Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: Giulia non originale, opaco arrancio verlaagd

wo mar 05, 2008 21:14

Geweldig op droog, heb gisteren nog even het industrieterrein onveilig gemaakt. Bochten is ze bijna niet opzij te krijgen, licht wel een pootje, wiel slaat door door gebrek aan sper.
Verder op nat nog niet durven proberen :oops:
Altijd goed om te weten hoe dit voordelige kleefrubber bevalt!
En op nat ook nog even uitproberen, gewoon de ruimte nemen :wink: :lol:
Is eerder kwestie van liever beetje fatsoenijk rijden zonder APKje en gordels op het moment. :wink:
haha dat zijn zaken die je idd wel onder "fatsoenlijk" rijden kunt verstaan :lol: :wink:

@ sjoerd: Federal bandjes
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Giulia non originale, opaco arrancio verlaagd

di mar 11, 2008 11:51

weer productief ATV dagje gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook direct maar even beurtje gegeven.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Giulia non originale, opaco arrancio "de nieuwe kui

ma apr 28, 2008 22:39

De nieuwe stoeltjes biggrin
Geen plug & play natuurlijk, moets nog wel mn stuenen die ik een paar weken geleden heb gemaakt los slijpen en een paar cm verder uit elkaar plaatsen. De bevestiging van de nieuwe stoelen staan n.l. 10 cm verder uit elkaar.
Ook is er maar erg weinig ruimte om de rechtse goed te plaatsen vanwege de smallere plek van de passagiers zijde, maar het is gelukt in een middagje :wink: en zie hier het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Giulia non originale, opaco arrancio "de nieuwe kui

do sep 11, 2008 23:50

Heeft erg lang geduurd maar ben begonnen aan mn TS blok.
Alles van het donorblok gehaald, motorschade was niet zoals ik had verwacht drijfstang door het blok maar lagerkap door het blok.
Meevaller ik heb nu 4 Nord 2.0 drijfstangen, nadeel de lagerkap is ook door mn carter gerammeld en moet ik dus een andere carterpan hebben en met bijbehorende oliepomp als het geen 2.0 carter wordt.
Jaja ik hoor jullie al roepen fotoooooooos
Het resultaat
Afbeelding
The missing link
Afbeelding
Het carter met afgebroken bout en kromme bout die zo uit de schroefdraad van het blok was gerukt+
Afbeelding
En het vliegwiel voor de vermageringskuur.
Afbeelding
Vanavond begonnen met het slopen van de 155 daar moest de kop en de injekkie af
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kop is er af zoals je kan zien nu nog de kabelboom, die ligt los tot het schutbord links. Zaterdag avond gaat die er verder uit.
Ben alleen nog op zoek naar een ontstekingsmodule die onder de Bobines gemonteerd zitten, er is er n.l. bij het demontage bedrijf waar de 155 gestald heeft gestaan een van de 2 af gejat.
En heeft er iemand van jullie een schema van de motronic compleet met computerpin nummers en aansluit omschrijving, zodat ik kan gaan knippen om alle overbodige zooi er af te halen, waaronder dus ook vooral alle milieuzooi.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 12, 2008 20:52

quote

En heeft er iemand van jullie een schema van de motronic compleet met computerpin nummers en aansluit omschrijving


moet je ff posten op het 155 tuning forum

daar heeft iemand het eea downloadbaar gemaakt, heb ik gezien en bekeken maar niet gedownload.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

zo sep 14, 2008 00:10

Zo vanavond nog een paar uur lekker kunnen sleutelen.
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

zo sep 14, 2008 00:33

Misschien heb ik nog zo'n ontstekings module liggen, anders weet ik nog een adres waar je die wel kan krijgen, voor weinig. De modules zijn trouwens voor zover ik weet gelijk voor alle 8v's.

Heb jij de 1.7 of 1.8 8v? Wat ga je met de rest van de onderdelen doen?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

zo sep 14, 2008 00:53

Heb een 2.0, de rest gaat weg
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

zo sep 14, 2008 01:01

sorry, ik dacht dat de 2.0 een aluminium luchtverdeelbak had.

Ik heb interesse in de koelvloeistof reservoir van de 155 als je die niet nodig hebt. En zie ik het goed dat er ABS op zit? (remolie potje zit hoog) ik weet niet meer precies hoe het bij mij zit.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

di sep 16, 2008 22:19

Voordat ik verder een ander topic ga hijacken, maar hier verder.
Kop vlakken, hoeveel mm mag hier maximaal af? Moet de 2 koppen nog naast elkaar leggen (vanavond waarschijnlijk) of de 75 en 155 kop hetzelfde qua hoogte zijn, verbrandingskamer bedoel ik dus..
Volgens de Alfa 75 Reparatur Anleitung is de Zilinderkopfhohe min i 134.5
Daar had ik niet eens aan gedacht, heb die van de 155 in PDF.
Daar staat "minimum permitted hight after facing 134.9mm

Even wezen meten, die hoogte is nu 135 mm, dus ga de kop maar gewoon niet vlakken en alleen de 1 mm langere nord drijfstangen ga monteren. en dan heel voorzichtig de eerste keer ga rond tornen.
Hoewel ik denk dat de minimum maat, wel een behoorlijke veiligheid heeft en gebaseerd is op normaal keurig gebruik.

Kan natuurlijk ook de kop eens "droog" monteren en de nokkenassen voorzichtig verdraaien met de zuigers in bdp en beetje klei op de zuiger en dan kijken hoeveel speling ik nog heb.
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op di sep 16, 2008 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

di sep 16, 2008 22:24

De vorderingen van vandaag,
blokje gecleaned en inlaat er af
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een beetje geluk, scheelt me toch heel wat werk, het gat in de krukas
Afbeelding
Noge een meevallertje, ziet er erg netjes uit.
Afbeelding
En even snel beetje gewreven met een doekje met wat olie er op.
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

di sep 16, 2008 22:50

Martin , ga je dit blok van de grond af opnieuw opbouwen ? In dat geval zou ik de bussen iig even borgen met een paar stukken pijp oid en een moer erop. Ander til je misschien ongewild de bussen op uit t blok en verbreek je de afdichting tussen koeling en olie.. :idea:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

di sep 16, 2008 23:23

Die 155 8v's zijn niet kapot te krijgen! ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 08:33

Hoewel ik denk dat de minimum maat, wel een behoorlijke veiligheid heeft en gebaseerd is op normaal keurig gebruik.

Kan natuurlijk ook de kop eens "droog" monteren en de nokkenassen voorzichtig verdraaien met de zuigers in bdp en beetje klei op de zuiger en dan kijken hoeveel speling ik nog heb.
Meet het droog na! Er zit een behoorlijke tolerantietrein in dat stuk dus vergeet die minimum maat.
Ik heb een blok (volledig orgineel!) hier liggen waar het heel krap zat aan de uitlaat zijde. Klep tikte kool afzetting van de de zuiger ergens in de cyclus.
Ttiming goed en de kop voldoet nog ruim aan de minimale hoogte!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 10:29

blokje is zeer netjes gecleand, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt (en waarmee)?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Projecten”