Voor mij absoluut in positieve zin...In positieve of negatieve zin ?De lol zit hem in het weggedrag (NIET te vergelijken met enige andere Alfa)
Een 1300 Spider is natuurlijk al een redelijk strak sturend karretje (kortste wielbasis uit de 105 serie) maar mist een dak om het geheel echt stijf te maken...
De JZ heeft dat dak wel en dat voel je goed... De JZ stuurt NOG strakker...
Voeg daarbij het relatief lage gewicht van 930 KG, de extreem korte overhang voor en achter (goed voor de concentratie van het zwaartepunt in het midden van de auto), de lage bouw, het kleine frontaal oppervlak, de CW waarde en je krijgt een zeer levendig, extreem leuk sturend karretje.
De Siluro is een leuk prototype om toe te voegen aan de Zagato / Michelotti controverse want de Siluro is uit 1968...
Het wordt steeds aantrekkelijker om een met Spada te gaan praten....
Kan ik me helemaal in vinden... Ga er voor het gemak dan ook van uit dat het dezelfde auto is...Aan de maisvelden te zien, en de fabriek op de achtergrond, vermoed ik dat deze auto dezelfde is als de foto van het interieur een stukje naar boven. Ook al blijven het italianen, ze zullen vast niet de verschillende auto's naar hetzelfde plekje hebben gereden om foto's te maken.
Er schijnen zichtbare verschillen te zijn tussen de Zimps, zal eens kijken of ik ze op een rijtje krijg...