ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Imola: Ferrari on his way back?

ma mei 23, 2005 23:17

7 vette jaren..............7 ma....e jaren??
7 x wereldkampioen.......dan wordt het ook wel erg moeilijk om dat voor de 8ste keer te presteren.

echter Michelin heeft momenteel de beste band, logisch want ze hebben 7 teams op hun banden rijden........
Bridgestone heeft maar 1 topteam op hun banden rijden........ dan heb je al snel een achterstand..... en niet zeggen dat Ferrari het meeste getest heeft want ze hebben minder getest dan alle 7 michelin teams bij elkaar....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 24, 2005 12:01

Er is niks mis met de Ferrari en met de banden...OK, de banden zijn lek gegaan maar dat
is ook andere teams overkomen maar Ferrari staat in de spotlight en de journalistiek leeft
op incidenten, geruchten wat niets met sport te maken heeft. Wordt men getrakteerd op
geruchten dat MS te oud is, onvrede binnen team, Bridgestone heeft het man op man
gevecht met Michelin verloren etc. Slaat nergens op.
Ik zie Ferrari alleen matig kwalificeren maar in de race kan de Ferrari ronden na ronde
enorme snelle tijden noteren. Volgens mij hebben andere teams een auto gebouwd die
beter is in kwalificatie maar de Ferrari is beter in de race. Zij laten in begin van de
race wat liggen maar overall is het nog steeds de beste auto. Als de race 10 ronden langer zou duren, zou Ferrari nog meer kans hebben.

Raikonnen is naar mijn mening de enige coureur die roet in de pasta kan gooien. Vorig jaar
heeft hij een geweldige prestatie neergezet op Spa, de race die MS zeer graag wilde
winnen. MS heeft dit seizoen ook minder mazzel. Rijder die voor je spint, versnellingsbak die
een keer stuk gaat en een geweldige kwalificatieronde op Imola maar ietwat ongelukkig.
Zonder mazzel is het ook wat lastiger....MS had vroeger altijd alles net mee.
Ik heb hem vaak de auto zien verliezen maar op het laatste moment kreeg hij de auto weer
in het juiste spoor en kon zijn race vervolgen. Of hij heeft het geloof dat het uiteindelijk ged komt en grijpt direct in mocht de tractie terugkomen of het is wel een beetje mazzel.
Bij contact op de baan met andere deelnemers kon hij de race alsnog uitrijden en stond de andere deelnemer met kapotte wielophanging.
In voorgaande jaren pakte het allemaal net gunstig uit.

Toch is het leuker om MS op plek 8 te zien starten i.p.v. pole position en de race leiden
van start tot finish. Als Rossi iedere race zeer goed zou vertrekken, is het ook weinig
enerverend.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Imola: Ferrari on his way back?

di mei 24, 2005 12:09

Er is niks mis met de Ferrari en met de banden...Ik zie Ferrari alleen matig kwalificeren maar in de race kan de Ferrari ronden na ronde
enorme snelle tijden noteren. Volgens mij hebben andere teams een auto gebouwd die
beter is in kwalificatie maar de Ferrari is beter in de race. Zij laten in begin van de
race wat liggen maar overall is het nog steeds de beste auto. Als de race 10 ronden langer zou duren, zou Ferrari nog meer kans hebben.
Dat Ferrari matig presteert in de kwalifictie heeft er alles mee te maken dat de banden daarop niet zijn ontwikkeld. En niet dat andere teams een auto hebben gebouwd die beter is in kwalificeren.
Een race is langer dan één luttele ronde.

Tuurlijk is het zo dat kwaliteit van de auto de bandenslijtage beinvloed.
Juist dan kun je bij Ferrari zeggen dat ze het goed voor elkaar hebben :!: (of Bridgestone :wink: )
Als Ferrari met michelins zou rijden zouden ze in elk geval in de kwalificatie voorin staan..

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 24, 2005 12:43

Het gaat toch nog steeds erg goed. De Ferrari's hebben bewezen hetzelfde tempo te kunnen
rijden als de McLaren en de Renault. Zelfs beter in de race en kunnen het hoge tempo
veel langer vasthouden. De race op Bahrein verliep op zich voorspoedig voor MS todat..

Williams die vorig jaar zesde/sevende in kampioenschap en totaal geen indruk heeft
gemaakt. McLaren met veel pech. Met Toyota kreeg ik medelijden.

Je kan ze niet allemaal winnen, hoewel Ferrari dat vorig jaar bijna bewees, zie ik wel
een auto met zeer veel potentie. Kalender is overvol en mocht Raikonnen tweemaal een
DNF oplopen ( hetgeen zo vaak is gebeurd) is MS direct ingelopen.

Mijn voorspelling

Raikonnen ( het is hem gegund na zoveel pech) of MS
MS of Raikonnen
Alonso

Constructeurs. Ferrari.

Giulia555

di mei 24, 2005 13:04

Zo jammer dat er door de media gekeken wordt naar een team dat niet goed presteert (Ferrari) en niet naar een team dat de grootste progressie heeft gemaakt (Toyota).
Ferrari heeft niet goed geanticipeerd op de vooruitgang van de andere teams wat betreft het aerodynamica/mechanische grip package en dacht dat het wel snor zat met de 2004 auto. Toyota bijv. is al heel vroeg in seizoen 2005 begonnen met ontwikeling van 2005 auto en motor. Motor heeft meeste vermogen van het hele veld en aredynamisch zit het pakket ook heel goed in elkaar.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 24, 2005 15:25

Belangenverstrengeling !

:wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 24, 2005 17:00

:-#

Arjen24

Re: RE: Imola: Ferrari on his way back?

di mei 24, 2005 19:28

Ik denk dat Kimi wereldkampioen gaat worden als zijn auto goed blijft. Naar mijn mening is hij ook de beste coureur uit het veld.

Andretti Molletti

zo mei 29, 2005 15:53

Toyota???

Het ging dit keer om Raikonen... en de L*L die Ecclestone genoemd wordt...
Dat banden verhaal gaat nog eens levens kosten...
Grootste fout in de F1 geschiedenis wat mij betreft!!!

Lef heeft Raikonen iig wel... heeel veeel geluk voor Alonso en eindelijk netjes gereden door de Ferarri's met een verdiende 3e plek voor Barrichello...

Ik vond die crash van Raikonen doodeng... dat wiel lag zowat op zijn neus, en die Toyota werd even op een haarna een ronde gelapt.. of voorgoed gelapt... :?

Het is niet goed om 5 ronden lang naar een mogelijk ploffende band te kijken...!!!!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 29, 2005 16:00

No risk, no fun, toch? :oops: :shock: :wink:
Gebeurt er eens wat.............ook weer niet goed :blue_confused: [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

zo mei 29, 2005 16:09

No risk??

Moeten ze dood dan??

Hoe is de laatste legendarische F1 piloot om het leven gekomen...?? Remember...

jolinos

zo mei 29, 2005 16:48

Ben het helemaal met je eens dre wie die regel heeft uitgevonden moeten ze wat doen. :twisted:

Het maakt voor teams ook spannender om goede pitstops te doen vorig jaar zat je nog op puntje van je stoel of ze alle banden wel op tijd klaar hadden staan of dat ie er wel snel genoeg gewiseld kon worden.

Iedere verandering is beslist geen goede.

gewoon banden wissel doen en weer een uur trainen op de zaterdag met iedere coureur 12 ronden max. om snelle tijd neer te zetten.

Ik zoek nog andere baan misschien dat de FIA wat voor mij heb (regels veranderen)

Terug naar “Het Forum Café”