Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Autoambulance

vr sep 05, 2008 19:36

Bij de rallyteams werken ze vaak met stichtingen. Zo was er ook een jonge rallycoureur die net begon en iedereen adviseerde een BV te nemen voor de rallyactiviteiten en wat denk je..........een jaar later toch ook maar een stichting opgericht want belastingdienst, blabla etc..........

Als er geen inkomsten zijn, kom je niet makkelijk met een BV weg.

En eenmanszaak? Lijkt mij nog meer kansloos want bij een eenmanszaak ben je altijd zelf verantwoordelijk en moet je voldoende uren maken en zul je voldoende verschillende opdrachtgevers moeten hebben etc.

Maar vragen bij de belastingdienst en KvK kan natuurlijk altijd :wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr sep 05, 2008 19:46

Een BV is veel te kostbaar voor de budgetten waar we het hier over hebben... komt ook nog de rapportageplicht bij... en qua aansprakelijkheid (wat in feite geen issue hier is) niks beter of slechter dan een eenmanszaak... (mismanagement claims als de zaak op de fles gaat...)

Eenmanszaak op dit gebied is in principe ook vrije vestiging....

Stichting kan... maar is ook weer kostbaar en erg veel rompslomp....

Ik ga wel eens uitzoeken wat een mogelijke vorm zou zijn + de kosten.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dominic
Guru
Guru

vr sep 05, 2008 20:05

Let wel op dat je bij een faiilisement van een eenmanszaak ook persoonlijk failliet gesteld kan worden .

Andretti Molletti

vr sep 05, 2008 21:45

Kun je de belasting die je betaald over de benzine terugkrijgen??
Want niet gebruikt op openbare weg, net zoals rode diesel :idea:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Autoambulance

vr sep 05, 2008 22:11

Autonoom geremd? Is dat met luchtremmen? Middenas? :shock: :shock:

Waarom maar 1770 kg terwijl er achter de Disco gewoon bij geremd 3500 KG staat?
Autonoom is een schamelaanhangwagen (dus met trekboom aan de voorste as op een draaikrans).
Middenas is dus met de assen in het midden, ook de tandem-asser hoort hierbij, mits de asafstand max. 1,81m is. (dat laatste weet ik maar 90% zeker, die asafstand weet ik niet geheel zeker.) Of het nu lucht, hydraulisch of met oplooprem wordt geremd heeft hier verder niks mee te maken.
De geremde max. aanhangwagen massa is waarschijnlijk hier beperkt door de D-waarde van de koppeling... maar dat zou ik ff moeten bekijken op het voertuig zelf, als je het zeker zou willen weten!

Dominic
Guru
Guru

di sep 09, 2008 21:10

Je haalt 2 dingen doorelkaar.
Elke ondernemer(met een btw nummer) kan zijn btw op goederen of investeringen terugvorderen van de fiscus .Dus ook btw op benzine.
Rode diesel zit een mindere taxwaarde op .Daarom is hij ook rood.Geen mindere kwaliteit maar door de aangepaste kleur opspoorbaar voor de fiscus.

Andretti Molletti

wo sep 10, 2008 09:20

Je haalt 2 dingen doorelkaar.
Elke ondernemer(met een btw nummer) kan zijn btw op goederen of investeringen terugvorderen van de fiscus .Dus ook btw op benzine.
Rode diesel zit een mindere taxwaarde op .Daarom is hij ook rood.Geen mindere kwaliteit maar door de aangepaste kleur opspoorbaar voor de fiscus.
En waarom is dat rode duivel? ;) ;)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo sep 10, 2008 09:37

Heb een druk weekje dus nog niet met de KvK gesproken....

Aangaande de brandstof....

Het BTW verhaal klopt... die kun je terugvorderen.

De accijnzen zijn een ander verhaal...

Op alle brandstoffen waar we hier over spreken worden speciale verbruiksbelastingen geheven (we moeten ons sociaal beleid toch ERGENS van betalen nietwaar?).

Tot nu toe wordt er maar 1 uitzondering gemaakt en dat is inderdaad de rode diesel... die heeft lagere accijnzen omdat het niet op de openbare weg gebruikt mag worden maar in de agrarische sector (tractoren etc) en als stookolie.

Omdat de racerij niet echt economische impact heeft op een grote bedrijfstak bestaat deze uitzondering niet bij benzines.

Helaas dus Dre... is niet terug te vorderen... wel de 19% BTW die inbegrepen is in de literprijs...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dominic
Guru
Guru

wo sep 10, 2008 19:24

Hier kun je alle info vinden inzake rechtsvormen vanachter je PC
http://www.ondernemeneninternet.nl/

Andretti Molletti

wo sep 10, 2008 22:20

Omdat de racerij niet echt economische impact heeft op een grote bedrijfstak ...
EN Bakellende zei bij zijn presentatie op Spa nog dat racen goed is voor de ekondinges...eeeuh de hotelletjes enzo varen er wel bij en de middenstandjes zei hij..met zijn mooie ronde briletje..ECHT!!!

Dus onze misere president vindt het wel!!!
:P

Sandertje P4

di sep 16, 2008 13:03

Alco, dat is zo'n aluminium trailer meen ik, toch?
Ik heb vorig jaar een Witteveen trailer (480 kg) gekocht van Ron GTA en die bevalt erg goed. Maar inderdaad, goedkope trailers zijn er bijna niet. Het nadeel met de wittteveen met de wielen onder de trailer is dat ik altijd met balkjes loop te kloten om de 75 er op en er af te krijgen zonder de uitlaat en de achterbumper te beschadigen.
Ik vrees dat je er niet aan ontkomt om tussen de 1250 en 1500 uit je zak te trekken om een goede tweedehands te kopen, of voor de zekerheid maar even de nieuwprijzen checken...
Het merknaam is Alko. Dat is een merk assen die onder de aanhangers zitten.

Alco is een bedrijfsnaam, zie onderschrift.

En we hebben dus ook diverse aanhangers te huur, 2x een ambulance en een schamel van 8m waar 2 auto's op kunnen.
In de toekomst kun je er een Nissan Patrol bij een aanhanger bij huren. Daar ben ik op dit moment mee bezig.

Mvg
Sander

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 06, 2010 22:34

Lennart heeft het vervoersprobleem ondertussen opgelost, zag ik.
Afbeelding

LENZ
Guru
Guru

vr aug 06, 2010 23:11

:D zo dat zou wat zijn.

Heb overigens een autoambulance gehad, maar heb ik weer moeten verkopen door stallingsproblemen, nu maar af en toe huren of lenen.

Terug naar “Racen - Algemeen”