Jammer van de kofferdeksel en motorkap. De vorm van het helderblauwe gedeelte is inderdaad onlogisch als je er goed naar kijkt. Ook voor een reflectie vind ik trouwens. Maar het valt me op dat ik onder de blauwe streep een vouw zie. Met andere woorden, dit is gescanned drukwerk. Misschien komt het wel door een probleem bij het drukken.
Ondertussen is duidelijk geworden dat de DeA Giulia Carabinieri colore sperimentale niet klopt.
In ieder geval het koffeldeksel en waarschijnlijk ook de motorkap waren gewoon wit.
Over de lichte streep onderlangs de ramen is nog wat twijfel. Kan reflectie van het licht zijn dat door de oude fotoapparatuur wat vreemd wordt weergegeven. Of zou het een reflecterende strip zijn? In dat geval is de vorm wat onlogisch.
Ik krijg de indruk dat er in Italië mensen zijn (aanwezig op één van de fora die ik regelmatig bekijk) die het vrij precies weten, maar die om voor mij duistere redenen het vertikken om die kennis prijs te geven.
Kortom, het modelletje ziet er in deze kleurstelling best leuk uit, maar je koopt er geen waarheidsgetrouwe weergave mee van een stukje Alfa geschiedenis.
Hoe dan ook, dit nieuws schreeuw om ombouw van een bepaald modelletje