5 mm afvlakken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 20:38

ja, dat kan natuurlijk, maar is al minder low-budget!

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 23:24

standaard ts is prima te gebruiken met turbo weliswaar zonder vervroeging en met ongeveer 0,8 bar boost (216 pk bron JK )

maar met een mms en een aangepaste turbo.

je ziet het wel vaker bij bv mitsubishi werken ze ook met hogere compressie.Dit om de turbolag te omzeilen.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

do aug 21, 2008 23:35

@Dominic,

volgens mij ligt dat blok waar JK het over had nu bij Michel in de 75 met een Kompressor. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 01:17

veel te veel.... :(

Blok en bussen daarna 2-2,5 mm afvlakken. :wink:
Nee, daarna 2.0 nord pre TS drijfstangen gebruiken +1mm en kop 1.5 mm vlakken (heel goed low budget te doen).
spul monteren bij stephan langs en een betrouwbare 230 a 250 PK

Heb hier verder nog nooit over gedacht en ga het ook nooit doen hoor. :twisted:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 01:23

veel te veel.... :(

Blok en bussen daarna 2-2,5 mm afvlakken. :wink:
Nee, daarna 2.0 nord pre TS drijfstangen gebruiken +1mm en kop 1.5 mm vlakken (heel goed low budget te doen).
spul monteren bij stephan langs en een betrouwbare 230 a 250 PK

Heb hier verder nog nooit over gedacht en ga het ook nooit doen hoor. :twisted:
Begin er maar vast over te denken en gewoon doen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 09:14

@Dominic,

volgens mij ligt dat blok waar JK het over had nu bij Michel in de 75 met een Kompressor. :wink:
Ben ik ook bang voor...

GiuliaCorse, je mag bij mij wel het spruitstuk komen kopiëren!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 11:59

@ michel


aahhhh dus daar gebruik je een deurmat voor. :wink:


Het si wel grappig ik heb jaren in Alphen a/d Rijn gewoond en ben nog nooit bij autobedrijf Van De Wereld geweest.
Hoe gaat tie met een compressor ??

en wat heb jij met het mms gedaan.Of was jij het die een megasquirt hierop aangepast hebt.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 13:49

Ja, anders werd mijn vloer vies!
Heb inderdaad een Megasquirt gesoldeerd en aangesloten op de standaard 75ts draadboom. (standaard computer past er ook nog zo op)
Doet dus ook dubbele ontsteking en nokkenasverstelling...

Met de compressor gaat het prima, moet nog wel even de rollenbank op voor 30-31 augustus.

Ik woon zelf boven garage vd Wereld, dus kom ik er wel eens... maar in Alphen kom ik dan weer bijna nooit bij een garage.
Weleens bij Boot Rialto, maar da's dan altijd voor een ander, collega van werk ophalen of brengen als ie z'n auto daar heeft staan...

Terug naar “Tuning onderwerpen”