bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: prodrive brera s

wo mei 28, 2008 15:08

De Brera staat op een ingekort 159 onderstel en de consequentie is dat de Alfa Brera niet zal concurreren met andere, van sedanmodellen afgeleide coupes, maar met auto's als de BMW Z4 en de Nissan 350Z. Een strijd die de relatief zware Alfa Brera met zijn dwars voorin geplaatste benzinemotor niet zal kunnen winnen. Al met al een gemiste kans. Wat Alfa Romeo had moeten doen is gewoon het langere onderstel van de Alfa Romeo als uitgangspunt nemen. Dan heb je een 4-zitter en zou het een respectabele concurrent zijn geweest voor auto’s als de BMW 3 Coupe, Mercedes en de Volvo C70. Nu is het vlees noch vis.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

wo mei 28, 2008 20:12

Als de eis is na 1500 km uitgerust de auto uitstappen pak ik de GTA. Zo'n supercoole reiswagen, ben er nog niet moe uit gestapt 8)
De Brera kun je prima schakellui rijden, als ze eenmaal in de 3e versnelling zit maalt ze nergens meer om en spuit vooruit!!
In de Brera krijg ik na 300 km wel een enorme blikken je weet wel, als bijrijder wel te verstaan. Maarja zitvlees heb ik ook niet echt :lol:

Het is eigenlijk gewoon een luxe coupé en daarom vind ik hoe de Brera zich misdraagt op het circuit niet zo heel erg boeiend, daar is ze niet voor gemaakt [-X

De reden dat ik op dit topic reageerde is dat het me ergert dat hier mensen van alles over de Brera zitten te beweren terwijl ze er nog nooit een km in gereden hebben en al hun wijsheid uit autoblaadjes en tv-programma's halen.
Het is gewoon een superfijne coupé en ze rijdt als een luxe coupé, zelfs wel een stukje sportiever dan je van een luxe coupé mag verwachten.
Als je sportief wilt rijden koop dan een Supertje als je comfortabel en snel wilt zijn met een lekker Alfa-muziekje dan is de Brera een fijne wagen.
We hebben nog geen dag spijt van onze aankoop en ze gaat ook niet vroegtijdig weg.
Ik voer niet voor niets mn onderschrift onder mn postings :P
Je geeft het eigenlijk zelf al aan Anke. :wink:

Als je de GTA prefereert als reislimo, zal een GT dit met een nagenoeg zelfde onderstel beter benaderen dan een Brera.
Uiterlijk is een kwestie van smaak. De Brera is erg fraai en de GT dat op zijn manier ook weer. Het is gewoon jammer dat Alfa zijn eigen auto's zit op te vreten ( de GT 3,2 in dit geval) Dit was niet nodig geweest als de Brera zich meer had onderscheiden van de GT en dus, als Bert al aangaf meer binnenruimte had gehad OF een betere benadering van de ongeevenaarde 350 Z was geweest, wat gewoon een beter doordachte auto is voor hetzelfde geld, maar alleen geen Alfa.
De Brera zit bij mij alleen een beetje tussen de oren als een teleurstelling. Niet dat ik er ooit een zou (kunnen) aanschaffen, maar het prototype was zo geweldig dat de feitelijke uitvoering mij altijd een beetje teleur blijft stellen.
Geen reden om je te ergeren lijkt me :wink: En niemand hier heeft beweerd dat alleen de "wijsheid??" enkel en alleen uit blaadjes komt.
Wat mij wel verbaast is het feit dat de Brera meer niet ex- Alfa rijders trekt. Dat is gewoon opmerkelijk, maar ook een goede zaak. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Anke

RE: prodrive brera s

wo mei 28, 2008 21:50

Aan @@: Ik ergerde me ook niet zo zeer aan jouw commentaar maar aan een paar andere die gelijk weer beginnen.
De Brera is net zo'n p*spaaltje aan het worden als de 145 destijds en dat stoort me gigantisch :evil: want het zijn allebei hele fijne auto's.
Allebei trekken ze dus ook niet-Alfarijders toch in een Alfa :P En hopelijk zoals bij mij is gebeurt, blijven deze mensen dan ook Alfa rijden.
Wij zijn heel erg verliefd geworden op de Brera bij ItalDesign, dat was niet het prototype dat daar stond maar gewoon een klomp plastic op een paar balken.
Wij zijn op de Brera die nu hier voor de deur staat net zo verliefd als op die klomp destijds in Turijn. Het prototype vond ik heel ordinair en die vleugeldeuren werken niet echt handig in de praktijk.
Maar goed onze keuzes liggen dus altijd onder vuur hier op het forum, misschien ben ik dan wel geen echte Alfist :roll:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

wo mei 28, 2008 23:37

Maar goed onze keuzes liggen dus altijd onder vuur hier op het forum, misschien ben ik dan wel geen echte Alfist :roll:
Een heel onjuiste conclusie, maar dat weet je zelf denk ik ook wel 8)

Ik heb ooit eens op dit forum gezegd dat de Brera teleurstelt. En die mening ben ik nog steeds toegedaan. Waarom?

Twee redenen:
1. De flagrante onzin die Alfa verspreidde door te stellen dat DE Brera (het Giugiaro prototype van 2002 dat destijds insloeg als een bom en door vriend en vijand weergaloos werd gevonden) in productie zou gaan, terwijl 'we' werden getrakteerd op een 159 Coupé die alleen maar van een afstandje op de oer-Brera leek en minimaal twee cilinders minder had. Dat soort praatjes ben ik allergisch voor en neem ik Alfa erg kwalijk.
2. Het feit dat de Brera in vrijwel alle vergelijkende tests het aflegt tegen de concurrentie, waarbij steevast in de conclusie het gewicht wordt aangehaald. Is dat erg? Aan de ene kant niet. Als je de Brera rijdt zit je je vast niet continu te realiseren dat een of andere autojournalist de voorkeur gaf aan een ander merk. Zeker niet als in zo'n vergelijking de auto's continu op de limiet worden gereden, dat doe je zelf waarschijnlijk maar af en toe. Ik vind het wel kwalijk vanwege het effect op het imago van Alfa. Het is niet de auto die een nieuwe standaard zet (zoals de GT wel deed).

En tóch... iedere keer als ik een Brera zie, ook al heb ik weinig op met moderne auto's... denk ik : WOW!

Hij heeft in mijn ogen wél uitstraling en wat voor één...

Zou ik zelf moeten kiezen tussen Brera en GT, zou ik voor de laatste gaan. Gewoon omdat ik me er meer in thuis voel als ik er in stap.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: prodrive brera s

di jun 03, 2008 10:00

http://www.breras.co.uk/

De officiele site
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
pietrobq4
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 19:56
Locatie: Kalenberg.

RE: prodrive brera s

do jun 19, 2008 20:05

Wat een discussie, ik neem aan dat alle criticasters min. 500 km in een Brera hebben gereden daar je anders moeilijk een oordeel kan hebben. Ik rijdt nu twee jaar in een AR Brera 3.2 V6 Q4 met full opties en ik niet anders zeggen, een heerlijke fijne en snelle wagen. Heb er nu bijna 60.000 km op zitten. Het is een 2 persoons auto, maar daar heb ik bewust voor gekozen. :shock:

Verbruik is prima te regelen, bij ''normaal'' gebruik op de autoweg, cruise op 130 km, een verbruik van 1 : 9 km. Prima in mijn ogen. Banden idem, er liggen Pirelli Pzero Nero 235/45/ ZR 18 onder die ruim 45.000 km meegaan. Lange einde rijden geen enkele probleem 500 of 1000 km of langer. Je zit er prima in, ben zelf 1.86 lang en behoorlijk zwaar 120 kg. ( moest nog wat gewicht bij). Circuit rijden, dat gaat zeer behoorlijk vorig jaar 3 kwartier op SSAR in Assen gereden. 8)

Ik heb proefgereden in 350Z, zenuwachtige wagen, Crossfire, nog compacter, maar was en ben verliefd op de Brera. Gelukkig worden er weinig van verkocht, kom er zelden één in het wild tegen, alleen de rode van BOR. Er hebben al diverse septische Alfisten achter mijn Brera-stuur gezeten die daarna toch een andere toon aansloegen dan voor de rit over b.v. de Afsluitdijk. Wil je een keer rijder schiet me maar aan. Ik kan niet anders zeggen ze is haar investering dubbel en dwars waard, ik wil gedwoon lekker betrouwbaar rijden en niet sleutelen. ( kan ik niet eens ). :oops:

Laat het goed gaan ! :D
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: prodrive brera s

vr sep 26, 2008 19:56

Prodrive Brera S?? Helemaal niet slecht.
Natuurlijk wel in hoge resolutie bekijken.
Just love that car.

Nog eentje dan, om het af te leren.

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: prodrive brera s

vr sep 26, 2008 21:20

:evil: Ik erger me steendood! Op de manier hoe dat er gereageerd wordt op de nieuwe modellen van Alfa,
de 159, Brera,Spider , zijn volgens hier opels :x
De Mito kan hier precies ook niet veel goeds doen!
IK BEN ALFA ROMEO LIEFHEBBER EN HEB RESPECT VOOR MIJN MERK :!:

Overlaatst met 2.4 JTD Spider gereden, WAOW!!! Kapje open ,luisteren naar het geronk van de vijfcilinder kippevel!!!
Is echt luxewagen met exotische looks!! noem me een merk die me het zelfde bied :?:

Als julie die 350Z zo geweldig vind dan moet je maar veranderen van merk!
Binnen 10 a 20 jaar zul je er nog achter zoeken naar een Brera! want hij wordt ZWAAR onderschat!
Er zijn hier die zelf de Arna een kans geven!

jullie lezen teveel automagazines, die kakken ook altijd op Alfa s! Alles wat volgens hun uit Duitsland komt wint de test op voorhand :x

In plaats daarvan maak eens een testrit met een159 ,Brera of Spider ,en je zult zien voor dagdagelijks gebruik zijn ze meer dan geweldig!

Een Alfa blijft altijd iets speciaals, overal waar ik kom krijg ik meestal positieve opmerkingen over mijn 159 (looks ,afwerking)
Vroeger zeiden ze dat Alfa blik was ,als je een deur dichtsloeg enzo,
awel ik voel me veilig als ik mijn kluisdeur dichttrek!
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: prodrive brera s

vr sep 26, 2008 21:44

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Afbeelding
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: prodrive brera s

vr sep 26, 2008 23:24

Wat een heerlijk verfrissend geluid hier van Anke en van Dirty3. Ik erger me ook vaak aan het gevit op de 145's, de 159's, de diesels, de voorwielaandrijvers en noem het maar op. Ieder zijn Alfa-meug en laten we elkaars voorkeuren niet proberen onderuit te halen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: prodrive brera s

za sep 27, 2008 01:20

mwa, op de discussie wat leven in te brengen:

Ja, ik ben ook alfa liefhebber maar voor de liefhebbers van alfa bied alfa niet meer de juiste auto's

Alfa stond vroeger voor NIET zware auto's, apart design en veel pk's uit een relatief kleine motor tov de concurrentie... (denk aan een 75TS, 146pk uit een 2ltr of een 33QV met 132 pk uit een 1.7, etc)
Wat we nu de laatste tijd krijgen zijn bloedmooie wagens die te zwaar zijn en te weinig pk's hebben!

Alfa heeft dit ook nu in de gaten, daarom nu al die plannen om de opvolgers van de successen (die dus vooral te danken zijn aan het bloedmooie design) minder zwaar te gaan maken!
Nu nog hopen dat ze met een super motor komen om hun achterstand ( ja helaas) tov de concurrentie weer in te halen....
Ze hebben niet voor niets de halve-semi opel motor weer van de baan te doen, toch??


Voordat het een uit de hand lopende discussie wordt, dit is mijn mening natuurlijk :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: prodrive brera s

za sep 27, 2008 01:38

Ja, ik ben ook alfa liefhebber maar voor de liefhebbers van alfa bied alfa niet meer de juiste auto's
Alle respect voor jouw mening natuurlijk, maar dit is nou precies waar de schoen wringt. Waar staat gedefinieerd dat je alleen een Alfa liefhebber kan zijn als je een liefhebber bent van jaren 60-80 Alfa's? Heb je in de gaten dat je zojuist een goed deel van de liefhebbers op dit forum hebt bestempeld tot mensen die kennelijk geen echte Alfa liefhebber kunnen zijn ?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: prodrive brera s

za sep 27, 2008 13:10

Ik ben een echte Alfa liefhebber, ik sta op en ga slapen met Alfa , bij wijze van spreken!
Elk model waardeer ik , van roestig Sudje,Alfa 155 tempra tot de Brera obesitas :)
Ik rijd even graag in mijn oud 33tje als in mijn 159 ,allebei rijden ze en stralen ze iets uit zoals alleen een Alfa dat kan!

Een Alfa zoals vroeger die zullen nooit meer gemaakt worden! (en komaan zo perfect waren die ook niet ze! dat is nostalgie)
900 kilo azu een 150 pk dat is verleden tijd! Een auto moet vandaag 5 sterren hebben en milieu en botsvriendelijk zijn,
en dat weegt door! de Mito weegt ook al 1200 kg
Elk automerk moet mee met zijn tijd en overal wordt er uit gewisseld van motoren ,onderstellen en onderdelen
dat is de moderne tijd, kostenbesparend heeel belangrijk voor een merk als Alfa die altijd wel een beetje in geldnood zitten!
Een nieuwe benzine motor ontwikkelen kost veel geld ,en je geraakt het aan de straat stenen niet kwijt !
Want het is al diesel vandaag dat verkoopt in die klasse (147 ,159 totzelf de Brera en de Spider)

Maar ja het kan goed zijn dat binnen enkele jaren hier tegen dan de fanatieke 159,Brera en Spider rijders,
zullen zitten kakken op mijn nieuwe Alfa Romeo hybride :schrik: :wink:
Sorry maar dat is de toekomst :!: En mijn toekomst is azu ongeveer om de 4 jaar een nieuwe Alfa Romeo,omdat ik denk aan de toekomst van Alfa Romeo :!:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: prodrive brera s

za sep 27, 2008 13:37

Precies!
Waar het om gaat is dat de hybride Alfa, wanneer die komt, zich als Alfa Romeo weet te onderscheiden van andere hybride auto's. Niet dat hij nog steeds 900 kilo weegt en BWRAOAOAOAOAOAP doet.
Grappig eigenlijk hoe de mensen die alleen de Giulia-achtigen echte Alfa's vinden zichzelf voor de gek houden. Alfa was de Ferrari van de jaren 30 met prachtige wagens als de 8C 2300's en 8C 2900's. Pure stijl, schoonheid en snelheid. En onbetaalbaar. Daarbij kan de Giulia van 30 jaar later nog niet in de schaduw staan! Hoezo echte Alfa? Waarom zou een Giulia dan wel een echte Alfa kunnen zijn en de Brera van weer 30-40 jaar later niet?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

za sep 27, 2008 14:27

Precies!
Waar het om gaat is dat de hybride Alfa, wanneer die komt, zich als Alfa Romeo weet te onderscheiden van andere hybride auto's. Niet dat hij nog steeds 900 kilo weegt en BWRAOAOAOAOAOAP doet.
Grappig eigenlijk hoe de mensen die alleen de Giulia-achtigen echte Alfa's vinden zichzelf voor de gek houden. Alfa was de Ferrari van de jaren 30 met prachtige wagens als de 8C 2300's en 8C 2900's. Pure stijl, schoonheid en snelheid. En onbetaalbaar. Daarbij kan de Giulia van 30 jaar later nog niet in de schaduw staan! Hoezo echte Alfa? Waarom zou een Giulia dan wel een echte Alfa kunnen zijn en de Brera van weer 30-40 jaar later niet?
Groot gelijk, net als Dirty3 :wink: Men zou beter de nieuwere modellen wat meer toejuichen...want zoals al gezegd, dat is de toekomst van Alfa. En hoe jammer het hier velen ook vinden, die modellen worden steeds anders dan vroeger! Moet ook als we binnen 20-30 jaar nog in alfa willen rijden :wink: De nadruk zal dan inderdaad op hybride wagens liggen...en wie weet zelfs op auto's die door de zon aangedreven zijn :D . Want leuk of niet, er zal een dag komen dat er geen drup benzine meer uit die stations komt :wink: (en zal geen 100 jaar meer duren). Dus vind ik dat je moet open staan voor veranderingen als liefhebber. (Tot zo kort mijn mening :D )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”