Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

zo sep 14, 2008 12:58

schoon foto's. Ik heb er ook nog gevonden maar zet die er straks pas op :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

zo sep 14, 2008 18:58

6 ronden gereden en toen uitgevalen met afgebroken radiator. Benzine pompen deden ook niet wat wij van ze verwachten.

Dit zijn foto's van zaterdag: we hebben in ieder geval toch voor spektakel gezorgd

foto1

foto2

Door dit lieten we enorm veel smurie achter enja sommige verkeken zicht daarop zoals je hier kan zien.

Vandaag zelfde senario. Eerste linkse verliezen we al onze koelvloeistof de bmw die na ons komt gaat flink aan het spinnen. Daarna de ultima ( die tweede reed) ook aant spinnen op onze smurie. Voor de ultima liep dit echter minder goed af als voor de bmw. Jammer maar helaas.

Nu de wagen terug maken voor Oscherleben.
Afbeelding

zwoemba

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

zo sep 14, 2008 19:30

Ook schade aan de wagen? Die eerste foto ziet er alvast niet al te gezond uit :shock:

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

zo sep 14, 2008 19:40

niks aan. Wel 4 banden naar de soep maar aan de wagen was totaal niks. rallypiloot aan boord; die is gewoon van schuin te gaan.

Wij zijn ineens naar dunlop geweest om verhaal te halen ivm de banden. Kregen dit te horen: "We hebben 50 wagens die geen problemen hebben en dan ene .................." Kunt het u wel inbeelden zeker :evil:

Nu hopen dat hij in oscherleben wel goed doet. Dit was tevens de eerste keer dat we echt hebben moeten opgeven. Toch al een hele prestatie. :lol:
Afbeelding

zwoemba

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

do sep 18, 2008 18:58

Video verslag van de 24u staat ook (eindelijk) op Pitstop TV.

De Alfa komt wel maar een paar seconden in beeld

zwoemba

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

vr sep 26, 2008 21:17

Truck GP staat ook online


Mooie beelden levert het wel op :P

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

vr sep 26, 2008 22:54

http://link.brightcove.com/services/pla ... 1813625751
ach verdomme gewaart me voor zwoemba.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

ma sep 29, 2008 12:47

http://www.dunlopendurancecup.be/files/ ... is2008.pdf

Timing:
Zaterdag 11.10.2008
09u00 – 11u00 Administratieve controle
Technische keuring
11u30 Pilotenbriefing
12u40 – 13u40 Gechronometreerde training (60’)
Zondag 12.10.2008
12u15 – 15u15 DSMEC Race (180’)
15u30 Podium
16u Prijsuitreiking DSMEC
________________________________________________________________________
Paddock:
Tijdens deze wedstrijd hebben wij geen pitboxen ter beschikking.
Personenwagens staan op de daarvoor voorziene parking.
Trucks, camionettes, aanhangwagens kunnen in de DSMEC paddock.
Mobilhomes staan in de campingzone.
Timing technische & administratieve keuring:
Technische keuring: Enkel van toepassing op nieuwe wagens + wagennummer s (nog te communiceren)
Zaterdag 11 oktober tss 09u00 en 11u00 in de DSMEC paddock.
Administratieve keuring, Licentiecontrole enkel voor nieuwe piloten:
Zaterdag 11 oktober tss 09u00 en 11u00 in de DSMEC box.
Gesloten wagenpark:
Net zoals de vorige races werken we zonder gesloten wagenpark. Na de wedstrijd en de uitloopronde begeven alle wagens zich stapvoets naar de DSMEC paddock. Het is de organisator steeds toegestaan eventuele controles uit te voeren indien zij dat wensen.
Podium & prijsuitreiking:
Onmiddellijk na de wedstrijd worden de eerste 3 wagens per klasse verwacht op het podium. Alle piloten op het podium dienen verplicht de Dunlop winnerscap te dragen.
Na het podium is er de prijsuitreiking in de DSMEC box met opnieuw een goed gevulde prijzenpot. De DSMEC prijsuitreiking is op basis van lottrekking waarbij de laatst geklasseerde als eerste een prijs uit de Dunlop-bol mag halen.
Tanken:
Tanken in Oschersleben gebeurt met de eigen tankinstallatie.
Er is een benzinepomp aanwezig op het circuit waar de benzine kan aangekocht worden. Jerrycans dienen zelf voorzien te w
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

ma sep 29, 2008 18:43

hmm tis toch nog niet zeker of hij rijd. Alle dat is wat ik dit weekend te weten ben gekomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

wo okt 01, 2008 22:54

jawel hoor na enige tijd eindelijk in geslaagd een verslag van de truck grandprix online te zetten.
ja kan het HIER vinden.

Deze week (vridjag en zaterdag) word de alfa opgegooit voor een heel groot en belangrijk nazicht. Vandaag is ermee getest en bleek dat er veel meer dan 1.4 bar op de koelvloeistof komt. Alle leidingen stonden zo bol als ballen.
We gaan dan de motor maar een opendoen en de koppakking ect nakijken.

Hij zal waarschijnlijk( ja peter gij gaat dees niet graag lezen) niet klaar zijn voor Oscherleben. Rijden met een radiator die 9 kansen van de 10 ontploft is ook geen doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

za okt 04, 2008 19:16

VAndaag de alfa helemaal opgegooit. Aan de cilinderkoppaking scheelt dus totaal niks. zelf niks verband of beschadigd aan te zien. :shock: :shock: :?
Alles proper maken en laten nazien bij gespecialeerde bedrijven, als aan de kleppendeksel en houder niks scheelt zal het aan de cilinderwanden liggen en dat zou verdomd kl**** zijn want dat afstellen en nazien in geen makkelijk werk.

Ahja we hebben ook nog +- 4 meter aan overbodige elektrische draad eruit gegooit :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

zo okt 05, 2008 21:13

Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!!!!!

ma okt 06, 2008 09:58

Ik heb e.e.a. alvast hiernaartoe gekopieerd : Alvast bedankt voor't meedenken
hey,

Even een heel belangrijk vraagje voor de meer ervaren techniekers.

We hebben bij onze v6 een dik probleem: hij bouwt druk op in zijn water waardoor de boel (koelvloeistof circuit) kapot vliegt tijdens de race. Dit weekend hebben we de motor uiteen gehaald om te kijken of de koppaking geraakt is tijdens de laaste racen. Met de koppaking was niks mis, totaal niks verkeerd aan te zien. Met de cilinderkoppen was op eerste zicht ook niks aan te zien. Nu gaan we deze laatste eens laten afpersen en kijken of dit resultaat oplevert.

Hij heeft laatste 2 weekends 3 maal heel warm gestaan.Eerste keer door kapotte ventilator en de andere keren telkens water verloren door slangen die loskomen en een ontplofte radiator.

Nu blijkt uit de laatste test dat de slangen van de koelvloeistof bol stonden, net ballonnen op springen. DUS hij bouwt druk op. Deze druk moet ergens lekken aan de motor want de temperatuur is niet overdreven hoog. zit rond de +-90° wat nog redelijk goed is.

Eerlijk gezegd mocht morgen blijken dat de cilinderkoppen in orde zijn, ben ik men hoop kwijt. Ik heb dan geen flauw idee meer waar het van zou komen (alle ik heb er wel een maar dat zou rampzalig zijn).

Iedereen die iets denkt te weten waar ons probleem zou kunnen zitten laat het hier maar weten. alle kleine hints en beetjes helpen. De wagen zou moeten schitteren tijden de 10 uren van zolder

10 uren: alfa uren :lol:


Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma okt 06, 2008 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

ma okt 06, 2008 10:01

Als het afpersen vd koppen niets oplevert dan zou je moeten denken aan een scheurtje in de bussen....
Als er echt zoveel druk opgebouwd wordt dat de slangen bol komen te staan, dan is je overdrukventiel in je dop van je expansievaatje dus stuk???
1,8 bar overdruk is het maximum zoals op de dop staat. Daarboven moet i open gaan.

Even een dwarsstraat: er zit toch geen water in de olie he?? IK denk ook aan een defecte warmtewisselaar (inwendig lek) als ik dit zo lees.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 13-14/09 TruckPrix

ma okt 06, 2008 10:01

Dat is idd een vervelend probleem.
Waterpomp en Thermostaat 100% ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”