Gebruikersavatar
Diavola
Member
Member
Berichten: 230
Lid geworden op: wo dec 07, 2005 19:34
Locatie: groningen

RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 09:49

??????????????????????????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
verleden 75 1.8 1988 - 33 1.7 ie 1992 - 155 1.8 TS 8v WB 1995 - 156 1.8 16v 1999

Heden 156 1.8 16v sw 2003
scarb 543 artc 100

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 09:52

Dat zijn niet de originele BTCC spoiler verhogers.
Tijdens Spettacolo met een Engelse groep gesproken die op zoek waren naar de originele verhogers zoals wij die hebben op Serge zijn raceauto, en niet die versie van die op e-pair staat, want die hebben ze al en dat zijn ze niet volgens hun.
De set van Serge is door hun en vele anderen tot in den treure gefotografeerd, die zullen wel nagemaakt gaan worden.

Maar hier zijn de echte gemonteerd.

Afbeelding


Nee, de spoiler verhogers zijn uitsluitend gemaakt voor/door Alfa Corse. Deze verhogers werden ook niet gehomogoleerd in het BTCC, waardoor de 155's gediskwalificeerd werden door klachten van oa. Rick Rydell van de Ford Mondeo BTCC. De 155's hebben toen de "normale" formula Spoiler of Silverstone spoiler moeten plaatsen.


Kan ook wel in dit topic, denk ik, klopt het dat de formula (dus met 33 spoiler) standaard geleverd werd met de spoiler verhogers?
Net zoals de voorspoiler er los werd bijgeleverd, puur en alleen om hem gehomologeerd te krijgen voor het BTCC.
Zoja wie kan me aan die beugels helpen of weet hoe er aan te komen.
http://alfa155.org/forum/viewtopic.php?t=20267

Kennelijk is in Engeland elke Alfa dealer in staat om via ePer onderdelen bij Alfa Corse te bestellen.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Richard
Member
Member
Berichten: 169
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:35

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 10:41

Afbeelding
Foto: ©2006 Registro olandese Alfa 155 Q4.

Grande (960 x 720)
Motorschade?
Hele oude foto, is de oude Q4 van Paul. ( thans van Sieger )

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 10:50

??????????????????????????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat is een prototype voor de 155SW, hij is helaas nooit in productie genomen. Ze hebben er een Q4 voor genomen en die omgebouwd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 11:04

Dat zijn niet de originele BTCC spoiler verhogers.
De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
klopt het dat de formula (dus met 33 spoiler) standaard geleverd werd met de spoiler verhogers?
Bij de Silverstone werden door Alfa Romeo spoilerverhogers geleverd, de echte, voor de Silverstone. Die zijn kennelijk niet of nauwelijks door dealers gemonteerd of meegegeven aan de eindklanten. Of het bij de Formula ook zo was is me nog niet duidelijk. De Formula is in feite dezelfde auto op het logootje na, maar werd in andere landen geleverd dan de Silverstone.

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 12:11

Dat meen je niet? Ik dacht dat een BTCC 155 zo bij de dealer stond en met kenteken rond reed en dat Tarquini met een straat auto kampioen is geworden.
Je zou mij, en velen met mij, een groot plezier doen om alle technische specificaties van de 155 BTCC minitieus weer te geven, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer allemaal anders is.


De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 22:56

Dat meen je niet? Ik dacht dat een BTCC 155 zo bij de dealer stond en met kenteken rond reed en dat Tarquini met een straat auto kampioen is geworden.
Je zou mij, en velen met mij, een groot plezier doen om alle technische specificaties van de 155 BTCC minitieus weer te geven, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer allemaal anders is.


De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
Ik ben geen grote deskundige op het gebied van de racing historie van alfa-romeo, maar het stukje wat jij citeert, heb ik letterlijk zo gehoord van iemand op een ARTC155 dag. Het was bij Tiems en Nijboer, naast een D2 auto die daar tentoongesteld werd. Het was een jaar of 2, 3 geleden geloof ik. Hij was wat korter dan ik ben, een paar jaar ouder en z'n dochter van een jaar of 14 was ook gek van de alfa 155. Hij vond zichzelf nogal een deskundige op dit gebied. Misschien ken je hem wel, zo groot is het wereldje toch niet? Of liep die persoon nou onzin te verkopen en weet ie er niets van af?

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

za sep 20, 2008 22:58

Dat meen je niet? Ik dacht dat een BTCC 155 zo bij de dealer stond en met kenteken rond reed en dat Tarquini met een straat auto kampioen is geworden.
Je zou mij, en velen met mij, een groot plezier doen om alle technische specificaties van de 155 BTCC minitieus weer te geven, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer allemaal anders is.


De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
:shock: Meen je dat Hilbert?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 18:11

@ Whizz

Ik was toen ook op de 155 registerdag. Daar stond toen de Alfa 155 STW van Paul Nieuwenhuis met volgens mij ernaast een APP racing motor. Als je toen goed had geluisterd naar de uitgebreidde uitleg die toen werd gegeven door Hilbert, dan had je kunnen weten dat de 155 STW zoals hij er nu bij staat niets te maken heeft met de BTCC 155.

De 155 STW van Paul Nieuwenhuis heeft voor een groot deel carbon carrosserie delen, maar de 155’s van toen waren gewoon volledig van staal.

Dus ik weet niet wat je bedoelt allemaal??

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 19:42

Ook al waren ze van goud, er werd naar een setje voor een Formula gevraagd. Om dan ineens met een BTCC verhaal aan te komen en een plaatje van een auto die en geen echte Formula en geen echte BTCC auto is, is vragen om commentaar. Dan maakt het niet meer uit of er nou echte BTCC ventieldopjes, stickers of wat dan ook op die auto gemonteerd is. Misschien dat een detail-foto van de verschillen meer op z'n plaats was als het verschil tussen de straatversie en de circuitversie benadrukt moest worden?

RaydeJee

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 21:56

Sorry LENZ, ik kan je er niet aan helpen. Succes met zoeken.

Hier nog een plaatje van de houders die LENZ zoekt, 2de auto in beeld linksvoor. Het baaarrrsst van de spoilers hier, ik vind die 155 zonder spoiler ook wel mooi. :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
michaelbaken
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: ma dec 04, 2006 12:32

RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 21:59

die auto is wel mooi zonder spoiler,alleen de eigenaar is zo`n kwal. :wink: :lol:

RaydeJee

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 22:04

die auto is wel mooi zonder spoiler,alleen de eigenaar is zo`n kwal. :wink: :lol:
Ik zal je op je woord moeten geloven. :twisted:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 22:05

Ik vind een 155 zonder verknoeier ook mooier 8)
It's not easy, being green (kermit)

RaydeJee

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

zo sep 21, 2008 22:27

Ik vind een 155 zonder verknoeier ook mooier 8)
:thumbs:
Ik vind het alleen opgaan voor een SB. Een WB vind ik doorgaans mooier met een spoiler, uitzonderingen daar gelaten.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”