Zo, nu ik eventjes.
Het was een fantastisch weekend, en de enige SI rijder die gewoon over de weg komt en gaat heeft het weer gered!
Zaterdag begon langzaam, dit was pas de 2e keer op Assen en het was vooral wennen.
Pas nadat ik achter wat mensen had aangereden, kreeg ik weer door hoe snel het kon. Kwali iets van 2:19, nooit mijn beste punt.
Race 1 heerlijk geknokt met Andretti (voor het eerst in onze racecarriere), die ik kon bijhouden doordat zijn motor niet goed liep. Bochtensnelheid flink opgevoerd door achter m aan te jakkeren!
En m voorbij, maar helaas brak een kogeltje van mijn gasstangen af en moest ik na 20 minuten opgeven, omdat je met stationair toerental niet ver komt.
Zondag was werkelijk super, kwali weer 2:19 (erg druk op de baan) maar in de 1-uursrace echt staan trappen. 2:16 gereden, en een hoop rijders ingehaald. De limiet van de auto begint nu echt te komen, getuige dat ik er 2 keer hard af ben gevlogen middenin de bocht. Wel gelijk de race kunnen vervolgen na beide incidenten. 1 was in de Geert Timmer chicane, leuk voor het publiek!
Uiteindelijk is het ontbreken van een sperdif en het gebrek aan PK's killing. Qua pure bochtsnelheid kan ik mee komen met veel ARC wagens behalve de absolute top, dus het onderstel en de grip is super. Maar hangend in de bocht is er geen aandrijving, dus moet je gas lossen of minder sturen dan je concurrenten om vooruit te blijven gaan. Op het rechte stuk zie je helemaal wat 200pk doet met een auto.
Irritant zijn duitsers met 200pk en weinig rijderskwaliteiten. Die haal je in door 30 meter dicht te remmen, er voorbij (easy, ze laten een gapend gat) en dan op het rechte stuk zo vaak over te steken dat ze de boodschap duidelijk ontvangen dat ze niet moeten proberen om m er nog tussen te zetten.
Uiteindelijk 26 ronden gereden.
Dit keer ook Barend, BJ, en DJ (pas na 45 minuten) te grazen genomen. Lars (26 ronden) en Andretti (27 ronden) waren te snel voor me, maar die hebben resp. een 2 en 3 minuut penalty aan hun broek wegens een te korte pitstop, en met rondjes van 2:20 weet ik niet wie er dan bovenaan staat!
Door de uitmuntende betrouwbaarheid van mijn racer ook nog vele (ARC) rijders en dure monteursteams te kakken gezet. Daar sta je dan met je dure racekanon, haha!
Wel werd het waanzinnig heet in de auto, ik ging in de uitloopronde bijna van mijn stokje van de hitte, ook met de deur open. Het had echt niet langer moeten duren. De pitstop van mij was op de seconde getimed, ik hoefde enkel zelf even de auto uit om wat te drinken. De laatste 15 minuten werd de baan steeds gladder, en de scherpte gaat er dan af door de hitte en vermoeidheid... Echt autosport, ik ben zelden fysiek en mentaal zo diep gegaan als in de laatste 5 minuten van de race.
Technisch hebben alleen de achterremmen het niet overleefd, de schijven zijn krom en ondanks het losser stellen van de blokken op de weg naar huis zijn die er nu helemaal doorheen, en de remklauwen denk ik ook. Maar met halve remmen en veel geschraap kom je ook thuis zo blijkt.
En oja, het was natuurlijk ook weer erg gezellig! Veel dank aan Michel Klink, Richard, Chris, Andretti(&aanhang!) en de 105-ers voor alle steun en gezelligheid!
Mooie filmpjes en foto's komen tzt.
Gr, Pieter