givebuzze
Member
Member

Giulia verdeler onderbreker (Magneti Morelli)

zo mei 22, 2005 22:33

Nogmaals een beginner vraag.

Een van mijn giulia's heeft een magneti morelli verdeler/onderbreker, met de vergroegingsgewichtjes boven de contactpunten zelf zoals op deze foto

Afbeelding

Voor ik het zaakje stuk maak graag even jullie ervaring hoe je deze gewichtjes eraf haalt voor het onderhoud van de punten etc... voor diegene die dit model herkennen, kan je misschien ook laten weten hoe je de as smeert (als dit nodig is met dit model).

Dank bij voorbaat voor jullie hulp
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Giulia verdeler onderbreker (Magneti Morelli)

zo mei 22, 2005 22:39

Gewichtjes er NIET afhalen. Kontaktpunten vervangen zul je zo mooeten doen, of, gemakkelijker: door de verdeler er even in zn geheel af te pakken, maar dat zou ik niet doen als je niet weet hoe je em terug moet zetten en als je niet weet hoe je het onstekingstijdstip afstelt. :wink:
Smeren van het verdelerasje is door Marelli niet in voorzien. :shock:

Zet er gewoon electronische onsteking op, dan ben je van die zooi af.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

givebuzze
Member
Member

RE: Giulia verdeler onderbreker (Magneti Morelli)

zo mei 22, 2005 23:02

Dank bij deze @@, ik kan wel de verdeler eraf halen, en kan de ontsteking wel instellen, maar wou het mezelf niet zo moeilijk maken :-) Hoe zet je dit dan om naar elektronische ontsteking? In mijn avondcursus automechanica hebben we nog maar gesproken over dit type (wat voor mij in dit geval wel ideaal is...) . Heb je dan geen ander sensor of zo nodig voor een elektronische? Iemand die hiervoor een kant en klare oplossing heeft?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Giulia verdeler onderbreker (Magneti Morelli)

zo mei 22, 2005 23:07

Dank bij deze @@, ik kan wel de verdeler eraf halen, en kan de ontsteking wel instellen, maar wou het mezelf niet zo moeilijk maken :-) Hoe zet je dit dan om
[..]

Adios, JR

Terug naar “Algemene Technische vragen”