Plaatje 33 turbo kwam ik ergens tegen:
Zou een 1.5 8v Sprint motor zijn die in Finland is gebouwd.
Kijk ook eens op dit topic:
http://www.alfabb.com/bb/forums/boxer-e ... turbo.html
Neem van mij aan dattie nog rijdt... Heb ik vorige week nog gezien. Zal de eigenaar eens vragen om wat foto's...die rode 16V compressor in NL zijn helaas geen foto's meer van, zijn nu kruisjes....
Er stond op het SS ook een witte Deense Sud met 33 16V motor incl. kompressor..........
Heeft uiteindelijk volgens mij ook het Concorsa di Tuning gewonnen en zag er echt
geweldig uit........met een hele lijst van bijzondere aanpassingen.......
Volgens de eigenaar heeft hij het blok destijds nagenoeg nieuw ingebouwd en levert
het 180 a 200 pk. Was alleen helaas niet te zien op het circuit...........(EDIT: d.w.z.
heeft niet gereden.........)
(Heb wel een fotootje van de auto, maar helaas mn foon niet bij me........ )
Grtz, Jos
Heeft wel gereden.Er stond op het SS ook een witte Deense Sud met 33 16V motor incl. kompressor..........
Heeft uiteindelijk volgens mij ook het Concorsa di Tuning gewonnen en zag er echt
geweldig uit........met een hele lijst van bijzondere aanpassingen.......
Volgens de eigenaar heeft hij het blok destijds nagenoeg nieuw ingebouwd en levert
het 180 a 200 pk. Was alleen helaas niet te zien op het circuit...........(EDIT: d.w.z.
heeft niet gereden.........)
(Heb wel een fotootje van de auto, maar helaas mn foon niet bij me........ )
Grtz, Jos
Oef.......was er al bang voor dat ik m gemist had.........
Heeft wel gereden.
hij reed sportklasse..op zaterdag in zelfde groep als mij..Oef.......was er al bang voor dat ik m gemist had.........
Heeft wel gereden.
Jep, alleen die foto's die jij nu geplaatst hebt zijn volgens mij niet aktueel meer. Het hele vacuum gedeelte en stationair regeling zijn nu heeeeeeeeel anders...Je bedoelt toch pieter ze 33 jan willem?
die bedoelde ik ook....Jep, alleen die foto's die jij nu geplaatst hebt zijn volgens mij niet aktueel meer. Het hele vacuum gedeelte en stationair regeling zijn nu heeeeeeeeel anders...Je bedoelt toch pieter ze 33 jan willem?
De groene Sud heeft een 1.8 blok.I come regularly to your big meetings. I think that my white Alfasud was at the Zandvoort 1990 meeting. It also had a supercharger at that time, but on a 1,5 8V engine, and people showed great interest. This configuration was running for 16 years, and the last two years I have spent updating the car with Alfa 33 technic and a factory new 1.7 16V engine with a new supercharger.