155

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: 155

wo sep 24, 2008 20:26

Ik heb blijkbaar een zeldzame 155. Wat ik allemaal aan roest tegenkom op de bodem, alle kriksteunen, bevestigingspunten achterste subframe, bevestigingssteun tank, bodemplaat net naast de dorpels aan beide zijden, voorste deel van langsliggers (net achter het front), beide kokers waar de bumper aanhangt (voor de voorwielen), achter de linker voorpoot waar de remleiding vast zit en nog meer plekjes op de bodem en onderdelen, word ik niet vrolijk van :cry:
Op maandagochtend werden er ook ALfa's gemaakt in de fabriek ;)
Maar ondanks de goede antiroest maatregelen, roest de 155 helaas op hele vreemde plaatsen. Er zijn een paar opmerkelijke plaatsen voorbij gekomen waar een enkele 155 last van heeft, gelukkig valt het in het algemeen allemaal heel erg mee.

Groetjes,
Marc
7 juni 1995 was een woensdag....

Savali achterkleppen willen ook wel roesten :wink:

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: 155

wo sep 24, 2008 21:06

Savali achterkleppen willen ook wel roesten :wink:
Dat is een understatement :!: Ik heb twee kleppen met deze verschijnselen :?
Iemand eentje over nemen :?: Heeft jouw Alf 155 ook gegarandeerd roest :blue_lol:

:jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: 155

wo sep 24, 2008 21:26

roest op een 155 is een vrij zeldzaam fenomeen, dan heb je in de meeste gevallen al de maken met een slecht herstelde schade.
Ik heb blijkbaar een zeldzame 155. Wat ik allemaal aan roest tegenkom op de bodem, alle kriksteunen, bevestigingspunten achterste subframe, bevestigingssteun tank, bodemplaat net naast de dorpels aan beide zijden, voorste deel van langsliggers (net achter het front), beide kokers waar de bumper aanhangt (voor de voorwielen), achter de linker voorpoot waar de remleiding vast zit en nog meer plekjes op de bodem en onderdelen, word ik niet vrolijk van :cry:

Zo'n zwarte anti-steenslag laag lijkt heel mooi, maar als die uitdroogt en niet wordt bijgewerkt, gaat er vocht achter zitten met roest tot gevolg.
Wordt er soms moedeloos van.
Jouw auto was verkeerd opgekrikt waardoor de naden tussen de bodemplaat en de kokerbalken open waren gebarsten, ik heb de onderkant gezien toen ie op de brug stond. Als je dat inderdaad niet bijwerkt en corrigeert trekt het overal naar toe. Die balkjes waar je voorbumper aan hangt gaan ook gelijk rotten als iemand een keer de bumper goed op een stoeprand of zo klapt en er komt een knikje in. Die zijn min of meer gemaakt om makkelijk te vervangen te zijn, dus op zich viel het nog mee. :)

yana artc37
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 20:28
Locatie: Goeree

RE: 155

za okt 18, 2008 10:55

Voornaamste roestpunten: spiegelranden, wielkastranden achter, voorruit(hard geworden rubber). Vnl bij SB idd kofferbak in de hoek. Onderkant: de afwateringsgaten als deze dicht gesmeerd zijn (logisch), tankbanden. Dat kriksteunen wat roesten is normaal. Als je deze gebruikt beschadigt de lak en krijg je dus roest. Balk onder radiateur.
Valt dus réuze mee!
Verder gevoelig: lambdasonde, ruitewissers (haperen), brandstofpomprelais, draagarmen (óók achter!), handremkabel vastgeroest(hangt naar beneden, blijft water in staan), achterremmen vast, haperende electrische ramen en spiegels, afbrekende deurhendel.(buitenkant), halen in toeren.(niet erg).
Bij de 16v's ook: nokkenas sensor, BDPsensor.
Let wel, onderdelen voorziening wordt rap minder vd 155! Ze zijn inmiddels ruim >10jr!
Oja, rode SB zonder blanke lak worden ook ráp roze.. :lol:

Ik zou idd geen 1.7 nemen, maar 1.8 of 2.0. Ook ivm latere verkoopbaarheid.
8v's:
+ oerdegelijke blokken, meer koppel dan 16v's, geen distrib riem, goedkopere bougies
- wél kleppen stellen

16v's:
+ meer pk's uit te halen door meer kleppen, geen kleppen stellen
- gevoeliger (bdp, nokkenas sensor ed), distrib riem, dure bougies

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: 155

vr okt 24, 2008 12:38

Nog een paar horror foto's
Dit is niet de mijne. Dit exemplaar heeft bij de tankdop net iets meer roest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: 155

vr okt 24, 2008 13:47

Oei, dit valt onder de categorie horror met roest.
Dit is te verwijten aan de kit die uitdroogt en de kieren niet meer goed afdicht.
Komt helaas op veel plaatsen voor, mijn 97'er WB heeft er ook al last van.
Niet zo zeer bij de tankdop, wel de binnenzijde van de rechter kokerbalk (nieuw
stuk inlassen in de bodemplaat), en de hoeken van de kokerbalk net voor de achterste wielkasten.
Heb hier en daar de kit al weggehaald en opnieuw gekit met nadenkit van 3M
en er vervolgens weer een laag verse tectyl overheen gezet.
Meteen het plaatwerk, waar nodig , kaal gemaakt en behandeld met zinkprimer.
Bij mijn reserve wielbak moet zelfs een stuk plaatwerk vernieuwd worden.
Er zit veel verschil betreffende de hoeveelheid roest per type.
Zo had mijn SB uit 1993 helemaal niets geen roest, mijn SB uit 1995 had roest aan
het binnenscherm, die ovaaltjes achter de veerpoten, binnenscherm rechtsachter vlak bij de
tankdop.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”