Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 14:36

Heb inderdaad een Megasquirt gesoldeerd en aangesloten op de standaard 75ts draadboom. (standaard computer past er ook nog zo op)
Doet dus ook dubbele ontsteking en nokkenasverstelling...

Met de compressor gaat het prima, moet nog wel even de rollenbank op voor 30-31 augustus.

...
Gaaf. heb je een foto van jouw motorruimte.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 17:42

Gaaf. heb je een foto van jouw motorruimte.
Ja, hier staat de huidige situatie op de gevoelige plaat...

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

vr aug 22, 2008 17:59

Gaaf. heb je een foto van jouw motorruimte.
Ja, hier staat de huidige situatie op de gevoelige plaat...
Kga T helemaal lezen Leuk. :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

za aug 23, 2008 03:06

Gaaf. heb je een foto van jouw motorruimte.
Ja, hier staat de huidige situatie op de gevoelige plaat...
Kga T helemaal lezen Leuk. :wink:
Jij gaat mij toch niet vertellen dat je Michel zn topic noh niet eens gezien hebt he????
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: TUNING 105

za aug 23, 2008 11:39

Ja, hier staat de huidige situatie op de gevoelige plaat...
Kga T helemaal lezen Leuk. :wink:
Jij gaat mij toch niet vertellen dat je Michel zn topic noh niet eens gezien hebt he????
sterker nog........ ik heb sinds vorige week dit topic pas gezien. :roll:

ben je al begonnen met de lay-out van de motor.??

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

za sep 13, 2008 00:27

Zoals iemand misschien bij projecten had gezien, beter laat dan nooit, ben ik begonnen met demonteren van het oude donorblok en de 155.
Nu heb ik gezien dat de onderbreking voor de krukaspositiesensor iets groter is van de 75 als die van de 155, heb ik deze ook nodig voor op het 75 blok of volstaat de originele.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: TUNING 105

za sep 13, 2008 11:51

je gebruikt het onderblok van de 75 dus ook alles wat erop zit.

Andretti Molletti

Re: RE: TUNING 105

za sep 13, 2008 12:20

dat de onderbreking voor de krukaspositiesensor iets groter is
?? Je bedoeldt de luchtspleet tussen de sensor en de tandkrans?

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: TUNING 105

zo sep 14, 2008 00:14

dat de onderbreking voor de krukaspositiesensor iets groter is
?? Je bedoeldt de luchtspleet tussen de sensor en de tandkrans?
Nee bedoelde het stukje waar geen tanden zit op de tandkrans.
Maar heb daarnet gemeten en die zijn identiek.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

zo sep 14, 2008 12:58

oei ik schrok al ;)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

zo sep 14, 2008 13:57

Klopt het trouwens dat de aansturing voor ECU vanaf contact maar 6V is heb gemeten naar 1 stekker, waar ik niet van wist waar deze voor diende en de enige die aan bestuurderszijde het schutbord in ging, bij contact uit 0v en contact aan 5.66V.
Maar zal vandaag eens beginnen met het kaal maken en uitpluizen van de kabelboom dan weet ik op welke pin ik uit kom.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

zo sep 14, 2008 17:58

nee, ecu moet echt 12v krijgen....

Die stekker met twee draden is die niet toevallig voor het koolstoffilter/ tankontluchting verhaal?

Meestal hou je een multistekker over die de motorkabelboom met de autokabelboom verbind. Hier zit oa de draad in die de brandstofpomp aanstuurt ( vaak roze) en de draad vanaf het contact. ook evt airco bedrading zit hierbij.

helaas heb ik geen idee hoe de kabelboom van een 155 eruitziet maar bij de 75 is het niet zo moeilijk.

Kabelboom even helemaal uitleggen op de grond en zoveel mogelijk losse stekkers aansluiten op losse componenten, hierdoor weet je wat je overhoudt en kun je terug gaan zoeken waar dat voor is.

Succes!

groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: TUNING 105

ma sep 15, 2008 00:13

Uitleggen is niet nodig, want heb de auto nog staan.
en nee die stekker is niet van tankontluchting .
Is echt de enige die verder over blijft en vanuit schutbord komt en vindt het ook toevallig dat net deze spanning krijgt met contact aan en niet met uit.
Ook loopt deze trouwens naar het relaisblok tegen de accubak dus zal wel geschakeld worden tot 12 volt voor de ECU
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 105

ma sep 15, 2008 18:11

Vreemd... :?

Kan er niks zinnigs over zeggen zonder de kabelboom voor mijn neus ben ik bang... :oops:

Heb je al een schema? dan moet het te vinden zijn.

Succes in ieder geval.

P.s. Draden die er zeker van je motorkabelboom naar de auto moeten gaan zijn die draad van het contact en dan nog een draad naar de brandstofpomp en een draad voor de toerenteller. twee draden lijkt me dan de verkeerde stekker. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

do sep 25, 2008 18:36

ok ok ik kan het niet laten te antwoorden: :wink:
heb je de 2 dubbele bobines, dus wasted spark??
Er zit nl iets heel vreemds in de aansluiting van de ontsteekmodules!!
Al gezien? 8)
(hiervoor heb je wel het schema nodig anders ontgaat je dat zeker!)

Terug naar “Tuning onderwerpen”