??????????????????????????
http://alfa155.org/forum/viewtopic.php?t=20267Nee, de spoiler verhogers zijn uitsluitend gemaakt voor/door Alfa Corse. Deze verhogers werden ook niet gehomogoleerd in het BTCC, waardoor de 155's gediskwalificeerd werden door klachten van oa. Rick Rydell van de Ford Mondeo BTCC. De 155's hebben toen de "normale" formula Spoiler of Silverstone spoiler moeten plaatsen.
Kan ook wel in dit topic, denk ik, klopt het dat de formula (dus met 33 spoiler) standaard geleverd werd met de spoiler verhogers?
Net zoals de voorspoiler er los werd bijgeleverd, puur en alleen om hem gehomologeerd te krijgen voor het BTCC.
Zoja wie kan me aan die beugels helpen of weet hoe er aan te komen.
Kennelijk is in Engeland elke Alfa dealer in staat om via ePer onderdelen bij Alfa Corse te bestellen.
Hele oude foto, is de oude Q4 van Paul. ( thans van Sieger )Motorschade?
Dat is een prototype voor de 155SW, hij is helaas nooit in productie genomen. Ze hebben er een Q4 voor genomen en die omgebouwd.??????????????????????????
De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.Dat zijn niet de originele BTCC spoiler verhogers.
Bij de Silverstone werden door Alfa Romeo spoilerverhogers geleverd, de echte, voor de Silverstone. Die zijn kennelijk niet of nauwelijks door dealers gemonteerd of meegegeven aan de eindklanten. Of het bij de Formula ook zo was is me nog niet duidelijk. De Formula is in feite dezelfde auto op het logootje na, maar werd in andere landen geleverd dan de Silverstone.klopt het dat de formula (dus met 33 spoiler) standaard geleverd werd met de spoiler verhogers?
De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
Ik ben geen grote deskundige op het gebied van de racing historie van alfa-romeo, maar het stukje wat jij citeert, heb ik letterlijk zo gehoord van iemand op een ARTC155 dag. Het was bij Tiems en Nijboer, naast een D2 auto die daar tentoongesteld werd. Het was een jaar of 2, 3 geleden geloof ik. Hij was wat korter dan ik ben, een paar jaar ouder en z'n dochter van een jaar of 14 was ook gek van de alfa 155. Hij vond zichzelf nogal een deskundige op dit gebied. Misschien ken je hem wel, zo groot is het wereldje toch niet? Of liep die persoon nou onzin te verkopen en weet ie er niets van af?Dat meen je niet? Ik dacht dat een BTCC 155 zo bij de dealer stond en met kenteken rond reed en dat Tarquini met een straat auto kampioen is geworden.
Je zou mij, en velen met mij, een groot plezier doen om alle technische specificaties van de 155 BTCC minitieus weer te geven, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer allemaal anders is.
De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
Meen je dat Hilbert?Dat meen je niet? Ik dacht dat een BTCC 155 zo bij de dealer stond en met kenteken rond reed en dat Tarquini met een straat auto kampioen is geworden.
Je zou mij, en velen met mij, een groot plezier doen om alle technische specificaties van de 155 BTCC minitieus weer te geven, want ik ben erg benieuwd wat er nog meer allemaal anders is.
De hele BTCC auto is wat anders dan de Formula of de Silverstone, dat is geen vergelijking. Er zit op de dakplaat en wat kleine onderdeeltjes na bijna geen enkel onderdeel op de BTCC auto dat ook op de Formula of de Silverstone gemonteerd werd.
Ik zal je op je woord moeten geloven.die auto is wel mooi zonder spoiler,alleen de eigenaar is zo`n kwal.
Ik vind een 155 zonder verknoeier ook mooier